Advies In Ear Monitor gevraagd

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • steffen
    • Oct 2004
    • 1

Advies In Ear Monitor gevraagd

Hallo,
    Voor een kerk-bandje heb ik onlangs een monitortafel aangeschaft met 12 groepen.
    Daarbij heb ik ook 7 IEM aangeschaft waarvan 2 wireless.
    In het verleden werd de monitormix altijd gedraaid vanaf de FOH-mixer echter werd er vanaf het podium zoveel herrie geproduceerd (gitaar, drums bas maar ook de monitors voor de backingvocals.

De complete band bestaat uit:
    drummer
    toetsenist
    gitarist
    el gitarist
    bassist
    lead vocal
    4x backvocal

Wie van deze kan ik het beste IEM geven??

• Robert
    • Aug 2000
    • 630

Ik snap je vraag niet echt. Wil je het podiumvolume reduceren? Als dat zo is: jij kent de band in kwestie, dus jij weet ook wat er op het podium veel herrie maakt en wat niet!

Robert

Comment

• Sikkie
      • Sep 2004
      • 126

lijkt mij de lead vocal, drums. en dan moet je echt even gaan kiezen. En dan twijfel ik tussen backvocals of muzikanten. Maar lead vocal en drums zijn volgens mij toch echt wel het belangrijkst (correct me if i'm wrong).

Greetz,

Tom

Comment

• lifesound
        • Apr 2003
        • 1052

alle vocals, de toetsenist en 1 van de gitaristen.

Comment

• shure-fan
          • Sep 2003
          • 1046

nu kun je wel zeggen dat de drummer op draaloos moet maar waarom?? hij blijft toch ziten,

zoizo lead vocal
          en als er nog een artiest draadloos is (misschien gitarist, dan hij ook draadloos)
          Freelance monitormixer / Geluidstechniek / tape act

Comment

• Robert
            • Aug 2000
            • 630

Wie heeft het over draadloos voor de drummer?

IEM voor de drummer heeft alleen zin als deze veel herrie uit zijn monitor heeft komen. De gemiddelde popmuzikant-drummer heeft veel bass-drum en bas op zijn monitor, maar het gaat hier om een kerk-bandje (?), dus ik kan me voorstellen dat dat niet het geval is.

Dus: Wat maakt er herrie?

Extra tip: Ik begrijp dat er ook (bas)gitaarversterkers op het podium staan. Kijk eens of deze wel enigszins richting de muzikant staat gericht, en niet op kuithoogte onder de muzikanten door de zaal in blazen. En als de bassist te veel herrie maakt: als hij een stack heeft met bijvoorbeeld een 18" cabinet en een 4*10" cabinet, zeg dan dat hij de eerste voortaan thuis laat.

Comment

• Gast1401081
              • Mar 2001
              • 7999

citaat:Geplaatst door Robert

als hij een stack heeft met bijvoorbeeld een 18" cabinet en een 4*10" cabinet, zeg dan dat hij de eerste voortaan thuis laat.

nee hoor, de 2e , die begint pas te werken op 10 meter van de speakers, wegens dezelfde theorie als het line-array.
              Lekker een 18 laten zingen is vooral voor dichtbij berter dan die 4x10kast

Comment

• rknaapen
                • Oct 2004
                • 5

Als drummer zeg ik geen IEM voor de drummer, 9 van de 10 drummers
                gaan namenlijk hierdoor harder slaan (spreek uit ervaring).[]

Persoonlijk zou ik kiezen voor IEM voor de vocalisten,
                PS, kerk bandjes kunnen ook een heleboel geluid produceren.

Succes

Rene

Comment

• lifesound
                  • Apr 2003
                  • 1052

onlangs in een kerk:

1x lead vocal -> IEM Stereo
                  1x keyboard + vocal -> IEM Stereo
                  1x ak. gitaar + vocal -> IEM Stereo
                  1x bas + vocal -> wedge
                  1x drum -> begonnen op wedge, tussen soundcheck en show gekozen voor IEM Mono
                  3x strijkers -> wedge

Werkte perfect! Vergeet echter niet dat er misschien een effect nodig gaat zijn voor de in-ears.

Comment

• cobi
                    • Aug 2002
                    • 1083

citaat:Geplaatst door Sikkie

lijkt mij de lead vocal, drums. en dan moet je echt even gaan kiezen. En dan twijfel ik tussen backvocals of muzikanten. Maar lead vocal en drums zijn volgens mij toch echt wel het belangrijkst (correct me if i'm wrong).

Greetz,

Tom
                    Waarom de drummer? die gaat echt niet zachter slaan met doppen in zijn oren. De drummer IEM geven heeft dus niet direct nut om herrie op het podium terug te brengen.
                    Spelingvouten onder voorbehout...

Comment

• cobi
                      • Aug 2002
                      • 1083

Ik zou lekker die toetsenist, de el gitarist, en alle vocalen een IE setje geven. Zo kunnen de drummer en de bassist elkaar nog lekker horen, en de herrie die het makkelijkst te voorkomen is, is gereduceerd.

Nu alleen nog een drumcomputer kopen, scheelt ook een hoop herrie op de buhne
                      Spelingvouten onder voorbehout...

Comment

• ostracized
                        • May 2002
                        • 214

hmmm, ik ben zelf een drummer en heb onlangs (ook voor in de oefenruimte) een fischeramp in-ear systeem gekocht. doordat ik mezelf nu beter hoor dan zonder monitor, sla ik mender hard én hoor ik de rest van de beter, waardoor het ook strakker wordt....
                        (...)

Comment

• shure-fan
                          • Sep 2003
                          • 1046

als ik kon drummer zou ik zeggen: in-ear dragen, plus wanneer je te weinig laag merkt nog een butt-kicker (fisheramps) aan je kruk vastmaken
                          Freelance monitormixer / Geluidstechniek / tape act

Comment

• sparky
                            • Apr 2002
                            • 2104

Scheelt ook weer herrie van de drumfill in het woud aan mic's wat een drumkit nu eenmaal rijk is...
                            Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

Comment

Working...