Advies: welke mixer en efx voor tape acts,

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tristan
    • Oct 2004
    • 121

Advies: welke mixer en efx voor tape acts,

Gegroet, ik doe al een tijdje geluid voor bandjes in een jongeren centrum, maar dat is bijna zo niet prof. als je maar kunt bedenken.
    Ik wil graag een betere kant op en natuurlijk meer prof.
    Ik wil graag wat gaan doen met tape artiesten. En heb al enkele (die ook net begonnen zijn). Daarom dacht ik aan een klein setje te kopen om dit te gaan doen, ik werk nu voor een verhuur bedrijf waar ik alles kan krijgen (mach peavey D&B enz.. en bijna gratis) maar we hebben geen kleinere mixers (onder de 32 kanaals hebben we niks) Dus dacht ik dat ik dan zelf mischien een mixer zelf zou kunnen aanschaffen met effecten (die hebben we niet ivm elke geluids man heeft zijn/haar eigen rack). Maar wat zou ik het beste kunnen kopen?
    Ik doe zelf thuis ook wat met produceren voor de lol. Dus een digitale met effecten er in leek me wel wat (berhinger en A&H), maar is dit wel zo slim en wat zou ik beter kunnen nemen?

Edit door mod: onderwerp aangepast.
    tja....Lekker simpel, Lekker degelijk ofwel gewoon zoals het hoort
  • sis
    • Jul 2003
    • 3305

Als je compact wil blijven zou je kunnen kiezen voor deze :

http://www.allen-heath.com/DisplayProduct.asp?pview=42

leuke mixer inclusief eff. prijs +/- 1000 euro dacht ik ??
    nog een apparte compressor-limiter erbij en je bent klaar
    succes
    sis
    Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

Comment

• Gast1401081
      • Mar 2001
      • 7999

anders : een 2e hands digitale o1V, van yamaha.
      T wordt misschien toch tijd om te switchen naar digitaal.

Comment

• meyerfreak
        • Mar 2004
        • 142

Is ook mijn advies, je hebt geen externe eq's, fx , comp etc. meer nodig... in verhouding lekker goedkoop, minder sjouwwerk, kans op defect, etc. etc. etc.
        ART is the goal, engineering the tool to reach it!!

Comment

• cobi
          • Aug 2002
          • 1083

Mijn advies is ook: iets digitaals. Wil je toch analoog, ga dan eens kijken voor een Midas Venice.
          Spelingvouten onder voorbehout...

Comment

• Tristan
            • Oct 2004
            • 121

Maar wat vinden jullie van de berhinger DDX 3216 Digitale en de A&H Icon DL-1000? Of hebben jullie beter opties?
            Wat kost eigenlijk een beetje md speler voor 19" en welke merken zijn beter? Zou een sony voor thuis gebruik in rack ook goed zijn? Echt super bedankt alvast voor jullie advies, op m`n werk lullen ze er alleen maar omheen.
            MVG
            Tristan

Comment

• sis
              • Jul 2003
              • 3305

citaat:Geplaatst door Tristan

Maar wat vinden jullie van de berhinger DDX 3216 Digitale en de A&H Icon DL-1000? Of hebben jullie beter opties?
              Wat kost eigenlijk een beetje md speler voor 19" en welke merken zijn beter? Zou een sony voor thuis gebruik in rack ook goed zijn? Echt super bedankt alvast voor jullie advies, op m`n werk lullen ze er alleen maar omheen.
              MVG
              Tristan
              Ik heb zelf al 3 jaar een E-10 van sony 19" ( nog geen problemen mee gehad ) niettegenstaande verschillende forumleden die er wel problemen mee gehad hebben !
              het schijnt dat de tascam beter en sneller is
              sis

Comment

• Pieter Huijgen
                • Sep 2003
                • 766

Behringer DDX 3216 heb ik wel mee "gespeeld". Menustructuur klopt gewoon, klank kan ik niks over zeggen. A&H Icon zou ik niet aan beginnen: ruisbak van de bovenste plank, niet de kwaliteit die je van A&H zou verwachten.

Wat ook een leuke mixer is: DM24 van Tascam. Klinkt goed, werkt goed.
                Tweedehands zie je momenteel veel 01V's aangeboden worden. Is ook een leuke optie.

