24 kanaals 19" mengtafel

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Mathijs
    Moderator
    • Aug 2002
    • 1353

24 kanaals 19" mengtafel

Voor PA en live registratie doeleinden ben ik op zoek naar een 19" 24 kanaals mengtafel.
    Persoonlijk ken ik geen mengtafel die dit heeft.

Een andere optie is 24 microfoon pre-amps. Bijvoorbeeld in 3x 8 kanalen.

Heeft iemand een suggestie?
  • Robert
    • Aug 2000
    • 630

De enige analoge 19" 24 kanaals tafel die ik ken is de crest XR-24, maar die heeft 8 mono en 8 mono/stereo ingangen. Misschien niet helemaal wat je zoekt...

Qua digitale tafels zijn er wat meer opties, maar daar weet ik niet erg veel van. Kijk bijvoorbeeld een naar een Yamaha o1v...

Succes! Robert

Comment

• Daan Hoffmans
      • Aug 2000
      • 1225

Yep, idd een optie: Yamaha 01V96 in combinatie met bijvoorbeeld een Behringer ADA8000.
      Dan heb je 24 analoog in, wat makkelijk in een 19" rackje past.
      <center><i>\"Alles wat schuift doen we naar boven, alles wat draait naar rechts\"</i></center>

Comment

• bones2001
        • Aug 2003
        • 741

citaat:Een andere optie is 24 microfoon pre-amps. Bijvoorbeeld in 3x 8 kanalen.
        Weet niet waar je mee gaat opnemen, maar een drietal ADA 8000's
        geeft je 24 mic preamps naar adat en vice versa.
        Mixen is net als schilderen.
        Een kwestie van de juiste kleuren mengen om een mooi schilderij te krijgen.

Comment

• dokter dB
          • Nov 2003
          • 1535

die crest is wel heel goed kwalitatief voor zon kleintje....
          Er zijn verschillende versies van qua st./mon. kanalenbezetting, en zelfs de stereo inputs hebben mic+fantoom.....
          knoppen en waarden :)

Comment

• paulheu
            • Oct 2003
            • 156

komt ie nog maar een keer.. (ondertussen dubbel ADDA8000, dus 32 kanaals)

32 in/22 uit in 19inch rack

Comment

• Pino
              • Jul 2002
              • 390

Leuk speelgoed voor z'n geld he Paul,
              ben ook blij da'k em gekocht heb.
              Met een beetje foefelen heb je de basisversie voor ongeveer €1000,-; adat kaartje erin, 2x ada 8000 en gaan met die banaan. Ikzelf was ongeveer 1700 euro kwijt in totaal (ex flightcase).

groetels,
              Pino
              Muziek klinkt voor mij het mooist als een PA niet nodig is...

Comment

• Mathijs
                Moderator
                • Aug 2002
                • 1353

Ik ga werken met een harddisk recorder (en Fostex D2424 of een Alesis HD 24). Ook werk ik liever niet met Behringer. Ik ben niet fan van de pre-amps en de AD-converters. Ik gebruik liever de converters van harddisk recorder. Vandaar dat ik op zoek ben naar analoge pre-amps. Helaas zijn deze moeilijk te vinden. Er zitten bijna altijd converters in.

Uiteraard omdat ik alles in een rack wil hebben ben ik op zoek naar een 19" mixer of pre-amps.

Suggesties over zeer compacte 24 kanaals mixers zijn ook welkom. Als het niet 19" kan, dan het liefs zo compact mogelijk.

Comment

• paulheu
                  • Oct 2003
                  • 156

De converters in zowel de DDX3216 als de ADA8000 zijn van alesis. Je mag drie keer raden in welke apparatuur je deze ook terug vindt (ik geef een hint .. zowel de fostex als alesis HD recorders..).

Ik snap je redenatie niet helemaal, de pre-amps van zowel de DDX and de ADA8000 zijn analoog, pas als het signaal op lijn niveau is gaat het de converter in.

Mag ik je vragen hoeveel uur je met de Behringer spullen gewerkt heb? en hoeveel uur je ermee hebt opgenomen? Aangezien je zegt er geen fan van te zijn hoop ik dat dat betekent dat je er ook daadwerkelijk mee het gewerkt..

Comment

• Pino
                    • Jul 2002
                    • 390

Dus als ik het goed begrijp heb je die mengtafel enkel nodig voor de pre-amps. Maar om dan 24 sporen te kunnen opnemen heb je ook 24 direct outs nodig.
                    Ik denk dat je dan al niet meer zo kompakt zit, tenzij je die 24 kanaals 19" rack mixer van Roland nog kan vinden, ik geloof dat daar wel wat op zat. Moest je tevreden zijn met draaiknopjes ipv schuiven....
                    Muziek klinkt voor mij het mooist als een PA niet nodig is...

Comment

• Mathijs
                      Moderator
                      • Aug 2002
                      • 1353

citaat:Ik snap je redenatie niet helemaal, de pre-amps van zowel de DDX and de ADA8000 zijn analoog
                      precies. Daarom het verschil tussen de contervers en de pre-amps.
                      In de DDX3216 en de ADA 8000 zitten de zelfde pre-amps. Naar mijn mening klinken deze dun.

Ik heb een aantal keer met de DDX3216 tafel gewerkt. O.a. concerten en registraties.
                      Helaas niet in studio setup.
                      citaat:enzij je die 24 kanaals 19" rack mixer van Roland nog kan vinden
                      waren dit niet puur line mixers?

Dit klikt misschien triest, maar behringer zou ik ook niet kopen om de naam. Als profecioneel bedrijf (in life-registratie) wordt je niet sirieus genomen als je met een behringer mixer komt aan zetten.
                      Ook zou ik eerder een yamaha kopen. Dit wegens beter klinkende effecten en dynamics. Het eniste probleem is is dat bij de 01V en de 03D maar een ADAT kaart geplaast kan worden. Een 01V96 valt helaas boven mijn budget.

Comment

• paulheu
                        • Oct 2003
                        • 156

Als je vindt dat de 01V (dus NIET de 96 versie) beter klinkt als de Behringer 3216 moet je naar mijn mening toch eens je oren laten nakijken. Ook biedt de 3216 een stuk meer als de 01V

En ik heb totaal geen problemen met acceptatie van de Behringer in 'professionele' situaties. In mijn optiek is je professionaliteit niet afhankelijk van waar je mee werkt, maar van het eindresultaat. In het geval van de DDX3216 is dat voor mij tot dusverre nog 100% positief.

Comment

• Siem
                          • Jul 2003
                          • 124

Alternatief: 3x Focusrite OctoPre/RME OctaMid/PreSonus M80/PreSonus DigiMAX/Yamaha MV800.
                          Een aantal daarvan hebben ook (een optie voor) digital out, allemaal met converters die beter klinken dan die van een HD24. En als een 01V96 boven je budget valt, moet je niet gaan zeuren over Behringer, een paar goede microfoons kosten al meer...
                          Toch maar gaan sparen voor TrueSystems Precision8 of API 8MX2 dan?
                          Domme vragen bestaan niet, maar er zijn wel veel nieuwsgierige domoren.

Comment

Working...