scenes en settings yamaha 01V

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Art of Noize
    • Dec 2004
    • 38

scenes en settings yamaha 01V

Hoi, ik heb een vraag over het werken met meerdere scenes met een 01V.
    Ik wil eigenlijk dat alleen de faders een andere instelling aannemen als ik van scene wissel, maar mijn auxen en EQ-instelling moeten hetzelfde blijven.

't is namelijk voor een theatervoorstelling, ik wil graag de eq-standen behouden en eventueel aan kunnen passen in de loop van de voorstelling, zonder dat die aanpassing weer verloren gaat in de volgende scene.
    Heeft iemand een idee of dit kan

bedankt, Art

\'t is de kunst om van herrie muziek te maken, of was het nu andersom
  • Bor
    • Jan 2003
    • 50

Volgens mij is dit alleen mogelijk via "Menu"
    Dus je zou dan alle presets per sene moeten opslaan.

Dat betekend wel dat je bij een aanpassing in bijvoorbeeld de EQ in iedere scene opnieuw moet doen, wanneer je midden in een show zit!

Dus echt handig voor scenes is een O1v niet
    Rob Kuenen

Comment

• gaffer
      • Nov 2004
      • 118

Hoi Art,

Ik heb zelf een 01v96 maar volgens mij moet het kunnen en als volgt.

Als je je faders wil laten verspringen en de master sectie,dus auxen e.d.moet blijven staan in de stand die je wil hebben zul je dat in elke stand door moeten copieren,is dus wel ff werk.
      Ik heb in mijn o1v96 ook een fader library zitten maar ik weet niet of die in de oude tafel ook zit.
      Dan kun je dus verschillende standen,zowel voor in faders,dus je ingangskanalen,als je out faders,dus auxen,subs en master opslaan en dan in een bepaalde scene recallen.

Maar de eq standen die kan ik in mijn tafel opslaan in eq libraries waardoor ik dus in elke willekeurige scene een eq stand kan oproepen uit de library en die storen in de scene waar ik mee bezig ben.

Het nadeel is wel dat je een eq library niet kan toewijzen aan een scene dus je recalt eerst je scene en dan moet je in je eq library je gewenste eq stand gaan recallen en die dan in de scene mee opslaan.

Is niet echt handig en je moet heel goed opletten wat je doet maar het kan wel.
      Of je het dan ook wil is iets anders maar het kan wel.

Hoop dat je zo een beetje wijzer bent geworden en zo niet dan laat maar weten,kijk ik of dat ik nog iets kan verzinnen.

Succes.
      Groeten Gaffer.

Comment

• yvobtv
        • May 2002
        • 272

bij utilities zoeken naar :"Recall safe" daar aan/uitvinken wat je wel en niet mee moet/ wil laten gaan als je van scene wisselt.

l
        aters
        (((((((ik denk dat ik wat extra bassen meeneem voor de spreiding.)))))))

Comment

• Gast1401081
          • Mar 2001
          • 7999

O1V of O1V-96??

overige postings zijn verwijderd, omdat er weer niet op het onderwerp gereageerd werd. Reclame maken kunnen de fabrikanten van die apparaten heel goed zelf<gerard>

Comment

• Art of Noize
            • Dec 2004
            • 38

Zo te zien is wat ik wil eigenlijk niet mogelijk met de 01V.

Het is wel mogelijk om de faderstanden te kunnen handhaven (recall safe faders only) met andere eq/ effectsettings afhankelijk van de gekozen scene (wat weliswaar handig is voor bandjesgebruik).
            Maar omgekeerd andere faderinstellingen met een gaandeweg aanpasbare eq-instelling die niet veranderd als er een andere scene gekozen wordt is niet mogelijk, want de andere optie: safe recall all parameters is inclusief faderactie.
            Jammer.

bedankt in ieder geval,
            Art

Comment

• paulheu
              • Oct 2003
              • 156

Als deze mogelijkheden voor jouw toch belangrijk zijn is het wellicht een idee eens naar andere merken te kijken die dit wel zonder problemen kunnen..

Comment

• Art of Noize
                • Dec 2004
                • 38

Paul,
                welke mixers in een vergelijkbare prijsklasse met de 01V(96) kunnen dit dan wel?

groet, Art

Comment

• paulheu
                  • Oct 2003
                  • 156

In ieder geval de Behringer DDX3216. Zit dan wel niet in een vergelijkbare prijsklasse (kost momenteel € 599) maar heeft hier geen probleem mee:

Comment

• Art of Noize
                    • Dec 2004
                    • 38

Ok Paul da's een interessant alternatief.

Bedankt, Art

Comment

• Siem
                      • Jul 2003
                      • 124

Wat Gerard zegt: 01V of 01V96, bovenstaande (posting paulheu) kan nl. ook met de 01V96.
                      Domme vragen bestaan niet, maar er zijn wel veel nieuwsgierige domoren.

Comment

Working...