Dynacord vs. Master

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jans
    • Feb 2003
    • 869

citaat:Geplaatst door Overdrive
    [br Toch beter zoeken, de plasma maakt ook gebruik een (gepatenteerde) LPN filter voor meer akoestische output en meer punch. Ook crossed de Plasma op 100Hz terwijl de Madras op 124Hz crossed .
    Het Lo Pass Notch filter wordt ook door dynacord gebruikt. Mocht dit niet in de electronica van de Madra zitten dan kun je dit eenvoudig toevoegen d.m.v. een dsp244.
    Persoonlijk vind ik de nieuwe filtering van dynacord, 124 Hz Linkwitz-riley beter klinken, voorheen was dit het LPN filter op 100Hz. Nu gebruik ik geen masdras maar F8 dus of dit ook voor madras geld weet ik niet.

citaat:Geplaatst door Ivo 73
    Is 500 man trouwens een beetje haalbaar met deze sets??
    Ligt eraan hoe diep je moet. Als je dieper moet als 15 á 20 meter dan lukt dit met een frontloaded systheem met 80*55 spreiding niet. Dan zul je naar een kleinere spreiding per kast moeten 40*40 o.i.d.

Beide sets beluisteren dus.
    Eindelijk begint mijn website vorm te krijgen

Comment

• Peter Vanhove
      • Jun 2002
      • 347

citaat:Ze willen een Master set kopen maar hebben het budget er niet voor Een komplete MD6 systeem bestaat uit minimaal 4 subs en 2 toppen per kant Waarom ?? Heel simpel : de top van MD6 is 30 graden hoorngeladen dus voor een goede verspreiding moet je minimaal 2 of 3 stuks per kant hebben. Maar qua prijs niet aantrekkelijk !! Per top heb je minimaal 2 subs nodig dus een complete set bestaat uit minimaal 8 subs en 4 toppen Wil je dit aansturen heb je minstens 5 DPU's nodig !! Maar financieel is dit vaak niet haalbaar. Vaak wordt het systeem verkeerd aangeschaft !!! Of verkeerd aangeboden.
      Ik ga me niet uitspreken over Master (ik ken hun producten niet genoeg), maar inderdaad, als je voor een set kiest van eender welk merk waar je ver mee wil dragen, dan moet je een top hebben die rond de 30° straalt, voorbeelden hiervan zijn Turbosound Flashlight, EAW KF-750, Tecnare L-2122VLT en nog wel een paar waaronder de Master kasten. Je hebt er dan minimaal 3 per kant nodig om de nodige spreiding te krijgen.
      recklame verwijderd <gerard>

citaatie Spanjaarden zijn gek op mid hoog
      Misschien wel bij Master, maar toch niet bij Tecnare (ook spanjaarden) .

herhaling van het voorgaande
      Import BeNeLux : TW AUDiO - ENTTEC - TECNARE
      Import BeLux : HEIL SOUND - LOGIC SYSTEMS

Comment

• Banned
        Banned
        • Dec 2003
        • 951

Ik wou alleen zeggen dat als je een set koopt ( wat voor merk het ook is ) dat je werk voor hebt en niet alleen voor het merk !!

Alle systemen van een hoge prijsklasse zijn gewoon goed alleen heeft ieder zijn eigen smaak van klank !! De een vindt dit en de ander dat.

Als je een systeem koopt moet je weten waar je het voor nodig hebt.

Met die MD6 van Master bedoelde ik dat ze vaak als enkele set verkocht worden ( op zich al een flinke uitgave ) maar je kunt er niet veel meedoen.

Zoals er al eerder gereageerd was heb je minstens 3 toppen per kant nodig en om die te ondersteunen en 6 bassen. Dan heb je een goed systeem staan met verspreiding op kort afstand en groot afstand.
        Maar dan heb je ook een grote beurs nodig !!

Zo heb je dat ook met andere systemen.

Alle systemen van rond de 10.000 euro zijn gewoon goed.

