QSC Powerlight 2

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • dj bj
    • Jun 2003
    • 67

QSC Powerlight 2

Weinig reacties op de camco versterkers. Kent iemand deze serie van QSC en hoe zijn de ervaringen daarmee? Met de zoekfunctie kom ik niet verder dan de PLX/RMX serie, maar die moet ik niet hebben. Zijn deze een beetje geschikt als sub versterker?

• nightline
    • Oct 2002
    • 1001

De PL2 serie is een opgewadeerde PLX, met name de voeding is een stuk ruimer bemeten. Ik heb ca. 12 PL236 draaien, een aantal op sub, een aantal full-range en een aantal op mid-hoog. Echt probleemloze versterkers met een erg mooie klank.
    Wil je echt brute power op je sub dan zou een PL6.0II moeten pakken, maar voor alle andere toepassingen is die PL2 serie een perfecte versterker.
    Deze serie versterkers heeft tevens de mogelijkheid om een DSP3 of 4 achterop de versterker te schroeven, en middels een lab-top alle filter/compressor/limiter/EQ instellingen in te geven.
    Tevens zijn er ook nog de A modellen welke een DSP aan boord hebben welke middels dip-switches worden ingesteld. Dit gebeurd aan de zijkant van de versterker, waardoor na inbouwen geen onverlaat aan jou instellingen kan liggen kloten.

Groeten

Jack
    Powered by AudioMadness....

Comment

• DidierB
      • May 2003
      • 337

Wij hebben hier een 30-tal PL236's draaien, een aantal A's, en een paar PL218's. De PL218's draaien enkel hoog, en de PL236's fullrange of mid/laag, uitzonderlijk sub. Zijn inderdaad goede all-round versterkers maar op sub gaan ze makkelijk door hun knieën. Afhankelijk van de subs zou ik ook liever een PL4 of PL6 gebruiken. Wij gebruiken persoonlijk Lab Gruppen FP6400's voor het zware werk op subs.

Voor de rest: nog geen enkele slechte ervaring met PL2's, en ze worden hier toch al anderhalf jaar zwaar misbruikt :-)

Nog even over de PLX serie: hier hebben wij vroeger niks dan problemen mee gekend, met name de PLX3002 en vroeger nog de PLX1602. Er viel heel vaak een kanaal weg, maar wat toen de oorzaak was weet ik niet meer. De PLX3002 gaat absoluut door z'n knieën op sub.

Groeten,

Beghin Didier
      Ampli bvba

Comment

• sis
        • Jul 2003
        • 3305

citaat:Geplaatst door DidierB

Nog even over de PLX serie: hier hebben wij vroeger niks dan problemen mee gekend, met name de PLX3002 en vroeger nog de PLX1602. Er viel heel vaak een kanaal weg, maar wat toen de oorzaak was weet ik niet meer. De PLX3002 gaat absoluut door z'n knieën op sub.

Groeten,

Beghin Didier
        Ampli bvba
        en zo heb ik er eentje gekocht van U, Didier
        Dit gezegd zijnde, gaat de 3002 nogal redelijk
        Toch wordt de volgende amp een Lab-Gruppen
        sis
        Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

Comment

• Peter Vanhove
          • Jun 2002
          • 347

citaat:Nog even over de PLX serie: hier hebben wij vroeger niks dan problemen mee gekend, met name de PLX3002 en vroeger nog de PLX1602. Er viel heel vaak een kanaal weg, maar wat toen de oorzaak was weet ik niet meer.
          Het is algemeen geweten dat er in één bepaalde reeks van PLX amps een probleempje was met een slechte soort flatcable. Deze reeks kan je herkennen aan hun vaste netsnoer (latere reeksen die dit probleem nooit gehad hebben, hebben een vervangbaar eurosnoer).
          Door de flatcable te vervangen was het probleem voorgoed opgelost, dit heeft de Belgische importeur steeds onder garantie vervangen zelfs al waren sommige versterker al lang buiten garantie.
          Import BeNeLux : TW AUDiO - ENTTEC - TECNARE
          Import BeLux : HEIL SOUND - LOGIC SYSTEMS

Comment

• dj bj
            • Jun 2003
            • 67

Ik wou eigenlijk de PL236 draaien op de RX118 van EV. Ik weet niet of de versterker voldoende is voor deze subkast. Iemand enig idee?

