Fohnn Xperience

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bran0985
    • May 2004
    • 75

Fohnn Xperience

Heeft iemand al ervaring met deze set?
    Ik ben van plan om deze set (dubbel) te kopen. dus per kant 1 set.
    Werk al jaren met Zeck (2X1200 watt)Maar kom vaak te kort... en ben klaar met de blubber bassen....
    Of weet iemand een beter (actief) alternatief in zelfde (ca. 10.00 euro) prijsklasse.
  • Gast1401081
    • Mar 2001
    • 7999

kortom : de vraag is : welke xperience? I, II, of III

en we bedoelen € 10.000,- naar ik aanneem???

Comment

• bran0985
      • May 2004
      • 75

Ja, als je een dubbele set neemt met bekabeling, hoezen, wielen, etc... ben je tussen de 8.000 10.000 euro kwijt...

Comment

• purplehaze
        • Jul 2004
        • 692

Hoi,
        ik heb sinds kort een paar STAR2000 setjes van Tecno Star Audio.
        Ik kan je melden dat dit erg mooi klinkt en erg hard gaat (133dB vs 130dB xperience III voor een enkele set) althans met mechanische muziek. Na het weekend kan ik je een update geven over hoe dit zich houdt met liveband.
        Mocht je geinteresseerd zijn en het willen proberen, moet je me maar even emailen. Ik kan het je ook leveren als het wat voor je is.
        Kijk voor meer info op www.tecno-star.com
        Qua prijsklasse zit je ongeveer ook aan €10.000,- voor een dubbele set.

groet, Michel
        AUDIO LOGIC

Comment

• Gast1401081
          • Mar 2001
          • 7999

we gaan nou wel heel erg richting "zoveeel mogelijk merken opnoemen in 1 thread"

Comment

• bran0985
            • May 2004
            • 75

sorry...Experience 3

Comment

• jgeer
              • Jan 2003
              • 27

Ik heb al een paar keer mogen werken met de Fohhn Xperience III set, en ik moet zeggen dat er volgens mij geen set is met dezelde afmetingen en die geluidsdruk. Veel detail in het hoog en een 15" laagkast die klinkt als een 18" laagkast. Verder heeft het systeem lichtgewichtversterkers ingebouwd en beschikt over multibandlimiting (als bijvoorbeeld het laag te hard gaat, dan wordt alleen het laag gedrukt en niet de rest).
              Ik zag dat je het over een dubbele set had? Dus twee subs en 2 toppen per kant? Mooie set --> 2000Watt RMS per kant!

Succes met je keuze

Comment

• bran0985
                • May 2004
                • 75

Fohhn Xperience III heeft 1 sub en 2 topjes....
                Dus met een dubbele set heb je dan 1 sub per kant....
                En daar ben ik nu bang voor..... heb ik dan genoeg laag!

Comment

• purplehaze
                  • Jul 2004
                  • 692

Hoi Bran0985,
                  ik heb van het weekend 1 van mijn nieuwe TSA STAR2000 setjes geprobeerd op mijn vaste band.
                  Zoals ik beloofd had zou ik de bevindingen daarvan nog melden (ik weet niet of je er op zit te wachten, gezien het feit dat je nogal gespitst bent op experienceIII).
                  Ik moet zeggen dat ik een klein setje nog niet een dergelijke geluidsdruk heb horen neerzetten, zelfs met contrabas duwde het laag.
                  De interne amp heeft de speaker absoluut onder controle.
                  Terwijl het hoog gedetailleerd is en niet agressief of schreeuwerig wordt als het volume omhoog gaat.
                  Het is maar een idee maar als je met 2 setjes wil werken dan zou TSA wellicht een handige oplossing zijn, je hebt dan 1 sub per kant en met een tussenpaaltje 2 topjes gestapeld daarop, dus 2kW per kant.
                  ExpIII is wat lastiger om met dubbele set te werken lijkt me.
                  Want dan wordt het al snel 1 top met paaltje op de sub en 1 top op een statief er naast ofzo?
                  Dan zou ik eerder kiezen voor 1 sub en 1 top per kant, toch?

groet, Michel

Comment

• bran0985
                    • May 2004
                    • 75

Ben wel nieuwsgierig hoe TSA STAR2000 klinkt.
                    Ga op zoek om eens naar te luisteren.

