veel laag door microfoon?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Bor
    • Jan 2003
    • 50

citaat:
    Nou Bor, met de geluidset is er niks mis, EAW systeem, compr. en limiting waren de blue series van focusrite, niet misselijk dus maar ik mocht ze even lenen van de studio [^]
    sis
    Met dergelijke spullen lijkt het me geen probleem om een stem goed te laten klinken. Dus waarschijnlijk is de mic niet oke?
    Of de preset van de stack is dramatisch ingesteld?? Kom ik ook vaak tegen. Dynamics en EQ gebruiken hoeft niet altijd positief te zijn!
    Rob Kuenen

Comment

• sis
      • Jul 2003
      • 3305

citaat:Geplaatst door Caspar

welke ew100?
      De microfoon van de ew135 serie is een dynamische en geeft erg veel bas door. De ew165 gebruik ik zelf veel bij lage stemmen en die is een stuk rustiger in het laag.
      dat weet ik niet, het was in ieder geval een oud model ( eerste reeksen denk ik )
      sis
      Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

Comment

• sis
        • Jul 2003
        • 3305

citaat:Geplaatst door Caspar

weet je nog of er een groene, blauwe of rode rand onder de korf zat?
        Neen,
        sis

Comment

• mwolting
          • Dec 2004
          • 23

Een bas in een stem moet met een dergelijke set voledig weg gedraait kunnen worden, mijn vraag is echter; waar stond jij in de zaal en hoe zag de zaal erui, en waar was hij mee gevuld. Vergeet vooral de stand van je speakers niet. Vaak is het moeilijk de ideale stand te vinden. Zelfs in een zaal die perfeckt lijkt kan het soms beter zijn om vanwege het plafond zo ver mogelijk achter de dansvlooer te staan. Wat heel gek klinkt is een gate op de stem zetten. Met deze gate verander je de frequentie insturing van aanslag van bijvoorbeeld ook de stem. Ik heb het zelf wel eens geprobeerd, het is niet de meest voor de hand liggende oplossing, maar de plof haal je uit de stem.

Comment

• sis
            • Jul 2003
            • 3305

citaat:Geplaatst door mwolting

Een bas in een stem moet met een dergelijke set voledig weg gedraait kunnen worden, mijn vraag is echter; waar stond jij in de zaal en hoe zag de zaal erui, en waar was hij mee gevuld. Vergeet vooral de stand van je speakers niet. Vaak is het moeilijk de ideale stand te vinden. Zelfs in een zaal die perfeckt lijkt kan het soms beter zijn om vanwege het plafond zo ver mogelijk achter de dansvlooer te staan. Wat heel gek klinkt is een gate op de stem zetten. Met deze gate verander je de frequentie insturing van aanslag van bijvoorbeeld ook de stem. Ik heb het zelf wel eens geprobeerd, het is niet de meest voor de hand liggende oplossing, maar de plof haal je uit de stem.
            Afgelopen weekend ( zondag ) moest ik hem terug versterken, zelfde opstelling, zelfde zaal, zelfde materiaal !

probleem :

1) zijn microtechnic is gewoon slecht ( vreet hem bijna op )[V]
            2) Hij doet een Elvis achtige immitatie en vergeet zijn s'en te zingen waardoor alles in zijn stem dof klinkt !
            3) zijn micro EW100 deugde niet, eerste reeks ( versie )
            4) Hij zingt binnensmonds, dus helemaal geen open stem !

oplossing:
            1) ik heb hem gezegd dat hij verder van zijn micro moest zingen
            2) Ik heb geprobeerd met een KMS105 en een SM58 beta A
            3) de Shure ging het best op zijn stem, probleem gedeeltelijk opgelost!

Mijn conclusie is:
            1) hij heeft totaal geen zangtechnic
            2) zijn micro is niet geschikt voor zijn stem !

En dan moet ik als technieker hem zeggen hoe hij zijn micro moet gebruiken terwijl meneer 550 euro vraagt voor 20 min. optreden

daar krijg je toch de sch**t*r** van [V][xx(]
            sis

Comment

• Pino
              • Jul 2002
              • 390

ooooh arme Sis

maar je heb wel chelijk! Ik heb niks tegen amateur zangers: zij hebben ook recht op hun plezier en dat gun ik hen ook op het vrij podium dat ik wekelijks doe. Maar sommigen van die mannen (en vrouwen) denken dat ze't kunnen, vragen veel geld voor een optreden en hebben dan nog publiek ook. De stelling is bewezen: mensen wíllen bedrogen worden.
              (off topic) Tjong ik zou namen kunnen noemen...
              Ik weet bijvoorbeeld zo iemand die hier in de buurt jaarlijks 1 weekend een volledig hotel afhuurt voor zijn fanbal. The point: hij heeft geen enkele muziekband zonder stem erop; ik heb hem dus ook nog nooit live weten zingen. Leg da maar eens uit.

Willen we een zelfhulpgroep oprichten: ik ben alvast kandidaat :-)

Groetels,
              Pino
              Muziek klinkt voor mij het mooist als een PA niet nodig is...

Comment

• mwolting
                • Dec 2004
                • 23

ik heb zulke bas tenoren ook gemixt en ik geef je gelijk sis.
                Zulken verzieken een mix man zijn werk.
                Zo kan ik me herinneren dat ik ooit een tent van 100 bij 60 gevuld met 1200 mensen. Het ging hier om een reunie en die mensen wilden niet stil zijn. geeft verder niets maar met een GL2200 en 10X150Watt speakers en verder geen effecten of comp. Wat doet zo'n persoon dan op het podium in de mic..? Juist ja schreeuwen. Hij denk echt dat hij heel hard moet schreeuwen om het publiek te laten luisteren. En ja die speakers klapten allen kanten op. ik heb na 10X vragen of hij niet wilde schreeuwen gezegt dat ik niet verder ging met mixen. Ik wil uit eindelijk niet de schuld krijgen van slecht geluid. Als hij niet meer geld uit wil geven, ja dan houdt het op.

Comment

• zjeten
                  • Mar 2003
                  • 331

das nu eemaal zo he sis
                  vraagje
                  geen problemen had met monitor en de kms 105 (terugkoppeling).
                  is toch een rondomrond gevoelige micro en condensator,dus nog iets gevoeligeren voor hoge tonen.Meestal word de mic gebruikt met in ears of was dat ook zo bij jullie?
                  mvg
                  jeffrey

Comment

• sis
                    • Jul 2003
                    • 3305

citaat:Geplaatst door zjeten

das nu eemaal zo he sis
                    vraagje
                    geen problemen had met monitor en de kms 105 (terugkoppeling).
                    is toch een rondomrond gevoelige micro en condensator,dus nog iets gevoeligeren voor hoge tonen.Meestal word de mic gebruikt met in ears of was dat ook zo bij jullie?
                    mvg
                    jeffrey
                    bij mijn weten is een KMS 105 supercardioid, monitors waren 2 Mackies srm450, geen problemen met feedback !
                    sis

Comment

• zjeten
                      • Mar 2003
                      • 331

ja,idd ,je hebt gelijk
                      maar is volgens mij toch nog gevaarlijk omdat hij stuk gevoelig is aan de achterkant.
                      nujah,goed om weten
                      mvg
                      jeffrey

Comment

Working...