nou begrijp ik niet meer precies wat je bedoeld, wat wil ik precies niet?:
1: een pompend geluid, bedoel je het blaasbalg geluid, dat hoort toch bij het instrument? zo klinkt het toch? dat wil ik eigenlijk dus wel...
2: close miken dan wel op statief:
bij 1 accordeon: wil ik 2xstatief met 184 of 414 oid. enige afstand is nodig voor het trekken en duwen.[8D]
bij 10 accordeons wil ik dus idd wel close miken ivm overspraak, of de andere oplossing (11x414 fig8) die toch ook net zon afstand heeft, maar minder phasing dan met 20 mics.
De accordeonspelers die ik heb versterkt (div tango) hadden dusdanige techniek dat ze inien nodig (zacht of hoog spelen) zelf iets richting de mic verplaatsen.
verder: Denk zeker dat 2 accordeons met een xy prima gaat..
Mijn ervaring leert dat iets meer ambient miken (dwz afstand ivgm grootte instrument) indien mogelijk altijd het meest natuurlijke resultaat geeft, uiteraard.
1: een pompend geluid, bedoel je het blaasbalg geluid, dat hoort toch bij het instrument? zo klinkt het toch? dat wil ik eigenlijk dus wel...
2: close miken dan wel op statief:
bij 1 accordeon: wil ik 2xstatief met 184 of 414 oid. enige afstand is nodig voor het trekken en duwen.[8D]
bij 10 accordeons wil ik dus idd wel close miken ivm overspraak, of de andere oplossing (11x414 fig8) die toch ook net zon afstand heeft, maar minder phasing dan met 20 mics.
De accordeonspelers die ik heb versterkt (div tango) hadden dusdanige techniek dat ze inien nodig (zacht of hoog spelen) zelf iets richting de mic verplaatsen.
verder: Denk zeker dat 2 accordeons met een xy prima gaat..
Mijn ervaring leert dat iets meer ambient miken (dwz afstand ivgm grootte instrument) indien mogelijk altijd het meest natuurlijke resultaat geeft, uiteraard.
Comment