Wat nodig in FX rack

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tristan
    • Oct 2004
    • 121

Wat nodig in FX rack

Ik ga een eigen fx rack samen stellen en heb al wat kleine ideen, maar ik ga het gebruiken voor kleine simpele dingen, voor Bandjes jongeren centra`s.
    Dus het word klein en goedkoop, zelf dacht ik aan wat heel erg goedkoop behringer spul.(ik weet het is niet je van het).
    Ik krijg wel redelijk wat vergoed, dus ik haal het er wel uit (ik leen een mixer van de baas).
    Maar ik dacht zelf dus aan:
    2X Behringer MULTICOM PRO MDX4400...4ch comp. limiter.
    1X Behringer VIRTUALIZER PRO DSP2024P...effecten apparaat.
    1X ULTRAGRAPH PRO FBQ1502...eqtje.
    Cases heb ik zelf nog meerdere dus dat is geen probleem.
    dit kost me ongeveer 450 euro, zelf vind ik dit best redelijk.

Maar vinden jullie dit een ok idee?
    Zijn er voor het geld beter dingen?

P.S. deze apparaten ga ik ook gebruiken voor mijn geluids setje voor mijn film opleiding.
    tja....Lekker simpel, Lekker degelijk ofwel gewoon zoals het hoort
  • Davy Gabriels
    • Aug 2002
    • 819

Ik zou 1 multicom nemen ipv 2, in de plaats hiervan enkele intelligates van behringer, werken best prima.

Comment

• Tristan
      • Oct 2004
      • 121

Okeej scheeld weer geld, wat bedoel je met intelligates? Gate processors? Welke type raad je aan?

Sorry ben niet extreem ervaren met termen.

Comment

• Pieter Huijgen
        • Sep 2003
        • 766

Voor een simpel bandje volsta je met het volgende:

- 4 ch compressor MDX4400
        - 4 ch gate (behringer)
        - FBQ 3102 equalizer

Ik zou zelf niet voor die DSP2024 gaan, voor 30 euro meer heb je een TC effect, klinkt stukken beter en je hebt sneller de juiste galm te pakken.
        Lid van het Front tegen zijlicht

Comment

• Kevin_DM
          • May 2003
          • 577

Dan zou ik idd ook eerder een TC M-1 steken, behringer effectjes zitten voor mij toch veel te veel ruis op, en klinken niet echt helder, en ik vind ze ook veel te onoverzichtelijk.
          compressors en gates van behringer zijn dan weer wel (zeker prijs gezien) een waardig alternatief voor standaard PA rackje.
          CD speler standaard bij in rack vind ik ook altijd handig, voor en na optreden en tijdens pauzes een muziekje op te zetten.
          --- watt ever you want ---

Comment

• BvE
            • Oct 2004
            • 385

HEy tristan, ik zou zelf niet gaan voor alleen maar 4ch compressors, en helemaal niet die van behringer. Ik zelf heb niet echt goede ervaringen met deze 4 ch apparaten. De instellingen die je kan maken zijn niet uitgebreid, de attack en release kan je namelijk niet zelf regelen en die moet je in SOMMIGE gevallen niet overlaten aan de AUTO-functie ingebouwd in de behringer. Ik zou zelf slechts een 4 ch aanraden en aan de andere hand hier nog een 2 ch compressor aan toevoegen. Ik heb trouwens zelf nog een 4 ch compressor van samson hier liggen, helemaal in top conditie en nauwelijks gebruikt (omdat ik er niet veel aan had). Deze samsons zijn qua kwaliteit gelijk aan behringer (misschien iets beter?). Email me daarvoor anders maar. Verder, denk aan de TC M300, heel goede effectprocessor voor het geld! PS. Nog gedacht aan een multigate? succes

Comment

• Pieter Huijgen
              • Sep 2003
              • 766

Ik ben van mening dat bij optredens van eenvoudige bandjes waar je dus niet uitgebreid de tijd hebt voor een goede soundcheck, je best kan volstaan met compressors zonder attack/release tijd instelling. Multigates waren ook al voorgesteld.

Wat betreft die TC M300, super ding voor het geld. Hiervoor geldt weer hetzelfde, een M-One heb je niet zoveel aan, kost je veel te veel tijd. Bij de M300 is het gewoon draaien en - off you go!

Comment

• BvE
                • Oct 2004
                • 385

par-av, hoeveel tijd zou het kosten enkele (4) attackjes en releasjes in te stellen? Met beetje ervaring weet je de nodige instelling al van te voren en heb je zowiezo een beter resultaat als je bepaalde attacks en releases wil hebben, die je met de auto functie niet kan instellen. en bovendien, de auto functie is altijd al ingebouwd in compressors van tegenwoordig. Bij dit soort systemen moet je juist streven naar een grote inzetbaarheid en funcionaliteit. Kies dus voor in ieder geval 1 twee kanaals compressor!

Comment

• Pieter Huijgen
                  • Sep 2003
                  • 766

Ik heb zelf in mijn rack 1 4 kanaals compressor (dBX 1046) die ik voornamelijk gebruik voor "snel" compressiewerk op drums, blazers, backings e.d.
                  Daarnaast zit een 2 kanaals buizencompressor (T-Comp) voor de vocalen. Ik moet toegeven dat ik hierbij nauwelijks draai aan attack / release tijden.
                  Zoals je al aangeeft: 2 "uitgebreide" compressors kunnen er wel bij, zeker als je over behringer praat: meestal een kwestie van 100 euro

Comment

• showband
                    • May 2001
                    • 4516

als je zowel een 4 kanaals gate als een 4 kanaals compressor in je rek zet van behringer. Zou ik gewoon voor drie of vier tweedehands composers van behringer gaan. Die vind je zo op het web. Scheelt in absolute effect aantallen niet veel maar in functie zijn die een stuk ruimer in de jas. Kijk ook naar tweedehands alesis compressortjes.
                    lekker belangrijk!

Comment

• flurk
                      • May 2003
                      • 409

Als nog wat plaats (en geld) over is zeker een MD speler voorzien.Is altijd handig een nadien even de fouten te kunnen beluisteren.Een MD is ook bedrijfszekerder dan een CD-speler bij band-optredens.

Comment

• Tristan
                        • Oct 2004
                        • 121

Kortom: 2maal 2ch compressor/limit, 1maal 4ch gate, 1maal FX?

Comment

• showband
                          • May 2001
                          • 4516

Daar zou je heel veel mee moeten kunnen doen.
                          Vergeet niet gelijk tijdens het opzetten van je rek een slimme en goed gemerkte bekabeling in de prijs in te calculeren.

Hou er rekening mee dat niet alle mixers bij de inserts dezelfde volgorde ring-tip hebben.
                          lekker belangrijk!

Comment

• Tristan
                            • Oct 2004
                            • 121

Okeej dan ga ik daar maar eens mee aan de slag, welke gates kan ik het beste nemen? ik dacht aan iets lekker goedkoops van behringer. Bedankt voor jullie hulp!!!

Comment

• sparky
                              • Apr 2002
                              • 2104

Multigate dus idd, is al zat over gezegd.
                              Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

Comment

Working...