Advies wat nu te doen andere PA

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • theo
    • Nov 2001
    • 503

Advies wat nu te doen andere PA

Heb afgelopen jaren gewerkt met een: DAS soundtouringset, 8xst218 4x st215. Nu was/is mijn mening dat deze set erg aggressief klinkt. Vooral in de wat kleinere tents/zalen.
    Nu is mijn vraag,Omdat de topkasten verkocht zijn,Koop ik nieuwe tops? De "compact2" van Das met de oude subs eronder?
    Of schaf ik een nieuw systeem aan?
    De set word gebruikt van 250 tot 3000 man.
    Misschien setje wat enkel of dubbel gebruikt kan worden?
    En ja heb de zoekfunctie al gebruikt.
    B.V.D. theo
  • nightline
    • Oct 2002
    • 1001

Tja, dat blijft uiteraard bij wat adviezen. Ik maak uit je verhaal op dat je tevreden bent met je laag kasten en deze nog wel even mee kunnen. Dan zit er eigenlijk weinig anders op dan e.e.a. eens te gaan proberen, eerst even wat demo´s bij dealers afgaan.
    En als er een beperkt aantal gegadigden overblijft lijkt het mij verstandig om deze eens mee op klus te nemen. Ergens inhuren bijvoorbeeld.

Succes

Jack
    Powered by AudioMadness....

Comment

• Gast1401081
      • Mar 2001
      • 7999

kwestie van keuzes.

a wat versterk je ( spraak, jazz, Metal, hardcore?)
      b hoe hard moet het ( dwz hoe groot is je publiek / zaal?)
      c heb je al een oplegger , of moet het met de 4 tonner (met licht en backline) mee?
      d wat wil je afschrijven ( mercedes is duurder in aanschaf, maar levert ook weer meer op na een jaar of 5, rendement van investering...)
      e waar kun je snel ff bijhuren in de buurt ( of bij een bevriende collega...?)
      f wat zijn je toekomstplannen ( groeien, stabiliseren, of met een jaar of drie de tent verkopen...?)

en last but not least : wie gaan er mee slepen? (jijzelf, of de lokale sportschool-bevolking)

Comment

• theo
        • Nov 2001
        • 503

Kan nu ook eaw kf 850 set kopen dubbel top dubbel bas.
        Of krijg ik dan hetzelfde probleem??

Comment

• ronny
          • Dec 2002
          • 2138

mijn ervaring met eaw 850 set zijn niet zo positief. vind het eerst en vooral nogal lompe set. zeer zware toppen enzovoorts. komt er nog eens bij dat het niet echt klinkt. hoog ook vrij aggresief van tijd...

maar hier geld ook weer, eerst luisteren dan oordeel vellen. dit is mijn mening, kan zijn dat jij het juist goed vind klinken ten opzichte van de das toppen...??

sinds ik funktion one gehoord heb en nu ook al redelijk wat mee heb liggen werken, krijgt dit systeem mijn voorkeur kwa goede klank over de hele lijn...[^]

mvg
          ronny
          niet zagen, gewoon doen!

Comment

• mertens
            • Mar 2001
            • 53

het is me nog niet helemaal duidelijk wat je met de set doet, maar als je met een dubbele 850 set 3000 man in een feesttent wilt voorzien word het krap. misschien heb je veel verdiend met die das set, maar ik vind het verschil nog al groot. als je wel in die prijsgroep zoekt naar een set moet je ook eens gaan kijken naar een Kling & Freitag set. heeft meer power en is wel te tillen.

Comment

• Gast1401081
              • Mar 2001
              • 7999

citaat:Geplaatst door mertens

het is me nog niet helemaal duidelijk wat je met de set doet, maar als je met een dubbele 850 set 3000 man in een feesttent wilt voorzien word het krap. misschien heb je veel verdiend met die das set, maar ik vind het verschil nog al groot. als je wel in die prijsgroep zoekt naar een set moet je ook eens gaan kijken naar een Kling & Freitag set. heeft meer power en is wel te tillen.
              omdat KlingFreitag nog niet zo lang op de markt is is dat nog niet zo vreselijk bekend. Vandar dat die eaw ( nieuw of 2e-hands?)
              wat meer zal aanspreken.

Maar om 3000 man met een kf-set te draaien ben je ook 3 a 4 toppen acces per kant nodig, en een vracht triple-chambers eronder.
              En budgettair kom je dus ook anders uit.

btw, je hebt mail. ( de details mag je zelf posten, van mij..)

Comment

• Brom
                • May 2003
                • 38

KF is ook wat lastig bijhuren. Één van de weinige sets is onlangs verkocht naar het buitenland, vind da maar hé...... Als je een complete andere set aanschaft is het ook wel handig om te kijken wat je met die subjes wil die je nog hebt, zo zonde als die in de schuur blijven staan he.

