EV, Driverack, LEM of Behringer?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Niek...
    • Nov 2001
    • 1094

EV, Driverack, LEM of Behringer?

Sinds enige maanden zijn wij bezig onze nieuwe geluidsset samen te stellen. De set bestaat sinds kort uit 4x EV Deltamax (12"/2"), 4x ESW1018 en 2x SA W-Bin. Hiervoor beschikken wij over 2x Carver PM1201 (mid + hoog), 1x Carver PX1450 (W-bin) en 1x T.Amp TA3200 (komt nog binnen).

Als processing beschikken wij over de 2 originele EV controllers voor mid/hoog, en nog een Behringer CX2300 (over van oude set). Deze laatste lijkt mij de zwakste schakel (en verantwoordelijk voor ruis)...
    Graag wil ik de set gaan processen, om zo eenvoudig de instellingen voor verschillende set-ups en locaties te kunnen aanpassen.

Daarbij zijn wij in de volgende apparaten geïnteresseerd:

Behringer DCX-2496 (EUR 450 incl.)
    DBX Driverack 260 (EUR 759,- incl.)
    LEM DX24/26+ (EUR 400,- incl.)
    Electro Voice AC-One (EUR 490,- incl.)

Welke processor raden jullie aan, en waarom? Is het daarbij verstandig de huidige controllers van EV te behouden?

<b><font color=\"orange\">Greetz Niek</b></font id=\"orange\">
  • Gast1401081
    • Mar 2001
    • 7999

om te beginnen zou ik die ev's met crown gaan draaien, is al een wereld van verschil op zich.

Verder zijn die deltamaxxen bijna verplicht om met hun eigen controllers te draaien, anders ga je heel erg rare dingen horen (en opblazen), en die w-bin's onder de 18" snap ik ff niet.

kortom : investeer in deftige amps ( macrotech) en laat die processor zijn eigen werk doen.
    ( wil ik je best een dag bij helpen, trouwens, mail ff bij interesse.))

Comment

• Kevin_DM
      • May 2003
      • 577

Volledig mee eens, heb zelf ook volledige EV-sets draaien, waaronder een aantal deltamax sets. Gewoon op EV processors houden, en crown of crest amps erachter hangen.
      Zou ook W-bins wegdoen, en vervangen door EV 18" subs.
      --- watt ever you want ---

Comment

• Jag
        • Nov 2002
        • 319

Ik zou die W-bins idd ook wegdoen en vervangen door meer ESWs als je dat nodig vindt.

Verder kan je die LEM laten staan als je ruis van belang vindt: die ruist echt heel erg.

Comment

• Niek...
          • Nov 2001
          • 1094

Carver amps wegdoen? No way! Ten eerste zijn de Carver amps ons altijd erg goed bevallen, en ten tweede zou vervanging een grote investering inhouden waarmee we, in mijn ogen, niet bijzonder veel vooruitgang boeken.

Maar jullie zeggen dus dat ik de LEM niet moet kiezen. Bij Behringer heb ik direct het idee veel mogelijkheden te kopen, maar minder kwaliteit. De driverack is leuk, maar ik vermoed dat wij veel mogelijkheden onbenut zullen laten (alhoewel presets en 28 bands EQ niet verkeerd is :-).

Mijn voorkeur gaat uit naar de AC-One. Lekker simpel, en het heeft de mogelijkheden die wij zoeken. Ook qua klank niets negatiefs over dat ding gehoord. Maar dan dus geen presets en maar een 3-bands EQ...

V.w.b. de W-bins: 2x ESW per kant is te weinig voor 2x Deltamax. Dus een 3e 18" speaker is prettig. Daar wij ons met deze set op grotere feesten willen richten, is een beetje geluidsdruk achterin ook niet weg. En met een extra W-bin kan ik de ESW's exact affilteren, staan de ESW's hoger, en: de W-bins waren erg goedkoop [8D]
          het beste kan kiezen voor

Comment

• paulheu
            • Oct 2003
            • 156

450 euri is wel erg veel voor de Behringer, die mag toch echt niet meer als 400 kosten (inc. BTW..)

Heb er net weer twee in een set gezet en vind ze erg top.. klinken lekker, kosten weining en zijn erg soepel in te stellen..

Comment

• bewap
              • Jun 2002
              • 239

citaat:Verder kan je die LEM laten staan als je ruis van belang vindt: die ruist echt heel erg.
              Ik wil geen welles nietes discussie ontketenen maar ik vind toch met de ruis eigenlijk best wel meevallen.

