voeding spirit 12/2

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sndr
    • Oct 2004
    • 5

voeding spirit 12/2

hoi,

ik heb een soundcraft spirit 12/2 mengtafeltje. Maar nu is het stekkertje (van de voeding) die de tafel in moet kaduuk. Moet ik nu een hele nieuwe adapter kopen (en kan dat nog wel) want het is een iets ouder type. Of is het nog te redden met alleen een nieuw stekkertje. ALS die dus verkrijgbaar zijn.

mvg
  • goldsound
    • Jan 2003
    • 429

Neem eens contact op met de importeur, die kan je wel zeggen of die stekkers nog los te krijgen zijn.
    Zoek en gij zult vinden, vindt gij niet dan is het zoek

Comment

• Bigfoot
      • Nov 2002
      • 151

Gewoon even contact opnemen met de nederlandse dealer, en of het bedrijf waar jij je tafeltje hebt gekocht. Of de site van spirit/soundcraft bekijken.. Daar staat het zeker als het bestaat.

11:36 Dat scheelt weinig GoldSound... 15 sec
      Dé SM58 is nog steeds de beste mic!

Comment

• moderator
        Moderator
        • Apr 2001
        • 5946

Blijft natuurlijk een bijzonder &^% stekkertje!
        Wie dat verzonnen heeft moet echt een award krijgen voor het bedenken van het meest kloterige stekkertje, samen met de bedenker van de stekkertjes voor op beltpacks!

2SNDR: Debovenstaande tips zijn beide juist, losse voeding is na te bestellen, heb niet de hoop dat levering super snel gaat!
        Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• Mathijs
          Moderator
          • Aug 2002
          • 1353

Als je garantie en consorten verlopen is heb je ook de optie om de connector te vervangen voor iets anders. BV een XLR.
          Grote kans dat na een half jaar je nieuwe stekker ook weer kaduk is.

Comment

• Bigfoot
            • Nov 2002
            • 151

citaat:Geplaatst door Mathijs

Als je garantie en consorten verlopen is heb je ook de optie om de connector te vervangen voor iets anders. BV een XLR.
            Grote kans dat na een half jaar je nieuwe stekker ook weer kaduk is.
            Mathijs, wordt het zelf vervangen van de connector door xlr etc vaak gedaan?!? (zit ook zo'n kwetsbaar stekkertje op de FX8 [V])

Iemand positieve of negatieve ervaringen ermee...

Wel logisch om het alleen te doen als er geen garantie meer opzit....Maar in het geval van SNDR, die zegt dat het oud-tafeltje is...zal daar geen sprake van zijn...

Dé SM58 is nog steeds de beste mic!

Comment

• som
              • Nov 2002
              • 787

ik heb 'm ook vervangen door een neutrik 5polige, wel effies vijlen..
              geen problemen meer gehad
              Zelfs een direct teruggeslagen tennisbal stuitert wel eens verkeerd.

Comment

• moderator
                Moderator
                • Apr 2001
                • 5946

Vanwaar de keus voor een vijfpolige XLR?
                Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• som
                  • Nov 2002
                  • 787

citaat:Geplaatst door moderator

Blijft natuurlijk een bijzonder &^% stekkertje!
                  nou daarom[:I] anders is ie zo weer naar z'n falderappes.

de orginele plug en voedingskabel zijn idd 6polig maar vanaf het chassisdeel worden er maar 5 gebruikt.
                  (?3 voor voeding 1 voor fantoom en aarde?)

later heb ik het kabeldeel vervangen door een haakse uitvoering,kon het deksel op de case zonder de plug te verwijderen.

Comment

• sndr
                    • Oct 2004
                    • 5

Bedankt voor de tips

de garantie is allang verlopen, ik heb hem vorig jaar gekocht bij een muziekzaak, daar hadden ze hem net 2dehands binnen gekregen. Dus geen garantie.

maar is het wel te doen om in zo'n klein mengtalfeltje een andere connector te maken?

En wat voor plug moet ik dan inbouwen?

en heeft er iemand ook voorbeelden of suggesties hoe ik dat moet doen?

MVG

Comment

• Snix
                      • May 2001
                      • 24

citaat:
                      maar is het wel te doen om in zo'n klein mengtalfeltje een andere connector te maken?
                      Kon even niet zo snel vinden welk type jij bedoelt met een spirit 12/2 maar in een Spirit Folio F1 was het te doen. De ruimte binnen in en in het chassis was aanwezig om er een chassis deel in te bouwen. Echter heb ik daar niet voor gekozen. Ik heb het orginele stekkertje en stopcontactje definitief met elkaar verbonden en het xlr chassis deel in de flightcase ingebouwd. Hiermee heb je dus nog een mogelijkheid.
                      citaat:
                      En wat voor plug moet ik dan inbouwen?
                      Zoals velen al genoemd hebben XLR pluggen.
                      XLR chassisdeel inbouwen in mengtafel of flightcase en een XLR kabeldeel aan de voeding.
                      Shit happens, but we like to party

Comment

• som
                        • Nov 2002
                        • 787

deze; http://www.shop.licht-geluid.nl/detail.aspx?ID=552
                        en deze; http://www.shop.licht-geluid.nl/detail.aspx?ID=550
                        mocht het chassisdeel niet passen kan je snix' oplossing toepassen

Comment

• sndr
                          • Oct 2004
                          • 5

O.k!

bedank!

maar toch heb ik nog vraagje.

Jij hebt het over een 5-polig systeem. Maar ik heb mijn kabel weleens vaker moeten solderen (maar nu is het echt over). En er zaten toch maar 3 draden in, dus moet het toch ook met een 3 polige willen??

Comment

• sndr
                            • Oct 2004
                            • 5

Euy bedankt voor alle tips,

het is al gelukt, ik heb mij kunnen redden met een 3-polige plug en chassis deel (xlr uiteraard) ik moest het chassis wel iets aanpassen, maar het funtioneerd weer perfect nu!!

Bedankt!!

Comment

• showband
                              • May 2001
                              • 4516

Geen gewone XLR gebruiken. Anders kan een ondeskundige misschien de voeding in een microfooninput steken.

Als medemuzikanten/techneuten hekpen is dat niet ondenkbaar!

Gebruik gewoon spanning stekers voor spanning en signaal voor signaal. ALTIJD!
                              lekker belangrijk!

Comment

Working...