Het belangrijkste is toch wel goed om je heen te kijken en te luisteren. En tja, de inhoud van je portominee is toch ook niet onbelangrijk lijkt me

Greetz Brom
                People who do not think are sleepwalking

Comment

• Daan Hoffmans
                  • Aug 2000
                  • 1225

EAW KF850 lastig inhuren? Als ik overmorgen 20 toppen nodig heb, dan ben ik niet bang dat ik ze nergens vind hoor...
                  <center><i>\"Alles wat schuift doen we naar boven, alles wat draait naar rechts\"</i></center>

Comment

• MC Party
                    • Sep 2003
                    • 481

KF= Kling & Freitag.
                    Heb laatst een k&F set gehoord in discotheek in Overijssel en ben er zeer tevreden over. klinkt echt super, loei hard en rete strak, geen pijn in je oren oid wanneer je er te dicht bij staat.En laag foempte lekker door. Of het ook zo lekker klinkt bij het uitversterken van bandjes etc durf ik niet te zeggen.
                    Was zelf ook wel in de stemming zo'n setje te kopen totdat ik de prijzen onder ogen kreeg, dat was ff slikken

Wanneer je vooral bandjes gaat uitversterken kan je ook eens gaan kijken/luisteren na de GAE Director serie(www.gae.de, wanneer die weer online is [8D]). Ken redelijk wat bandjes die er zeer teverden over zijn. Verder vind ik Gae prijs/kwal ook zeer sterk.
                    Is hier nog niet echt doorgebroken maar in Duitsland zijn er vele gebruikers. (www.pa-forum.de en zoeken op GAE) En inhuur met ook in NL geen probleem zijn, importeur heeft 24 topjes en subjes zo uit me hoofd en in omgeving utrecht zit voor zover ik weet ook nog een redelijk grote gebruiker.
                    Midas verona 400 + KS audio-T12 + BSS DPR fx => i'm lovin' it ! ;-)

Comment

• Gast1401081
                      • Mar 2001
                      • 7999

KF = lastig bijhuren, zelfs de importeur had onlangs een complete EV-set bijgehuurd, dus das wat lastig.

Comment

• Husss
                        • Jul 2003
                        • 220

Misschien is Soundprojects SP4 Diamond een mededinger.
                        Vergelijkbaar met KF850, lager gewicht(ondanks ingebouwde eindtrap)een meer neutrale klank. En makkelijk bij te huren door het hele land.
                        Mijns inziens een minder "Rock en Roll klank".

Met vr gr Husss

Comment

• Gast1401081
                          • Mar 2001
                          • 7999

we gaan nou wel heel erg richting "zoveeel mogelijk merken opnoemen in 1 thread"

Comment

• arie
                            • Feb 2003
                            • 550

Ik moet zeggen dat ik veel had gehoord over die soundprojects sp4.
                            het viel mij eerlijk gezegd tegen.Ik heb een dubbele zet gehoord dus 2 toppen en 2 van die 3 x 15"bassen er onder per kant.Heb het zowel binnen als buiten in een tent gehoord, vond het midden hoog echt goed klinken maar droeg niet echt ver en ging ook niet echt hard (was maar een klein tentje , kon denk ik met pijn en moeite een 500man in, zetje stond toen op zijn max!!)Binnen vond ik deze toppen ook zeer lekker klinken en klonk het laag een stuk beter , het laag vond ik in dat tentje kompleet weg vallen had geen druk en haalde kompleet de andere kant van dat tentje niet.
                            mijn conclusie:
                            Als je das gewend bent zul je met name moeite hebben met het drukvermogen van dit setje , dassen gaan vele malen harder en draagd veel verder.Klank is daar in tegen van de sp 4 weer beter.Denk ook dat het niet echt geschikt is voor 3000man.
                            groeten Arie

Comment

• Bazeman
                              • Apr 2004
                              • 112

citaat:kon denk ik met pijn en moeite een 500man in, zetje stond toen op zijn max!!)Binnen vond ik deze toppen ook zeer lekker klinken en klonk het laag een stuk beter , het laag vond ik in dat tentje kompleet weg vallen had geen druk en haalde kompleet de andere kant van dat tentje niet.
                              citaat:dassen gaan vele malen harder en draagd veel verder
                              Je moet natuurlijk wel appels met appels vergelijken en niet met peren. Hoe ver een systeem draagt is puur natuurkundig en erg simpel. Je hebt de maximale geluidsdruk bij de bron en de daarna de spreiding. DIT ALLEEN bepaalt hoever een systeem draagt. - Een SP4D spreidt 80x40 een Das ST215 55x50. Verder geef je zelf al aan dat de DAS agresief klinkt. Wat inhoudt dat de driver meer vermogen (=meer vervorming) dus meer spl bij de bron heeft (op max vermogen) dus 'draagt het verder'.

Ik zou je adviseren (en alle andere) om als je systemen wilt vergelijken om ze 1 op 1 naast elkaar te zetten en dan wel ongeveer hetzelfde volume kast/versterkervermogen en speakerbezetting, dan met een EQ proberen om alle twee de sets hetzelfde te laten klinken volgens jouw smaak en dan als laatste alle twee de systemen plankgas te zetten. DIT is de enige echte goeie vergelijkings test die je kunt doen om ECHT twee systemen te vergelijken.

Mensen die een oordeel vellen over een speakersysteem negatief of positief op een onbekende locatie ,met allerlei onbekende aparatuur erachter, met geluidsbronnen die onbekend zijn qua kwaliteit, en last but not least de mixman erachter, zijn niet serieus bezig met een vergelijktest[V]

Comment

Working...