Heb een wat geblutste sm 87, waar ik de kop van wil uitdeuken. Zit op een handzender van shure, de EC2 die op een L4 ontvanger werkt. Nu wil ik de kop weer netjes krijgen maar hoe krijg ik potverdepotver dat ding verantwoord uit elkaar[?] Ik zie alleen een priegelig imbusje. Is dat de sleutel tot geluk??
sm87 kapsel uitdeuken?
Collapse
X
-
Heb ook een sm58 keer uitgedeukd nadat iemand van boven de 100kilo erop was gaan staan, was zo plat als een dubbeltje
We hebben dat ding tussen een bankschroef moeten zetten om de kop eraf te kunnen draaien, zat gewoon geen beweging meer in.
Dus don't give up hope, probeer desnoods met 2 mankracht dat ding eraf te draaien [
] Of zoals mij tussen een bankschroef (en een doek oid ertussen)
SUCCES!Comment
-
Bij onze vrienden in Kerkrade kun je voor een habbekrats een nieuw korfje bestellen. Ok, d'r staat geen Shure op, maar vanaf een meter afstand kon je dat toch al niet lezen, en ze zijn zo herkenbaar, moet geen probleem zijn, dacht ik zo..."I do know everything, just not all at once. It's a virtual memory problem."Comment
-
Tuurlijk kunnen we korfjes kopen, Het punt is dat dan nog altijd het korfje los moet van zijn inhoud. Ik ben er inmiddels wel achter dat dat inbusje de gehele kop borgt tegen ongewild losdraaien. Een bankschroef zal dus hooguit het borgschroefje een voor laten trekken in de te borgen schroefdraad. Alle goede raad ten spijt is de kop dus nog niet los en zoek ik een geweldloze oplossing.Comment
-
zou je gewoon moeten losdraaien. Bij de korf, dus.
eventueel in een oven (geen magnetron!!!!!!!) leggen, tot 70 of 80 graden verwarmen, en meteen de onderkant (de mic !~)koelen. Dan kan de korf los-schrikken. Maar dit zijn allemaal nood-oplossingen.
Comment
-
En ook wel even leuk als je vermeld hoe het dan wel zit..
Dit forum heeft namelijk ook de functie van een "na-slag-werk"Comment
-
Eh, natuurlijk. Je moet dus toch met het imbusje beginnen en de kop loshalen. Het element heeft een dubbele schroefdraad. Eéntje voor in de huls van de micro en ééntje voor in de korf. Er zitten (om kracht te kunnen zetten) uitsparingen in de rand van de schroefdraad die in de huls moet. Zet een stuk plat staal (achterkant mes o.i.d.) in deze uitsparing en draai het element uit de korf. Dit vereist flink kracht maar lukt. Vervolgens de schuimrubber inhoud eruit peuteren zonder dat het aan flarden gaat (zit op vier punten gelijmd a/d binnenrand) en uitdeuken doe je met een beitelkop in de bankschroef en een kunststof hamertje. Zachte tikjes zijn voldoende.Comment

Comment