Dynacord vs. Master

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Ivo_73
    • Feb 2004
    • 47

Dynacord vs. Master

Ik wil een nieuwe set aan gaan schaffen en ben na wat veldwerk eigenlijk op 2 sets uitgekomen die mijn interesse hebben. Ten eerste Dynacord Madras 4xM18 + 2xM15 en Master 2xMD218BP en 2xMD15ND aangestuurd door 2x 3K6 versterkers. Beide sets hebbben zo zijn voor en nadelen: Madras=actief dus lekker snel met opbouwen en afbreken maar daar in tegen zijn de topkasten wel weer erg zwaar.
    Verder heb ik beide sets nog niet gehoord maar ga ik af op specs.
    Ik ben dus erg benieuwd of hier mensen zijn die ervaring hebben met 1 of beide sets. Ik weet dat het natuurlijk ook allemaal een kwestie van smaak is en dat ikzelf degene ben die gewoon eens ergens moet gaan luisteren om een oordeel te kunnen geven, maar ik denk dat het nooit kwaad kan eens met anderen te overleggen.
    Ik ga het trouwens gebruiken om bandjes op te mixen (div. soorten muziek) in zalen tot zo'n 500-600 man.
  • Overdrive
    • Feb 2002
    • 717

Als ik het goed heb begrepen is dit bijna dezelfde set als de EV plasma serie. Deze zou als enige verschil wat andere (betere)processor technieken gebruiken en een (gepatenteerde, dus niet voor Dynacord) hoorn.

Ik heb zelf de Plasma gehoord en echt dat is helemaal geweldig, alles klopt er gewoon aan. Maarja smaak verschilt. Bij Nederland Muziek zeiden ze dat de EV een stuk gedefinieerder was dan de Dynacord. Maar de Dynacord heb ik zelf nog niet gehoord.

Ik heb ook geen ervaring met de Master set, maar ik weet wel dat de EV Plasma echt helemaal als een (ge-eikt) klokje klinkt!

Comment

• paulheu
      • Oct 2003
      • 156

Een 218BP is niet de juiste 'partner' voor de 15ND, persoonlijk zou ik willen aanraden de 215BP te gebruiken. In combinatie met de 15ND een erg vet setje.. EN de 215BP heeft een schroefgat voor een pole dus je kan de top er zo op zetten.. met de 218 moet er weer wat tussen om hoogte te maken..

de juiste top voor de 218BP is de 222R(ND). Zie dit plaatje voor een voorbeeld (3x218 en 2x 222 per kant)

BTW.. hier zie je het verschil tussen de MD152(Rechts) (iets minder hoog als de 15ND) en een 222RND top(Links)..

Comment

• Ws Soundexpresse
        • Jun 2001
        • 1007

Heb het dynacord setje gehaard, en het klinkt echt lekker vol.
        Zou die ook echt aanraden!

Mijn ervaring met master is overigens minder goed, niet slecht, maar vind het snel te agressief gaan in het hoog, + de topkasten (en dan vooral die md152) zijn toch ook flink in gewicht, en daar zit dus geen versterker in!

Daarbij denk ik dat dynacord zijn waarde beter vasthoud als master....
        Sound-Light-Laser-Foam-Dancefloor

Comment

• Ivo_73
          • Feb 2004
          • 47

Als ik het goed begrijp is het plasma setje eigenlijk iets beter dan de dynacord Madras (processors) dus ga ik ook zeker de Plasmaset eens beluisteren.
          Wat Ws soundexpresse zegt dat Dynacord zijn waarde beter vasthoudt is ook zeker niet onbelangrijk. Daarbij komt nog dat Master erg snel met ontwikkeling is en daardoor een set die nu aangeschaft wordt over 2 a 3 jaar al niet meer te verkrijgen is.
          Dit is natuurlijk ook een nadeel wanneer je je set wilt uitbreiden.
          Het valt trouwens op dat eigenlijk iedereen wel zo'n beetje Dynacord aanraadt (ook buiten dit forum), zal zeker niets voor niets zijn.
          Toch blijf ik het een nadeel vinden dat die topkasten erg zwaar zijn(38 kg) omdat ik het meestel alleen doe.
          Maarja zo zo je dus dat beide sets wel zijn voordelen en nadelen hebben. Ik zal uiteindelijk toch gaan kiezen op de sound van de set.
          Als er nog meer mensen zijn die ervaringen hebben hoor ik het graag, overigens sta ik ook wel open voor andere suggesties. Dus laat maar horen.