Comment

• purplehaze
                      • Jul 2004
                      • 692

@Caspar dat bedoelde ik ook

@bran0985 je kunt mij emailen voor info over TSA-produkten en evt. demo.

groet, Michel

Comment

• Gast1401081
                        • Mar 2001
                        • 7999

ff oppassen met dat TSA, er staat hier in het dorp behoorlijk wat van die meuk, en ongeveer alle drivers zijn al vervangen...

heb er zelf nog aan meegemonteerd, dus geen verhaaltje , maar waargebeurd......

trouwens , vanwaar die dubbele set? kan een enkele het niet trekken? of wil je naar dubbele set die ook als 2x enkele set weg kan?

Comment

• bran0985
                          • May 2004
                          • 75

Het idee achter een dubbele set is dat ik doorgaans niet weet waar wij terecht komen.....
                          De ene keer is dat een klein kroegje en de andere keer sta ik ineens in een volle grote zaal.... Bij de 1 zeggen ze "wat heb jij allemaal bij je...." Bij de ander "ik hoop dat je genoeg geluid bij je hebt..." En ik dacht dat experience set makkelijk te tillen was... Je snapt dat ik met zo'n set bij dat kleine kroegje dan de helft in de bus laat lidggen!

Comment

• stef1
                            • Jan 2004
                            • 25

Ik heb de 3 serie een tijdje geleden getest, en ik moet zeggen dat ik er in het begin erg enthousiast over was.
                            Heel erg mooie openheid van de zang en inderdaad veel laag.
                            Maar toen ik er eens wat langer naar ging luisteren en er een aantal liveacts op hoorde nam mijn enthousiasme toch wel iets af.
                            redene openheid is er inderdaad, maar er zit in de top gewoon een bult in het hoog(+\- 8Kh)waardoor hij natuurlijk een stuk opener wordt.
                            Het nadeel is dat door die openheid het gevaar van luistermoeheid kan optreden, wat in mijn geval ook het probleem was.
                            Tot 3 keer toe ging ik na een paar uur naar de set geluisterd te hebben met erge hoofdpijn naar huis.

Nadien kwam ik door A&B vergelijk met andere sets er ook achter dat hout instrumenten op de Experience3 helemaal geen warmte hadden en zelfs metalig klonken, na meting van het spectrum bleek ook dat in het gebied rond de 200 a 300 Hz een gigantische dip zat.(niet zo erg bij vocalen maar wel bij sommige instrumenten).

Verder vind ik dat het als je met 1 baskast werkt, zoals het systeem bedoeld is geen strak laag kunt maken, Ik vind het knap dat ze uit zo'n baskast zoveel laag kunnen halen maar als je goed luistert zul je merken dat als je met 1 baskast werkt het net is of je laag zelfs van de andere kant komt. ook niet gek eigenlijk want vaak sta je dan op een afstand van 6 tot 8 meter van de subkast af waardoor daar het maximale rendament rond de 50 a 60 Hz licht(lekker veel bas dus, maar geen aansluiting op de topkast).

Kortom, ik zeg niet dat het slecht spul is, maar je kunt wel goed merken dat ze water bij de wijn hebben moeten doen om dit setje zo te laten vlammen, en dan heb je nog het verschil hard en hard(een set die echt mooi is gaat voor het menselijk oor nog niet zo vlug te hard.

Comment

• bran0985
                              • May 2004
                              • 75

Dank je wel voor de duidelijke ervaringen. Ik heb inmiddels 1 keer de set uit mogen proberen tijdens een optreden. En wij hebben hierna besloten om de set niet te kopen..... Leuk is dat, de "bult" in het hoog, die jij noemt ons ook is opgevallen.... Alleen ervaarde wij dit als schreeuwerig. Tenminste als je gas moet geven natuurlijk! Wij hadden bijna besluit al genomen maar zien er toch vanaf. Wel wil ik er aan toevoegen dat de set "voor ons" niet geschikt is! Maar bijv. voor een band artiest die meer en deel in kroegje en kantine staat denk ik dat hij perfect is!
                              (Daar staan wij ook regelmatig en met plezier maar ook nog wel eens in bijv. feesttent....)

Comment

Working...