Wat nodig in FX rack

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Daan Hoffmans
    • Aug 2000
    • 1225

Inderdaad, XR4400 heet ie geloof ik. Prima gate voor weinig geld.
    <center><i>\"Alles wat schuift doen we naar boven, alles wat draait naar rechts\"</i></center>

Comment

• Staaf
      • Feb 2003
      • 398

Er is nu ook een XR4600
      Nobody is a virgin; life fucks us all!

Comment

• Daan Hoffmans
        • Aug 2000
        • 1225

Kan ik niet vinden op de Behringer site... Je bedoelt zeker de MDX4600?
        Das een 4-voudige compressor/gate. Dus veel zooi voor weinig in een kleine behuizing, alleen die gate is wel heel erg uitgekleed, zeker voor racktoms e.d. is het erg fijn om zelf de release-tijd in de hand te hebben, en het frequentieberijk waarop de gate reageert...
        <center><i>\"Alles wat schuift doen we naar boven, alles wat draait naar rechts\"</i></center>

Comment

• Staaf
          • Feb 2003
          • 398

Oeps,

Je hebt gelijk. Zat inderdaad te verwarren met de MDX-4400 & MDX-4600.

Mijn excuses
          Nobody is a virgin; life fucks us all!

Comment

• Tristan
            • Oct 2004
            • 121

Nou ik ben er uit, er komen 2 of 3 composser in, en een md rack je erbij voor natuurlijk de opnames, nu nog een goede fx.
            Maar heel erg bedankt voor jullie hulp!!!
            tja....Lekker simpel, Lekker degelijk ofwel gewoon zoals het hoort

Comment

• sparky
              • Apr 2002
              • 2104

Geen gates ey? Met een klein podium en een stevige P.A. gaat dat je spijten evenals met luide drumfills....
              Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

Comment

• Tristan
                • Oct 2004
                • 121

Op de compossers zitten ook gates, deze kan ik dus als gate en/of als compressor gebruiken, leek em wel handig en goedkoop. Omdat het meer voor gebruik bij een jongeren centreum is.

Comment

• sparky
                  • Apr 2002
                  • 2104

Okee, jouw keus, de gates op de composers zijn niet echt bruikbaar voor drums en in het gemiddelde jongerencentrum heb je geen 6 kanalen compressie nodig. Ik wil m'n mening niet pushen, maar ik denk dat je jezelf en gasttechnici echt een plezier doet door voor 4 kanaaltjes compressie en een 4 kanaalsgate te kiezen....
                  Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

Comment

• Tristan
                    • Oct 2004
                    • 121

Andere beweren dat dat juis geen goede keuze is.

ik zou zelf niet gaan voor alleen maar 4ch compressors, en helemaal niet die van behringer. Ik zelf heb niet echt goede ervaringen met deze 4 ch apparaten. De instellingen die je kan maken zijn niet uitgebreid, de attack en release kan je namelijk niet zelf regelen en die moet je in SOMMIGE gevallen niet overlaten aan de AUTO-functie ingebouwd in de behringer

Comment

• lifesound
                      • Apr 2003
                      • 1052

laten we hopen dat er dan minstens 2 op de 10 gasttechnici ook weten hoe ze een gate en compressor moeten instellen....

Comment

• som
                        • Nov 2002
                        • 787

citaat:Geplaatst door lifesound

laten we hopen dat er dan minstens 2 op de 10 gasttechnici ook weten hoe ze een gate en compressor moeten instellen....
                        ha ja, helaas maar waar..
                        Zelfs een direct teruggeslagen tennisbal stuitert wel eens verkeerd.

Comment

• MSS
                          • Dec 2003
                          • 78

als je een goede FX wilt hebben, zou ik niet voor de behringer reverbs gaan. Voor hetzelfde geld heb je tweedehands een goede reverb, bijv. spx90/spx900/rev7/rev500/mpx500

Comment

• Kevin_DM
                            • May 2003
                            • 577

Moet ik sparky toch volledig bijtreden, ik denk dan toch zeker dat een 4ch gate en 4ch compressor beter zal werken dan gate/compressor samen (wel die multigate/ multicom en idd niet de autogate's).
                            Is betrekkelijk goedkoop, en voldoet zeker voor jeugdhuis (om even lijn door te trekken, zelfs riverdance heeft op FOH op de mic's behringer multicom en multigate's staan, zowel op de tap-mics, instrumenten, vocals als op drums). Zo slecht zijn deze dus echt niet.

reverb etc multi-effects kijk je dan weer wel beter naar TC electronic of dergelijke, aangezien behringer hier niet echt een geslaagd toestel heeft kunnen ontwerpen.
                            --- watt ever you want ---

Comment

• sparky
                              • Apr 2002
                              • 2104

citaat:Geplaatst door Tristan

Andere beweren dat dat juis geen goede keuze is.

ik zou zelf niet gaan voor alleen maar 4ch compressors, en helemaal niet die van behringer. Ik zelf heb niet echt goede ervaringen met deze 4 ch apparaten. De instellingen die je kan maken zijn niet uitgebreid, de attack en release kan je namelijk niet zelf regelen en die moet je in SOMMIGE gevallen niet overlaten aan de AUTO-functie ingebouwd in de behringer

Ho, ik had het over 4 [u]kanalen</u> compressie en over een [u]4-kanaals</u>gate.

dus niet over een 4-kanaalscompressor, leest u nog mee?

Kortom, beter om 2 composers en een multigate in dat rek te hebben dan 3 composers, ben je hetzelfde kwijt, maar je zult er in de meeste situaties meer aan hebben.

Comment

• sparky
                                • Apr 2002
                                • 2104

citaat:Geplaatst door lifesound

Ik heb nog niet zoveel jaar geleden zelf een jongerencentrum technisch gerund. De meeste technici die bij ons te gast waren wisten prima wat ze deden, nu doe ik zelf voor wisselende bands geluid na een tijd een vaste band te hebben gedaan, de meeste jongens die ik tegenkom weten prima hoe ze met hun dynamix om moeten gaan. Sterker nog, ik ben in zat tentjes geweest waar ik P.A's heb gereannimeerd, soms samen met andere gasttechnici. Omdat de huistechnici onkundig, ongeinteresseerd of dronken waren. Slechte "technici" kom je overal tegen: in de verhuur, in zaaltjes en bij bands. Misschin ben jij ze op de ene plek vaker tegengekomen dan op andere, maar da's dan jouw ervaring, gezien vanuit jouw situatie...

Ik voel me btw niet aangesproken ofzo, maar ik hen nu al zoveel gejank over slechte techs gehoort die je dan vooral in..............waar dan ook zou tegenkomen. Ik had al eerder iets soortgelijks gepost, maar da's alweer een flinke poos terug.

Comment

Working...