QSC PLX3402

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sub18e
    • Oct 2004
    • 12

QSC PLX3402

Ik zoek me een nieuwe versterker te kopen. Ik dacht aan de PLX3402, heeft er iemand al ervaring met deze versterker of zijn er enige gebreken aan?
    Het is voor een setje community's xp525 fullrange speakers.

• nightline
    • Oct 2002
    • 1001

FF de zoek functie gebruiken
    Powered by AudioMadness....

Comment

• major tom
      • May 2004
      • 108

Beste, ik heb een heel bossie van die versterkers, betrouwbaar, klinkt goed, stil (ventilator), licht, veel mogelijkheden.

Min puntje: op hoog volume gaat hij inkakken,
      Plx is goed geschikt voor topkasten en monitors, of niet te zwaar fullrange werk.

Comment

• sub18e
        • Oct 2004
        • 12

Welke alternatieven heb ik dan nog, want ik zoek eventueel ook twee baskasten aan te sturen. Deze zijn gekopieerd van de Zeck's SUB18 E. (Dit is een folded horn baskast waar de woofer in een gesloten kist zit (Beyma 18g50)).
        Dat de versterker op hoog volume gaat inkappe vind ik toch al ni interessant percies, zeker puur voor bas. Een beetje clippen kan normaal toch geen kwaad voor een grote luidspreker.

Comment

• sis
          • Jul 2003
          • 3305

citaat:Geplaatst door major tom

Beste, ik heb een heel bossie van die versterkers, betrouwbaar, klinkt goed, stil (ventilator), licht, veel mogelijkheden.

Min puntje: op hoog volume gaat hij inkakken,
          Plx is goed geschikt voor topkasten en monitors, of niet te zwaar fullrange werk.
          De mijne kakt nooit
          Misschien ligt dit aan mijn EAW processor
          sis
          Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

Comment

• Freek Fokker
            • Aug 2003
            • 495

Sis, we weten dat je sb-150's en EAW processoren hebt, en ja,
            ook dat het hard gaat.

Volgens mij is dit zelfs al eerder gezegd

On-topic, die plx'en zie je inderdaad veel op monitoren. Vind het wel degelijke apparaten, en best licht.
            SR20DET

Comment

• nightline
              • Oct 2002
              • 1001

Ik gebruik mijn 4 PLX 1602´s eigenlijk alleen gebrugd op het laag, en dat gaat al heel wat jaartjes perfect. De PL2 serie heeft een zwaardere voeding dan de PLX serie en zal daarom wellicht iets beter gaan op het laag.

De 3402 schijnt z´n vermogen krap te leveren, een 3002 daar in tegen schijnt z´n vermogen ruim te leveren. Wellicht dat de 3002 daarom geliefder is dan z´n grotere broer. Ook met je voor die paar watt extra nog knap betalen

Groeten

Jack
              Powered by AudioMadness....

Comment

• Daan Hoffmans
                • Aug 2000
                • 1225

Gebruik regelmatig PLX3402. Soms achter een full-range "subje-topje" eindset, soms achter monitors. PLX series zijn prima versterkers, nooit technische problemen mee gehad, en dat terwijl ze bij ons toch flink belast worden.
                <center><i>\"Alles wat schuift doen we naar boven, alles wat draait naar rechts\"</i></center>

Comment

• arie
                  • Feb 2003
                  • 550

gebruik gewoon pl2.0 pl4.0 is de top serie van qsc.geschakelde voeding en gaat als de brandweer.mazzels arie

Comment

• Klaaske
                    • Jun 2003
                    • 571

Het is zo dat het voorlaatste type van een QSC Lichtgewicht serie zich beter laat bruggen. De PL230, PL6.0 en de PLX3002. Dit komt doordat de voeding gelijk is evenals de koeling
                    <font size=\"1\">
                    Groeten,
                    Jaap
                    <b>
                    -[GSXke :)]-
                    </font id=\"size1\"></b>

Comment

• sis
                      • Jul 2003
                      • 3305

mijn configuratie is als volgt :
                      Als ik met 4 subs werk, brug ik de Powerlight 1.4 - 2 x dus
                      en gebruik ik de PLX3002 voor de toppen [^]
                      Werk ik met 2 subs dan brug ik de PLX3002 en gebruik ik de powerlight 1.4 voor de toppen
                      sis

Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

Comment

• major tom
                        • May 2004
                        • 108

Plx 3002 heb ik ook, beslist een mindere versterker dan de 3402! Ook weleens gebrugd geprobeert maar resultaat was bedroevend. Kijk er komt wel aardig wat vermogen uit,daar gaat het niet om, maar als het er echt op aan komt kan je beter een makrotech 5000 of een ram bux5.0 of een zware crest in je rack hebben zitten. Alleen niet te tillen. Wat de plx-en betreft ik koop er graag nog wat bij, ideale versterker (in amerika zijn ze trouwens lekker goedkoop ca 850,00 euro inclusief ombouw naar 230volt).

Comment

• JVS
                          • Mar 2004
                          • 317

Wist je trouwens dat je een PLX3002 (en PLX2402 meen ik) door het veranderen van een paar weerstanden kan upgraden naar een volwaardige PLX3402 ? :-)

Evenzo van PLX1202 naar PLX1602..

Recentelijk nog gedaan..

Verschillen tussen de diverse typen zijn erg klein ! de lichtere draaien in klasse AB, de zwaardere in klasse H (2 traps)..

De PL'len zitten overigens toch wel wat servicevriendelijk en degelijker in elkaar, vooral de voeding !. Ondanks het prijsverschil zou de keuze voor mij duidelijk zijn !

Groet,

Joost

Comment

• sub18e
                            • Oct 2004
                            • 12

In ieder geval bedankt iedereen voor de goede raad!
                            Ik heb besloten om de PLX3402 te kopen.

Dat laatste met het aanpassen van een paar weerstanden op de plx3002 om hetzelfde vermogen te hebben als een plx3402 kan ik best geloven. Dit is trouwens goedkoper in het productieproces.
                            Maar is de eindtrap dan volledig dezelfde of de voeding?
                            Er moet toch iets anders zijn buiten die paar weerstande?
                            Anders is het wel vrij makkelijk...

Comment

• JVS
                              • Mar 2004
                              • 317

Voedingsmatig is de PLX3002 identiek met de PLX3402. Enkel de gain van de eindtrap is verschillend, en de cliplimiter/compressor grijpt bij de PLX3002 op een lager punt in. De lichtere typen (&lt;2402)verschillen voedingsmatig wel flink. Het mainboard is wel gelijk, echter alle componenten voor de hogere railspanning zijn niet aanwezig. Primair in de voeding zitten bij de lichtere typen ook andere IGBT's...

Let wel op, in deze dingen zit erg veel SMD, de aanpassing van PLX3002 -&gt; 3402 zijn ook een paar SMD weerstanden (en een tweetal conventionele elco'tjes).

Groet,

Joost

Comment

Working...