Comment

• DidierB
              • May 2003
              • 337

citaat:Geplaatst door sis

citaat:Geplaatst door DidierB

Groeten,

Beghin Didier
              Ampli bvba
              en zo heb ik er eentje gekocht van U, Didier
              Dit gezegd zijnde, gaat de 3002 nogal redelijk
              Toch wordt de volgende amp een Lab-Gruppen
              sis
              Hmz, dan hebben we ze goed hersteld he sis! Ik kan wel eens opzoeken wat toen exact de problemen waren en wat er concreet aan gedaan is. Het is nogal lang geleden en echt zeker weet ik het niet meer. Ik weel wel nog dat ik ze opvallend veel heb ingeschreven als herstelling en dat ze op een gegeven ogenblik naar de leverancier zijn gegaan. Maar WAT er nu exact aan scheelde [?]

Bij de eerste firma waar ik werkte herinner ik me de problemen wel nog: hoofdzakelijk bij de PLX 1602, en mindere mate de PLX3002, viel er een kanaal weg. Maar als ik het me goed herinner was dit in de ingangsbus, en was het een soms wel/soms niet probleem. En als de XLR input niet meer werkte, werkte de jack input wel nog. Wat er toen exact ondernomen werd weet ik niet, ik was daar niet zo betrokken bij herstellingen als nu bij Ampli.

Groeten,

Beghin Didier
              Ampli bvba

Comment

• sis
                • Jul 2003
                • 3305

Ja , Didier je hebt ze blijkbaar goed hersteld want ik heb er geen problemen mee !![^][^][^][^][^]
                Alleen zoals je zegt is het geen echte subeindtrap, daar heb je gelijk in .
                Vandaar dat ik zeg dat de volgende eindtrappen op mijn EAW's lab-gruppen zullen zijn
                sis

Comment

• DidierB
                  • May 2003
                  • 337

Welke EAW's zijn dat dan Sis? In een duister verleden, lang lang geleden, heb ik nog met EAW850 gewerkt, en deze werden als volgt versterkt:

PLX1602 - hoog stereo
                  PLX1602 - mid stereo
                  PLX3002 - laag stereo
                  MX3000 - sub L
                  MX3000 - sub R

Achteraf bekeken kregen ze dus evenveel eten als de gemiddelde inwoner van een derde-wereld land. Mijn huidige keuze zou zijn:

FP3200 - hoog stereo
                  FP6400 - mid stereo (of FP3200, ben ik nog niet uit)
                  FP6400 - laag stereo
                  FP6400 - sub L
                  FP6400 - sub R

best een prijzige rack dus...

Groeten,

Beghin Didier
                  Ampli bvba

Comment

• sis
                    • Jul 2003
                    • 3305

K'zal je straks even een mailtje sturen Didier
                    sis

Comment

• dj bj
                      • Jun 2003
                      • 67

En de PLX 3402 voor de sub? Voor de RX118

Comment

• sis
                        • Jul 2003
                        • 3305

citaat:Geplaatst door dj bj

En de PLX 3402 voor de sub? Voor de RX118
                        Het kan , waarom niet ????
                        Maarehhg, het is niet ECHT een subeindtrap []
                        Er zijn eindtrappen die het minder doen en die méééééér wegen ( kwa gewicht dan )
                        sis

Comment

• dj bj
                          • Jun 2003
                          • 67

Labgruppen zit eigenlijk boven mijn budget. Wat is dan aan te raden? Ik zat zelf te denken aan zo'n 2000 euro

Comment

• nightline
                            • Oct 2002
                            • 1001

Als je voor een QSC wil gaan met jou budget zou ik toch voor de PL236 gaan boven de 3402. Deze voeding heeft een langere adem dan die van de PLX.

En wat die Lab-gruppen betreft vindt ik het weer typisch appels met peren vergelijken. Vergelijk dan een PL4.0 of 6.0 mety die lab-gruppen, dan zit je in dezelfde prijsklasse.

Naar mijn bescheiden mening presteren die QSC PLX en PL2 series gewoon erg goed voor die prijs. En sinds die lintkabel problemen kort na het op de markt komen van de PLX keurig onder garantie zijn opgelost, is er ( bij mij ) geen enkel probleem meer geweest.
                            Aan PLXen heb ik 4x 1602, 1x 2402, 4x 3002 en een 3402 draaien.

Groeten

Jack