Yamaha Mixer

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Imperator
    • Nov 2004
    • 71

Yamaha Mixer

Hallo allemaal.
    Ik weet niet of dit de goede plaats is voro dit topic, maargoed.
    Ib ben dus al een tijdje op zoek naar een (redelijke) mixer voor allerlei doeleinden, zowel draaien op disco's als zo af en toe een bandje uitmixen. Nu heb ik mijn oog laten vallen op de Yamaha MG 12/4. Dit vooral omdat deze de mogelijkheid heeft tot 4 cd-spelers (handig voor disço's oid), maar ook 6 microfoons kan hebben. Daar komt ook nog bij dat deze mixer niet al te duur is, wat ook weer mooi is voor een beginner. Nu wil ik graag aan jullie vragen of deze mixer geschikt is voor mijn doeleinden en hoe de prijs/kwaliteit van deze mixer is. Ook zou ik graag willen weten of deze mixer op alle kanalen ene mute-knop heeft zitten. De crossfader (die deze mixer niet heeft) zal ik ook niet missen, aangezien ik deze nooit gebruik.

Graag jullie antwoord en mening. Als jullie verder nog alternatieven hebben hoor ik het graag (mits het in dezelfde prijsklasse is)

M.v.Gr.

Pim
  • Bigfoot
    • Nov 2002
    • 151

Reactie op het nieuwe inmiddels gesloten topic..

Ik kies voor YAMAHA... Heel simpel het is wel een merk dat mengtafels bouwt als de PM1D en niet zoals US Blaster auto hifi setjes...
    En Yamaha tafels kom je meer tegen dan Gemini tafeltjes of draadloze microfoons...
    Dé SM58 is nog steeds de beste mic!

Comment

• Imperator
      • Nov 2004
      • 71

Nu mijn volgende vraag, is de Yamaha mixer voldoende om mee te draaien op een drive-in showtje? Dat is waarschijnlijk toch mijn eerste doel, dat uitmixen van bandjes is meer een eventueel.

Gr. Pim

Comment

• Ideedeluxe
        • Sep 2002
        • 84

Helaas is de MG12/4 niet echt geschikt voor disco werk. De line-ingangen , waarvan er overigens maar 2 zijn, en geen 4, zijn vast op -10dBu ingesteld, waardoor het signaal van een cd speler bijna altijd overstuurd binnenkomt....(lees: te hard) Met je eq, kun je dat wel enigszins aanpassen, maar het is enorm behelpen.

Er zit geen mute knop op per kanaal, maar wel een knop die ervoor zorgt dat het kanaal niet meer naar de master-out gestuurd wordt, dus min of meer kun je daar een kanaal mee muten, mits het direct naar de master-out gaat.

Met de kwaliteit is niks mis, de klankkwaliteit is goed, de eq is redelijk muzikaal en de opbouw is gewoon goed. Ok, geen losse prints per kanaal, maar waar vindt je dat voor dit geld? Voor (erg) kleine bandjes.....ja, voor disco: nee. Als je toch maar zelden een bandje mixt, kun je beter een mixer huren. Voor je discogebruik kun je dan beter een discomixer aanschaffen.

John
        When I think back on all the crap I learned in Highschool, it\'s a wonder I can think at all !!

Comment

• Imperator
          • Nov 2004
          • 71

Bedankt voor jullie snelle adviezen. In he eerder genoemde topic had ik oo kal wat ideeen gezet voor een disco-mixer. Nu aan jullie de vraag welke hiervan de beste is voor mij om te kopen. Ik zou zellf graag wat meer geld hebben gehad, zodat ik een wat betere kwliteit vkan kopen, maar mijn budget houdt eigenlijk al op rond de 200 euro...

Gr. Pim

Comment

• rolanddeg
            • Nov 2004
            • 337

als je zo'n budget komt je in de Berhinger zone... Als je niet meer kan besteden en als je het niet voor al te prof werk gaat gebruiken lijkt de Behringer - VMX 1000 perfect. 7 kanalen, ik zie 2 microfoon ingangen en 5 line-ingangen. Dus niet echt voor band, tenzij het keyboards, gitaren via versterkers gelust en een elektrisch drumstel zijn...

Comment

• markdespark
              • Dec 2004
              • 1

die yamaha is idd een goede keus... ik wil deze ook gaan kopen na een rot mixer van etec!! stortte in maand na garantietermijn...
              in Januari komt er een mg 12/4 FX op de markt gaat niet heel veel meer kosten dan zijn broertje...
              misschien een idee om een maandje te wachten met je aanschaf!!

groetjes
              Mark

Comment

• vasco
                • Oct 2003
                • 2567

Ik heb eens zitten rondkijken maar je moet echt serieus met je budget omhoog om maar in de buurt van één van jou wensen te komen. Zelfs een simpel DJ mengpaneel met 4 line ingangen voor CD's beginnen op € 250,00 van Behringer. Laat staan de Yamaha 12/4 waar jij het over hebt en heb je nog geen mogelijkheden voor een band. Al zou ik die twee ook niet poberen met één apparaat te gaan doen maar voor beide toepassingen een daarvoor geschikt apparaat nemen.

Comment

• Bigfoot
                  • Nov 2002
                  • 151

Yamaha 12/4 heb ik al voor 199€ gezien.....
                  Dé SM58 is nog steeds de beste mic!

Comment

Working...