Wat betreft MD spelers: Ik heb een Sony MDS520 (consumer model) en die werkt toch
                stukken sneller en prettiger van de DN MR2400 van Denon. Die Tascam heb ik nooit mee
                gewerkt, maar ziet er best netjes uit.
                Lid van het Front tegen zijlicht

Comment

• cobi
                  • Aug 2002
                  • 1083

Wat MD's betreft: Koop lekker een consumenten geval, die zijn een stuk goedkoper en dan doet het ook niet zo'n pijn om zo'n apparaat gewoon weg te gooien als 'ie stuk is en een nieuwe te kopen. Er zijn universele 19" inbouw 'bakken' op de markt waarmee je zo'n Consumenten MD-speler netjes in kan bouwen.

Wat tafels betreft ben ik een zwaar tegenstander van Behringer, al moet ik eerlijk bekennen dat ik die digitale bak nog nooit zelf uitgeprobeerd heb.

Wat al eerder wordt aangekaard: een 2ehands 01V, helemaal geen gekke optie.

Comment

• djsjoerd
                    • Sep 2002
                    • 58

MVG
                    Tristan
                    Heb zelf een Tascam MD350 19" MD, 2 HE hoog in rack zitten, werkt ideaal, gebal. in- en uitgangen, pitchcontrol, aanstuurbaar via PC toetsenbord. Echt een aanrader, en een stuk goedkoper als de 1 HE sony spelertjes.

Comment

• Tristan
                      • Oct 2004
                      • 121

Waarom zijn de berhinger mixers zo slecht dan? want ik lees veel over dat de mixers echt slecht zijn en de effecten juist weer goed, wat maakt de mixers slecht?
                      Ik heb voor de 01V gekeken 2e hands en was zeker wel interresant.

Comment

• cobi
                        • Aug 2002
                        • 1083

Waarom zijn de berhinger mixers zo slecht dan? want ik lees veel over dat de mixers echt slecht zijn en de effecten juist weer goed, wat maakt de mixers slecht?
                        De behringer tafeltjes zijn qua microfoonvoorversterkers al niet bijzonder. Ook qua EQ-en vind ik het niets. Over de 'hufterproofheid' hebben we het dan nog niet eens.

Slecht is weer een groot woord, die mixertjes kosten geen drol dus kan je ze eigenlijk niet vergelijken met duurdere merken. Maar je kunt beter door sparen voor iets fatsoenlijks, of koop 2e hands iets leuks van een paar jaartjes oud

Comment

• Tristan
                          • Oct 2004
                          • 121

Ik heb heel erg lang gezocht op internet naar een 2e hands 01V, en had er 1 gevonden van 900 euro met case! is dat een redelijk prijs voor een 2e hands. En weet iemand mischien in welke richting in voor de tascam digi 2eh. zou moeten zoeken.

Comment

• sis
                            • Jul 2003
                            • 3305

Ik heb heel erg lang gezocht op internet naar een 2e hands 01V, en had er 1 gevonden van 900 euro met case! is dat een redelijk prijs voor een 2e hands. En weet iemand mischien in welke richting in voor de tascam digi 2eh. zou moeten zoeken.
                            De prijs is véééél te hoog [V]
                            Ik heb de mijne verkocht voor 650 euro
                            sis

Comment

• Ibvee
                              • Nov 2002
                              • 714

ff tussendoor he, ik snap niet echt waarom mensen met een midas venice over het forum gaan gooien als hij zelf zegt dat ie ook aan een behringer dacht, dan kan je zelf ook wel verzinnen dat ie misschien niet echt van plan is om meteen zoveel geld uit te gaan geven aan een tafel die voor tape-artiesten eigenlijk btje overbodig is. Hij zegt dat ie wat proffesioneler wil gaan beginnen, ok, tipje, loop niet te hard van stapel, als je later besluit om toch nog wat andere dingen te gaan doen zou het kunnen zijn dat je dure spullen ineens bijna niet meer worden gebruikt. Wat ook leuk spul is, zijn die mg/fx tafels van yamaha, met spx erin, klinkt erg goed! Kijk iig ff rond voor je wat koopt, en ik geloof dat er wat foto's in het foto forum zijn over een snel tapesetje, weet niet of je em al gezien heb, maar altijd makkelijk om wat nieuwe idtjes op te doen...
                              groeten => Micha
                              De groeten => Micha

Comment

Working...