Mic met comp/lim op LX7

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • lx7
    • Dec 2004
    • 2

Mic met comp/lim op LX7

Beste heren,

even een paar misschien voor jullie simpele vragen maar voor mij iets moeilijker:

Ik wil eem microfoon met compressor/limiter aansluiten op de Spirit LX7 mengtafel.
    Dit kan volgens mij op twee manier:
    1. Microfoon direct op de comp/lim en dan vanaf de comp/lim met een xlr naar een ingang op de lx7.
    2. Microfoon op een ingang van de lx7 en dan met jack-kabels van en naar de comp/lim

Mijn vragen:
    Methode twee: Hoe moet deze bekabeling er precies uit zien? Met stereo/mono jacks? De gebruiksaanwijzing verschaft mij te weinig duidelijkheid.

Welke methode heeft de voorkeur? Ik gebruik mijn comp/lim altijd als in methode 1, dit werkt goed. Wat is het verschil met methode twee?

gr en alvast bedankt voor de uitleg!

lx7
  • Sikkie
    • Sep 2004
    • 126

Zoek + insert = http://www.licht-geluid.nl/forum/top...chTerms=insert

Misschien kun je hier wat mee!

Gr. Tom

Comment

• RJ
      • Jun 2004
      • 17

Het verschil is met name dat je met de insertie-versie met die tafel ongebalanceerd gaat werken. Als je dat niet wilt, moet je gewoon eerst door de compressor en dan weer het microfoonkanaal in m.b.v. je XLR's

Greeeetzzzzzz
      De 1 doet het zussss, de ander zooooooo :-)

Comment

• sparky
        • Apr 2002
        • 2104

Het verschil is technisch dat een geinserte compressor NA de pre-amp en soms voor en soms na de EQ van het mixerkanaal komt, hierdoor zal je minder snel problemen krijgen met signaalniveaus. Een pre-amp van een mixer is beter in staat extreme harde of zachte signalen aan te passen dan een compressor, simpelweg omdat dat nu eenmaal het hoofddoel van een pre-amp is en niet dat van een compressor. In de praktijk wordt het een beetje een zootje bij de mixer als je alle kanaal-effecten tussen de multi en de mixer zet door daar losse kabeltjes voor te gebruiken. Met inserts kun je alle inkomende kanalen lekker laten voor wat ze zijn en als je een compressor of gate ergens op wilt hebben, prik je simpelweg een plugje in. (Of 2 bij grotere mixers, in welk geval je signaal WEL gebalanceerd is)

3 redenen dus om de inserts te gebruiken:
        -levels
        -overzicht
        -snelheid
        Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

Comment

• RJ
          • Jun 2004
          • 17

Oja, er zijn ook nog mensen die een LX7 als livetafel gebruiken . Lijkt me inderdaad handiger om gewoon met jack-inserties te werken.
          De 1 doet het zussss, de ander zooooooo :-)

Comment

• lx7
            • Dec 2004
            • 2

Beste Heren,

bedankt voor de hulp. Het wordt dus werken via inserts.

gr,

lx7

Comment

Working...