Comment

• CyberNBD
                • Aug 2000
                • 1318

Heb hier al een hele tijd lemmen in gebruik, en inderdaad, als je wat kritischer gaat luisteren kom je inderdaad gekke dingen tegen in die lemmen. Zo zit er gekke rommel in het laag, is de mute geen echte mute, en hoor je getik in het geluid als je aan de draaiknoop draait om een setting te veranderen. We hebben ook de nieuwe DX26 Plus op demo gehad, en die vertoont exact dezelfde kuren.
                Kortom voor de kritische luisteraar: niet kopen. Verder wel prima processor voor het geld.
                CyberDance Sound & Light -- Turbosound Flashline & FlexArray, LabGruppen, Midas, HES Solaspots & GrandMA2

Comment

• arie
                  • Feb 2003
                  • 550

gewoon ev dx 38 achter zetten klingt lekker en werkt ook nog eens zeer makkelijk (is alleen wat duurder).ik had inderdaad ook wat meer eswtjes neer gepakt (4per kant met de hoornmonden naar elkaar toe gaat echt lekker!!!!!!!!!)groeten arie

Comment

• jerre
                    • Jun 2003
                    • 286

als je je behringer weg doet ben je af van je ruis, ok, maar als je je t-amp binnenkrijgt (die 3200) zit je met een brom die veel harder hoorbaar is dan die ruis. Nu geen slechte amp, levert wel wat power, heb 'r ook één staan, maar ben nog aan't zoeken hoe 'k van die brom moet afkomen (komt waarschijnlijk van de trafo die slecht afgeschermd is en die nogal vrij dicht aan de ingansversterker vd amp zit).
                    Vd dcx-2496 hoor 'k de laatste tijd meer en meer positieve dingen, 'k ken nu 'n bedrijf die normaal gezien in elke rack (amp) een omnidrive heeft zitten, maar ' tnu toch aan't overwegen is om verder te gaan op de beh. 2496.
                    Nu wat noem je ruis, als je je set jebruikt voor discogebruik en weinig stille passages hebt, zal je niet direct veel last hebben van ruis, 'k weet echter niet hoe het zit met die 2496 kwa ruis, maar weet wel dat de ruis op de deq 2496 goed meevalt.
                    Je zou kunnen zeggen, t-amp, rijd goed, zal je weinig last mee hebben (buiten voorlopig die brom en de hoge inschakelstroom, laat af 'n toe wel 'ns en 16amp automaat 'r door vliegen bij 't inschakelen), maar crown is een klassebak, carver vind 'k minder in 't laag (hangt 'r van af welke amp natuurlijk), maar zijn wel goed voor mid-bas tot high gebruik.
                    nu gij en dan ikke weer

Comment

• Niek...
                      • Nov 2001
                      • 1094

De AC-One is eigenlijk een reguliere 2-weg crossover met als extraatje een 3-bands equalizer. De eenvoud spreekt me wel aan, zodat ook collega's het ding kunnen bedienen zonder veel uitleg.

De mono sub-output is eigenlijk dezelfde output als de LF output, maar dan mono uitgevoerd. Hier zou ik onze W-bins op aan kunnen sluiten, maar dit heeft als nadeel dat ik de W-bins niet apart kan affilteren. Verstandig of niet?

Comment

• Ws Soundexpresse
                        • Jun 2001
                        • 1007

als je de w bins appart wil gaan filteren, zul je toch voor een 6ch crossover moeten gaan....

We draaien zelf met ev rx sets, in combi met de ac-one. Juist door de eenvoud en omdat ook andere mensen als ik zelf (dj's die zelf setje mee nemen---&gt;bouwen en draaien) ermee overweg moeten kunnen.

Ben zelf hier ook erg tevreden over.
                        Sound-Light-Laser-Foam-Dancefloor

Comment

• Ward
                          • Aug 2000
                          • 352

Heb al een tijdje een DX24 in gebruik en erger me telkens weer aan de kwaliteit van de filters en par. EQ's plus dat er echt fouten in zitten waardoor je na een aantal keer saven/loaden domweg geen EQ mogelijkheden meer overhoud (verdwijnen gewoon!)
                          Groet,
                          Ward

Comment

• Lightjockey_richie
                            • Sep 2004
                            • 119

ff n vraagje? waarom wil je op elke locatie de setting aanpassen van je processor? ik bedoel, meestal op klusjes, heb je wel n EQ bij je, als k on-the-road ben met een set, (wij maken gebruik van de LemDX24, beveiligd met password omdat ze ook verhuurd worden aan mensen die er niks mee te maken hebben) hoef ik daar verder ook niet bij, met mn eq kan k de meeste punten er wel uit halen, en de cross-freq's zijn wel goed ingesteld. Groetjes LJ R
                            We Love Crown With GAE

Comment

• Lightjockey_richie
                              • Sep 2004
                              • 119

citaat:Geplaatst door Ward

Heb al een tijdje een DX24 in gebruik en erger me telkens weer aan de kwaliteit van de filters en par. EQ's plus dat er echt fouten in zitten waardoor je na een aantal keer saven/loaden domweg geen EQ mogelijkheden meer overhoud (verdwijnen gewoon!)
                              das idd heel apart, heb je dat alleen met die processor? of met meerdere? wij gebruiken er 12 ofzo, maar heb er nog nooit iets mee gehad, kheb al eerder n discussie gehad over deze processor, volgens diegene was mute geen mute en hij had veel storing. in het begin hadden ze vaak troubles, maar de laatsten van de fabriek werken goed.

Trouwens, de DX26+ is wel n beetje duurder, maar als je 3weg draait kun je die net zo goed pakken, want 2x dx24 is dan wel weer beetje duurder, en het gebruik is lastiger omdat je 2 processors moet aanpassen
                              We Love Crown With GAE

Comment

Working...