Comment

• paulheu
          • Oct 2003
          • 156

citaat:Geplaatst door Ivo_73
          Master heb ik maar even gelaten voor wat het is, Hoor erg vaak dat het loeihard gaat maar dat de klank toch iets minder is.
          Daar komt nog bij dat het al erg snel niet meer te krijgen is vanwege nieuwe ontwikkelingen.
          Ja het gaat hard en over smaak valt niet te twisten. Ik kan me voorstellen dat mensen de sound van Master 'minder' vinden als men voor een plug-n-play setje gaat zonder veel karakter, maar voor mij is het juist eeen voordeel dat ik een set heb waar ik nog aan kan tweaken afhankelijk van waar ik sta IPV een 'dit is het doe het er maar mee' instelling van veel andere merken. Het is wat moeilijk uit te leggen wat ik precies bedoel, maar ik denk dat het erop neer komt dat ik graag wat speelruimte heb..

Nieuwe ontwikkelingen zijn er overal, de MD2 set (MD152 top en 15 bas) is een set die minstens 7 jaar geleden op de markt kwam en nu dus een opvolger heeft. Heeft dus niet met 'erg snel niet meer te krijgen' te maken.. probeer eens een automodel van 7 jaar terug nieuw te kopen zou ik zo zeggen.. [}]

Niet dat er iets mis is met die set trouwens, maar de techniek schrijdt voort.. De 15ND gaat nog eens een stuk harder en weegt de helft.. erg fijn voor je rug dus!

Comment

• Gast1401081
            • Mar 2001
            • 7999

citaat:Geplaatst door mephisto

Zoals er al eerder gereageerd was heb je minstens 3 toppen per kant nodig en om die te ondersteunen en 6 bassen. Dan heb je een goed systeem staan met verspreiding op kort afstand en groot afstand.
            Maar dan heb je ook een grote beurs nodig !!

Zo heb je dat ook met andere systemen.

Alle systemen van rond de 10.000 euro zijn gewoon goed.
            Ik ken systemen van (nieuw) 10.000 die het niet halen op 500 man, en omgekeerd.
            Die stelling gaat niet helemaal op, dus.

Comment

• Banned
              Banned
              • Dec 2003
              • 951

Mijn stelling was ook algemeen bedoelt. Ik zei dat als je een set hebt van 10.000 euro dat het geen slechte set is wat voor merk het is !! of je er nou wel of niet 500 man kan verzorgen hiermee is niet gesteld door mij.

Je kunt voor minder een set zelf bouwen en mischioen wel 1200 man mee bereiken.

10.000 is een hoop geld voor een instalatie. Je kunt ook zelfbouwen voor minder geld en als je het goed doet kan het nog meer geluids/druk produceren als een pro set van een berg geld.

Comment

• Ivo_73
                • Feb 2004
                • 47

citaat:Geplaatst door paulheu

Ja het gaat hard en over smaak valt niet te twisten. Ik kan me voorstellen dat mensen de sound van Master 'minder' vinden als men voor een plug-n-play setje gaat zonder veel karakter, maar voor mij is het juist eeen voordeel dat ik een set heb waar ik nog aan kan tweaken afhankelijk van waar ik sta IPV een 'dit is het doe het er maar mee' instelling van veel andere merken. Het is wat moeilijk uit te leggen wat ik precies bedoel, maar ik denk dat het erop neer komt dat ik graag wat speelruimte heb..
                Ik snap wat je bedoeld, maar ik moet ook een beetje op de portemonee letten en kijken naar de toepassingen waarvoor ik het ga gebruiken. Dit met nog een aantal andere factoren samen maakt dat ik toch uitkom bij een actief setje, waarmee ik lekker snel kan werken en waarmee ik 99 % van de klussen probleemloos kan doen.

Verder heb ik niks tegen master, Ik was zels erg onder de indruk van hetgeen dat ik er ooit van gehoord heb (LN 15 SWA + LN 12 per kant)
                Een klein setje maar een erg lekker vol geluid.

Comment

• paulheu
                  • Oct 2003
                  • 156

citaat:Geplaatst door Ivo_73
                  Verder heb ik niks tegen master, Ik was zels erg onder de indruk van hetgeen dat ik er ooit van gehoord heb (LN 15 SWA + LN 12 per kant)
                  Een klein setje maar een erg lekker vol geluid.
                  En dat is de 'budget' of (kroegen) installatie set.. een 15ND top met 215BP bas klinkt nog veeel vetter, maar kost dan ook veeel meer

Comment

Working...