Celestion Subs

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • negasonic
    • Jan 2004
    • 3

Celestion Subs

Wij gebruiken momenteel 2 Celestion Substation 18 speakerkasten in een vaste opstelling voor live en DJ-sets in onze kleine muziekclub (+/- 70m²: 4,5m x 16m)

We overwegen nu om deze te vervangen door één van onderstaande types. wss het laatste type, met de dubbele 18" speakers.

Iemand ervaring met (één van) deze producten van Celestion?
  • Robert
    • Aug 2000
    • 630

Ik heb ook een celestion geluidsset gehad toen ik nog drive-in shows deed. Echter wel andere types.

Misschien dat ik dan toch wat mag zeggen... Hou er rekening mee dat je veel zwaardere versterkers nodig gaat hebben als je het genoemde type (400 watt aan 4 ohm) vervangt door andere types (600 watt aan 8 ohm / 1200 watt aan 4 ohm). Dit maakt het een dure grap!

Verder is de ruimte waarin ze moeten werken niet erg groot. Ik zou zeggen dat twee van de types die je hebt ruimschoots voldoende zouden moeten zijn. Waarom wil je ze vervangen? Is er te weinig vermogen naar jullie zin, of zijn ze gewoon versleten of kapot?

Grtz! Robert

Comment

• negasonic
      • Jan 2004
      • 3

Je hebt gelijk, het huidige vermogen 2 x Substation 18 (400w) is eigenlijk meer dan voldoende voor onze ruimte.

De huidige kasten zijn niet onze eigendom en konden we maar tijdelijk blijven gebruiken, daarom wilden we er nu zelf aanschaffen. Probleem is dat de Substation 18 blijkbaar niet meer geleverd wordt. Vandaar het andere type dus.

Misschien kunnen we 1 x 1200 Watt zetten ipv de huidige twee substation 18's?

Comment

• negasonic
        • Jan 2004
        • 3

hm... blijkbaar niet zo gekend.
        Eigenlijk iemand ervaring met Celestion speakerkasten in 't algemeen?
        Hoe schatten jullie het merk in?

Comment

• sis
          • Jul 2003
          • 3305

citaat:Geplaatst door negasonic

hm... blijkbaar niet zo gekend.
          Eigenlijk iemand ervaring met Celestion speakerkasten in 't algemeen?
          Hoe schatten jullie het merk in?
          Ik denk dat het komt omdat celestion méér bekent is met guitarespeakers dan met P.A. systemen, daar zijn ze goed in !
          sis
          Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

Comment

• Robert
            • Aug 2000
            • 630

Zoals gezegd heb ik wel een celestion geluidssetje gehad. Ik ben niet echt kapot van de geluidskwaliteit, hoewel het voor het geld wel aardige setjes zijn.

1 sub van 1200 watt zou kunnen als de crossover frequentie naar de topkasten niet te hoog ligt. Je moet dan echter alsnog iets meer versterkervermogen gebruiken.

Is het geen optie om naar spullen van andere merken te kijken?

Comment

• Gast1401081
              • Mar 2001
              • 7999

Celestion is al jaren bekend van de gitaar-speakers in oa Marshall kasten. Daar voldoen ze prima. Maar ik heb ook al diverse systemen Niet zien voldoen in discothelen. Lag ook aan de verkoper (TAC-Hengelo, die verkoper is al weer weg daar, begrijp ik...) . Let dus ff op dat je een demo vraagt, voor de aanschaf van materiaal.

Verder zijn alle niet-celestion-opmerkingen verwijderd.

Comment

Working...