Comment

• Ws Soundexpresse
            • Jun 2001
            • 1007

Andere suggestie: EV rx, misschien niet helemaal vergelijkbaar, maar wel lekker makkelijk met bij huren, en denk als ik kijk naar de prijzen van deze sets ook redelijk in je budget (of zelfs goedkoper) en is alleen te bouwen/breken.

Heb zelf dus nu ook zon setje, en ben er erg over te spreken!
            Sound-Light-Laser-Foam-Dancefloor

Comment

• jans
              • Feb 2003
              • 869

citaat:Geplaatst door Overdrive

Als ik het goed heb begrepen is dit bijna dezelfde set als de EV plasma serie. Deze zou als enige verschil wat andere (betere)processor technieken gebruiken en een (gepatenteerde, dus niet voor Dynacord) hoorn.

Ik heb zelf de Plasma gehoord en echt dat is helemaal geweldig, alles klopt er gewoon aan. Maarja smaak verschilt. Bij Nederland Muziek zeiden ze dat de EV een stuk gedefinieerder was dan de Dynacord. Maar de Dynacord heb ik zelf nog niet gehoord.

Ik heb ook geen ervaring met de Master set, maar ik weet wel dat de EV Plasma echt helemaal als een (ge-eikt) klokje klinkt!
              IK heb de specs van beide even vergeleken en kan niet één twee drei verschillen vinden, er worden dezelfde luidsprekers gebruikt. Alleen meld EV niet welk type hoorn gebruikt wordt, dit zou dus af kunnen wijken. Als ik tijd heb zal ik de instellingen voor Madras in cross-max en Plasma in Race even vergelijken.
              Eindelijk begint mijn website vorm te krijgen

Comment

• paulheu
                • Oct 2003
                • 156

citaat:Geplaatst door Ws Soundexpresse

de topkasten (en dan vooral die md152) zijn toch ook flink in gewicht
                De MD152 wordt niet meer gemaakt, maar buiten dat is die echt niet overdrven zwaar.. Dan heb je nog nooit een FR153 van EAW in je handen gehad..

De opvolger (de 15ND) is een STUK (ik geloof 23 KG ofzo) lichter en gaat eens zo hard.

Comment

• Olaf Duffhuës
                  • Oct 2000
                  • 2477

Tja..de EAW FR153 weegt nog wat lichter(35 kg) dan de Dynacord Madras...Maar idd, de Madras speakers zijn leuke kastjes...En er is inderdaad het voordeel dat over een aantal jaren het Madras systeem gewoon nog te verkrijgen is...Mijn persoonlijke voorkeur gaat ook uit naar Dynacord...Maar dat is weer die eeuwige smaak... Ik was samen met wat andere die 2 jaar geleden dat Madras als eerste Hollanders hoorde bij de fabriek...Ik vind het een multie funktionele kast, je kunt hem ook gebruiken als monitor, gooi er een 18" bij...en je hebt een drumfill...Enz,enz...Ze mogen van alleen wat goedkoper..:-)
                  Olaf Duffhuës

**Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**

Comment

• Banned
                    Banned
                    • Dec 2003
                    • 951

Met Dynacord heb ik weinig ervaring. Met Master is meestal de configuratie niet goed. Ken iemand met een MD6 systeem klinkt gewoon KUT waarom ??? heel simpel Ze willen een Master set kopen maar hebben het budget er niet voor Een komplete MD6 systeem bestaat uit minimaal 4 subs en 2 toppen per kant Waarom ?? Heel simpel : de top van MD6 is 30 graden hoorngeladen dus voor een goede verspreiding moet je minimaal 2 of 3 stuks per kant hebben. Maar qua prijs niet aantrekkelijk !! Per top heb je minimaal 2 subs nodig dus een complete set bestaat uit minimaal 8 subs en 4 toppen Wil je dit aansturen heb je minstens 5 DPU's nodig !! Maar financieel is dit vaak niet haalbaar. Vaak wordt het systeem verkeerd aangeschaft !!! Of verkeerd aangeboden. Die Spanjaarden zijn gek op mid hoog dus de originele configuratie's is met weinig laag. Toppen gaan ontzettend hard.

