symmetrische uitgang op asymmetrische ingang.

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • stencaat
    • May 2004
    • 2

symmetrische uitgang op asymmetrische ingang.

Wij hebben voor onze band een mengpaneel aangeschaft met een symmetrische uitgang richting de versterker (main). Bij optredens zal dit geen probleem opleveren omdat er dan versterkers etc. gehuurd worden. Maar tijdens het oefenen in onze studio hebben wij niet de beschikking over een versterker met een asymetrische ingang.
    Nu zat ik mij af te hoe ik dit moet aansluiten, gewoon de lijn met het signaal in tegen fase weglaten lijkt mij namelijk iets te makkelijk. Volgens mij krijg ik dan problemen met signaal sterktes.
    Wie weet hier de oplossing voor.
  • Freek Fokker
    • Aug 2003
    • 495

Kan niks fout gaan, gewoon pin 1 en 3 met elkaar verbinden.

zoekfunctie staat rechtsbovenin
    SR20DET

Comment

• Davy Gabriels
      • Aug 2002
      • 819

citaat:Kan niks fout gaan, gewoon pin 1 en 3 met elkaar verbinden.
      Dit is toch wel fout hoor. Pin 1 en 3 van een symmetrische uitgang met elkaar verbinden is kortsluiting! Je houdt dus geen signaal meer over.
      Het beste sluit je gewoon pin 1+2 aan, 3 laat je gewoon los.

Comment

• sparky
        • Apr 2002
        • 2104

plug&play... Dingen niet moeilijker maken dan ze zijn! Oftewel; pin 3 aan de massa, komt het niet hard genoeg binnen, dan stuur je wat harder uit...... Heeft die mixer btw niet ook gewoon een ongebalanceerde uitgang?
        Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

Comment

• dokter dB
          • Nov 2003
          • 1535

davy heeft wel gelijk. meeste kleine mixers hebben nl geen servo uitgang.
          3 open laten is het meest safe.
          knoppen en waarden :)

Comment

• Freek Fokker
            • Aug 2003
            • 495

thanks for correcting me, maar bij mij is het nog nooit fout gegaan
            SR20DET

Comment

• Davy Gabriels
              • Aug 2002
              • 819

Freek, als het om een symmetrische INGANG gaat dan wordt altijd pin 1 en 3 verbonden, hierdoor krijg je meer signaal. Maar bij een uitgang zit er op pen 3 een spanning (je geinverteerde signaal eigenlijk) die je dan aan de massa hangt, m.a.w. kortsluiting. Snappie?

Comment

• dokter dB
                • Nov 2003
                • 1535

lees ook dit ff door:

verder sluit ik het topic, er is al veel over gepost, en dus veel te vinden met search...
                als iemand toch nog wil reageren op dit topic: mail me, dan open ik het weer (tijdelijk)...
                knoppen en waarden :)

Comment

Working...