slecht geluid in kroeg

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • djroyS
    • Aug 2004
    • 132

slecht geluid in kroeg

Ik wist niejt echt waar ik deze vraag moest plaatsen maar ik dacht hier past hij nog het beste.

Ik draai nu al een tijdje in een kroeg in het dorp waar ik woon en het geluid is echt dramatisch. (tenminste als ik over mijn cd spelers en mengpaaneel sta te draaien). Ze hebben in deze kroeg het alcas mp3 systeem en als dit aanstaat klinkt het geluid toppie!

Dit gaat allemaal over een wat ouder 5 kanaals mengpaneel (waar mijn set dan ook naar toe word gekoppeld)

Is er iemand met een oplossing voor dit probleem??
    Met vriendelijke groet. RoyS
  • Dikke Foaf
    • May 2003
    • 618

Kan je eens even definiƫren wat je bedoelt met 'dramatisch geluid'. Is dat oversturing? kraken? brom? ruis? of een slechte klank?
    Heb je al zelf iets geprobeerd? Zoals het versteken van de inputs op de mixer?

Comment

• moderator
      Moderator
      • Apr 2001
      • 5946

citaat:Is er iemand met een oplossing voor dit probleem??
      [list][*] In een andere kroeg gaan draaien[*]uitleg wat er slcht is?[*]keer kanaaltjes omdraaien van alcs en kanaal waar jij inprikt?[/list]

Ik ben een beetje cynisch zoals je leest, maar je geeft dan ook wel een heel brede klacht met nagenoeg niets aan informatie...
      Denk niet dat dit je tot iets zinnigs zal brengen zonder meer en duidelijkere klachtomschrijving en omschrijving van wat er hoe hangt/staat...
      kortom, wees concreet en je krijgt concrete adviezen, blijf vaag en de reacties zullen dat ook zijn
      Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• Mark-LED
        • May 2004
        • 822

Input op hun mixer niet te hoog? Staan de ledjes ver boven het rode te dansen? Hebben ze je niet op een phono ingang gegooid? Staat jouw master niet te ver open? Iets meer info graag.

Comment

• djroyS
          • Aug 2004
          • 132

juist, uhh tjah het mengpaneel van t kroeggie staat wel altijd int rood, maar bij het mp3 systeem geeft dat ook geen probleem. Ikzelf stuur m'n mengpaneel nooit in het rood ( is van pioneer vervormt direct)

Met dramatisch geluid bedoel ik een zeer slechte klank die ik zelf niet kan bijsturen.

Het omdraaien van de kanalen heb ik al geprobeerd en heeft tot niets geleid.

Vanaf het 5 kanaals mengpaneeltje gaat het met een kabel naar mijn mengpaneel vanwaaruit ik wel kan bij regelen maar niet genoeg, er zit op dat ouwde mengpaneel wel een equaliser maar zodra ik die uitzet krijg ik het geluid met mijn 3 bands dingetje gewoon niet meer bijgesteld.

ik hoop nu voldoende info gegeven te hebben.

Comment

• BAJ productions
            • Jul 2003
            • 587

hun meng paneel der tussen uit halen.
            wil denk wel helpen
            groetjes,
            Bas

Comment

• vasco
              • Oct 2003
              • 2567

Ook al is het geen probleem, de kroegbaas toch even bijscholen over in het rood draaien. Ik neem aan dat hij ook z'n auto stopt als er ergens een rood lampje gaat branden

Verder al is het maar voor de test hun paneel er tussen uit halen en die van jou direct naar de versterker(s). Is het dan nog slecht dan ligt het niet aan het paneel van de kroeg en blijven de versterker(s) over of zal je bij jezelf moeten gaan zoeken.

Comment

• djroyS
                • Aug 2004
                • 132

ik ga a.s. zaterdag nog een beetje rommelen met hun mengpaneel

Mensen bednankt voor de tips/reacties

Comment

• Gast1401081
                  • Mar 2001
                  • 7999

omderwerp verplaatst naar "Geluid"

Comment

• paulheu
                    • Oct 2003
                    • 156

ben je niet per ongeluk ingeprikt op een PHONO input.. (ipv LINE)

Comment

• Mark-LED
                      • May 2004
                      • 822

citaat:Geplaatst door paulheu

ben je niet per ongeluk ingeprikt op een PHONO input.. (ipv LINE)
                      citaat:Geplaatst door Dj Mark

Hebben ze je niet op een phono ingang gegooid?
                      Antwoord was volgens mij een 'nee'

Comment

• binarizer
                        • Oct 2004
                        • 15

Heeft de mp3-computer geen soort van (multiband)compressor ingebouwd zitten (mogelijk geoptimaliseerd voor de muziekinstallatie van de kroeg) waardoor de mp3's veel luider en krachtiger doorkomen?

Comment

• djroyS
                          • Aug 2004
                          • 132

mm dat klinkt wel heel erg inteligent kwenie tis een alcas mp3 systeem k weet niejt of dat standaard altijd zo is

Comment

• Sikkie
                            • Sep 2004
                            • 126

Misschien beetje off-topic, maar wat is zo'n alcas mp3 systeem. Gewoon een programmaatje zoals Musicmatch Jukebox, of is het echt een speciaal soort mp3 speler?

Gr. Tom

Edit: sorry, had inderdaad eerst ff de zoekfunctie moeten gebruiken[:I], de luiheid is er ingeslopen!

Comment

• DJ.T
                              • Nov 2002
                              • 1502

Zoekfunctie forum: ''Alcas''.
                              We're ready to party, are you?

Comment

Working...