Comment

• som
                      • Nov 2002
                      • 787

Ken iemand met een MD6 systeem

misschien bij mij uit de buurt
                      dan ken ik'm ook
                      Zelfs een direct teruggeslagen tennisbal stuitert wel eens verkeerd.

Comment

• Overdrive
                        • Feb 2002
                        • 717

citaat:Geplaatst door jans
                        IK heb de specs van beide even vergeleken en kan niet één twee drei verschillen vinden, er worden dezelfde luidsprekers gebruikt. Alleen meld EV niet welk type hoorn gebruikt wordt, dit zou dus af kunnen wijken. Als ik tijd heb zal ik de instellingen voor Madras in cross-max en Plasma in Race even vergelijken.
                        Toch beter zoeken, de plasma maakt ook gebruik een (gepatenteerde) LPN filter voor meer akoestische output en meer punch. Ook crossed de Plasma op 100Hz terwijl de Madras op 124Hz crossed .

Comment

• paulheu
                          • Oct 2003
                          • 156

citaat:Geplaatst door mephisto

heel simpel Ze willen een Master set kopen maar hebben het budget er niet voor Een komplete MD6 systeem bestaat uit minimaal 4 subs en 2 toppen per kant Waarom ??

Die Spanjaarden zijn gek op mid hoog dus de originele configuratie's is met weinig laag. Toppen gaan ontzettend hard.
                          Er komt heel binnenkort een nieuwe verrassing uit Spanje.. _ERG_ fijn

Ik denk trouwens dat je MD4 (met de grote 222 toppen dus) verward met MD6 (met de 'kleine' 111 toppen)

Zowel de MD4 als MD6 toppen zijn trouwens al opgevolgd door de MD64KTOP, 12"mid (hoorngeladen) en 1 3/4 hoog(60 graden). Erg goed, gaat ERG hard en heeft een heerlijke 'bite'. Een stuk minder (wat sommige noemen) agressief als voorgaande modellen. Samen met twee 215BP basjes (per kant) een erg fijne set. Draait op 1 3K6 (subs met z'n tweeen op 1 kantje, top op de andere) en gaat rete hard ..

Maar goed.. ik wacht nog ff op de verrassing.. []

Comment

• Ivo_73
                            • Feb 2004
                            • 47

citaat:Geplaatst door Olaf Duffhuës

Dynacord Madras...
                            Ik vind het een multie funktionele kast, je kunt hem ook gebruiken als monitor, gooi er een 18" bij...en je hebt een drumfill...Enz,enz...Ze mogen van alleen wat goedkoper..:-)
                            Is dit omdat je de set te duur vind voor wat je krijgt, of gewoon omdat het veel geld is
                            Ik denk dat ik er wel zo'n beetje uitben. Het zal waarschijnlijk wel Plasma of Madras worden. Ik heb er dus toch voor gekozen actief te gaan.
                            Is 500 man trouwens een beetje haalbaar met deze sets??

Master heb ik maar even gelaten voor wat het is, Hoor erg vaak dat het loeihard gaat maar dat de klank toch iets minder is.
                            Daar komt nog bij dat het al erg snel niet meer te krijgen is vanwege nieuwe ontwikkelingen.

Het enige nadeel van die actieve setjes zijn toch de zwaardere toppen, Ik zal misschien toch maar eens iemand moeten gaan zoeken die zich ook zo verveeld in de weekenden (of een makkelijke vriendin of vrouw heeft)

Comment

• Olaf Duffhuës
                              • Oct 2000
                              • 2477

Ik persoonlijk vind ze gewoon te duur, voor het zelfde geld heb je een Dynacord P5, die in mijn ogen overeen komt...En nog net iets lekkerder klinkt...Maar das weer smaak...
                              Olaf Duffhuës

**Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**

Comment

Working...