Monitor systeem in-ear

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tyjeco
    • Oct 2004
    • 3

Monitor systeem in-ear

Hoe kan ik het beste (tegen de gunstigste prijs) een monitor systeem bouwen voor een band die gebruik maakt van in-ear. Dus beginnend met tafel, eventuele fx, bekabeling etc..
    Het zou ideaal zijn wanneer we een stereo signaal op onze doppen zouden krijgen. Band heeft 6 bandleden, dus 12 auxen lijkt me niet echt van toepassing zeg maar.
    Bijvoorbaat dank voor het advies.
  • Robert
    • Aug 2000
    • 630

Wat dacht je van een Crest XRM mixer? Is een 19" tafel, en heeft 6 stereo auxilaries. Verder 12 mono inputs, en daarnaast 4 stereo inputs (welke ook als mono-inputs te gebruiken zijn). Moet toch genoeg zijn voor een 6-koppige band?

Lijkt me een mooi begin!

Robert

Comment

• lifesound
      • Apr 2003
      • 1052

een 6-koppige band versterken met een 12-kanaals mengtafel lijkt mij redelijk nutteloos als ze op in-ear willen.

Verder snap ik het probleem niet van de 12-aux-tafel? 2x6=12 iedereen stereo dus. Oké, stereosends werken handiger. Maar het is wel een oplossing.

tafel: Soundcraft MH3/MH4
      Rack met compressors voor elke IEM + min. 1 FX

Comment

• Tyjeco
        • Oct 2004
        • 3

Die Crest is een erg interessante tafel vind ik zelf. Hij heeft 12 mono en 4 stereo kanalen. Dat moet voor enkel monitor toch voldoende zijn. Onze toetsenist heeft een eigen tafel en maakt dus zijn eigen mix en stuurt een stereosignaal naar de monitor/FOH tafel. Gitaar is stereo + 1 akoestisch, 1 basgitaar + 5 zang, blijft dus over 9 kanalen voor drums (snare, kick, t1, t2, t3, floor, hh, ovh-L,ovh-R). Dat moet haalbaar zijn lijkt me.

De band doet zelf de monitormix vanaf het podium, dus de monitor vanaf een FOH tafel is niet van toepassing.
        Even voor alle duidelijkheid ik ben muzikant, dus aub niet al te technisch worden.

De 12 auxen zijn dan ook geen probleem, maar het leek mij dat prijs dan wel erg heftig zou gaan worden. Maar als het in de buurt van de prijs van die Crest komt dan valt daar mee te leven.

Comment

• Robert
          • Aug 2000
          • 630

Ik twijfel nu of Lifesound vind dat ik iets stoms heb gezegd...

citaat:een 6-koppige band versterken met een 12-kanaals mengtafel lijkt mij redelijk nutteloos als ze op in-ear willen.
          Het gaat toch alleen om een monitorsysteem? Het is trouwens in ieder geval een 16-kanaals tafel, omdat de 4 stereo kanalen ook mono te gebruiken zijn. Deze tafel heeft trouwens ook stereo aux sends, dus 1 knopje voor volume, en 1 knopje voor panning.

Verder dit: De band in kwestie past blijkbaar gemakkelijk op dit tafeltje. Maar er zou misschien nog veel meer op kunnen (beetje afhankelijk van de band). De bands waarvoor ik regelmatig werk (coverbands) willen van het drumstel alleen de kick, en soms een beetje snare en hihat. En ik heb het nog nooit meegemaakt dat mensen drum-overheads op hun monitor willen (waarmee ik niet wil zeggen dat het nooit voorkomt).

Dus... tot zover!

Robert

Comment

• Tyjeco
            • Oct 2004
            • 3

Robert, je ziet het helemaal goed hoor! En inderdaad wij hebben tot nu toe geen overhead op de monitor gehad. Dus qua kanalen is dat voldoende. Ik heb persoonlijk op mijn monitormix zelfs de toms uitstaan, maar als we stereo spelen gooi ik ze waarschijnlijk wel in de mix. Zijn er nog alternatieven voor deze tafel? Dus met 6 stereo auxen (sends)?

Comment

Working...