EV, Driverack, LEM of Behringer?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Ward
    • Aug 2000
    • 352

Ik ben dus duidelijk en raad de LEM's ten sterkste af!
    Als crossover prima te gebruiken maar blijven veel troep uitsturen
    wat in rock-n-roll situatie niks uitmaakt maar het gaat mij om het
    idee dat hij stil moet zijn.

Lightjockey richy>> Ik geloof niet dat jij er in verdiept hebt wat
    die lem's kunnen en gebruikt dus duidelijk bijna alleen maar zijn
    crossover functie. Ik gebruik hem voor veel combi's welke voordat ze
    gebruikt worden toch stevig afgeregeld moeten worden (phase, EQ, time align) er bestaat namelijk geen speaker die een vlakke weergave van
    zichzelf heeft zonder filtering in de PA reeks.
    En nog iets waardoor ik denk dat jij je er niet in verdiept hebt:
    twee lems zijn prima te koppelen zodat je er maar 1 in hoeft te stellen die ander(en) volg(en)(t) gewoon. Echt geloof mij... als je eq'ed (neem 1 par eq op laag) saved en dan opnieuw laadt: grote kans
    dat je dat nog maar 3 ipv 5 par. EQ's hebt op je laag. Doe je dit vaker dan blijft er maximaal 1 EQ over.
    Wat doe je dan... opschijven wat je gedaan hebt en opnieuw beginnen
    met een verse *default* setting. Veel werk dus.
    Groet,
    Ward

Comment

• Niek...
      • Nov 2001
      • 1094

citaat:Geplaatst door Lightjockey_richie

ff n vraagje? waarom wil je op elke locatie de setting aanpassen van je processor?
      Omdat wij met een modulaire set gaan werken. Dus kleine feesten 1 subje en twee tops (dus sub output en misschien freq. iets bijstellen), middelgrote feesten 2 of 4 subs en evt. 2 extra tops, grote feesten...nou: je kent het wel. Hoef dus niet uit te leggen waarom ik presets makkelijk vind.
      <b><font color=\"orange\">Greetz Niek</b></font id=\"orange\">

Comment

• mbottens
        • Feb 2004
        • 743

citaat:Omdat wij met een modulaire set gaan werken. Dus kleine feesten 1 subje en twee tops (dus sub output en misschien freq. iets bijstellen), middelgrote feesten 2 of 4 subs en evt. 2 extra tops, grote feesten...nou: je kent het wel. Hoef dus niet uit te leggen waarom ik presets makkelijk vind.
        Zo werk ik ook een kleine twee weg set en een grote drie weg set, ideaal die presets. En met de processor kan ik ook mijn 2 weg passieve top mooi bijregelen (het hoog en mid op elkaar aanpassen).

Ik gebruik de Behringer en heb er nog geen problemen mee gehad en sinds de software update van ongeveer een 0,5 jaar tot een jaar geleden is de processor performance ook vooruit gegaan en heb ik genoeg power voor alles wat ik wil doen.

Ik adviseer de meeste mensen om een processor te kopen i.p.v. een crossover, je kunt je set goed beveiligen hebt presets (ook makkelijk voor als je vaker in dezelfde zalen terecht komt).

En vergeleken met je speakers en versterkers is het een klein bedrag wat je neerlegt voor een processor.

Groeten Martin
        Kan het niet harder?? en er kan altijd meer speelgoed (apparatuur) bij!!!!

Comment

Working...