Optimale EQ voor gebruik overheads koor?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Bor
    • Jan 2003
    • 50

Optimale EQ voor gebruik overheads koor?

Wie kan me helpen?

Over een aantal weken hebben we met onze theatergroep een klus waarbij in een theater een musical wordt opgevoerd. Voor de hoofdrollen en nevenrollen hebben we een 20 tal draadloze headsets ter beschikking.

Voor het koor moeten we nog versterking bedenken. We hebben mic's uit de MKH serie van Sennheiser ter beschikking, echter ik vraag me af of we niet grensvlak toe moeten passen?

Dus:
    Welke mic's kunnen we het best gebruiken en welke EQ moeten we rekening mee houden?

Hoor het wel!
    Rob Kuenen
  • giserke
    • Nov 2003
    • 456

Hoeveel koorleden zijn er?

Comment

• Bor
      • Jan 2003
      • 50

citaat:Geplaatst door giserke

Hoeveel koorleden zijn er?
      Er zijn ca. 60 koorleden

Het orkest (31 pers) zit in de orkestbak.
      Rob Kuenen

Comment

• giserke
        • Nov 2003
        • 456

Die koorleden, staan ze stil, of verlopen ze op het podium?
        En hoeveel microfonen heb je, en wat heb je? Want die EQ's is het laatste waar je je zorgen moet over maken.

Comment

• Bor
          • Jan 2003
          • 50

citaat:Geplaatst door giserke

Die koorleden, staan ze stil, of verlopen ze op het podium?
          En hoeveel microfonen heb je, en wat heb je? Want die EQ's is het laatste waar je je zorgen moet over maken.
          De koorleden/acteurs lopen rond! Het gaat immers over een musical.
          We hebben voldoende mic's beschikbaar, dat is echt het punt niet.
          Ik wil graag een stapje verder als het gaat om klankkleur en volume!

groetjes
          Rob Kuenen

Comment

• showband
            • May 2001
            • 4516

vraagje van mijn kant.

waarom wil je als je met 100 artiesten in een musical geluid aan het produceren bent meer volume kunnen produceren? sta je in een sporthal of zo?

In een gewoon theater zal het basisvolume ruimschoots voldoende zijn volgens mij. En hoef je uitsluitend voor balans te zorgen.

Ga vooral ook bij de producent en de regie peilen of een hoger volume ook binnen hun idee past. Anders zit je straks butget te souperen voor niets en is het gelijk de laatste keer geweest!
            lekker belangrijk!

Comment

• Lightjockey_richie
              • Sep 2004
              • 119

Microfoons, ik zou de Beyer Opus overheadmicro's pakken
              En EQ's.....Klark Techniks 2x31bands

werkt wel goed
              We Love Crown With GAE

Comment

• cobi
                • Aug 2002
                • 1083

citaat:Geplaatst door showband

vraagje van mijn kant.

waarom wil je als je met 100 artiesten in een musical geluid aan het produceren bent meer volume kunnen produceren? sta je in een sporthal of zo?

In een gewoon theater zal het basisvolume ruimschoots voldoende zijn volgens mij. En hoef je uitsluitend voor balans te zorgen.
                Precies!

Ik begreep dat het koor ook gaat lopen, werkt niet echt in je voordeel als je dan dat koor nog uit moet versterken met allerlei richtpijpjes.

Ik zou dan eerder het koor onversterkt laten en misschien voor de spraakverstaanbaarheid een paar zangers/zangeressen eruit pikken en die een headsetje/MKE2 geven.

En de EQ? elke profesionele EQ (Klark, BSS, Apex...) kan je gebruiken om die paar headsetje (of als je ze toch wilt gebruiken, de richtmic's) lekker te laten klinken. Van die EQ zal het iet afhangen.
                Spelingvouten onder voorbehout...

Comment

• NiekR
                  • Sep 2004
                  • 80

Waar je eigenlijk ook aan moet denken (en wat ik nog niet gelezen heb hier) is hoe je die richtmic's gaat plaatsen. Er is natuurlijk beweging op het podium. Nou weet ik uit ervaring dat de meeste podia van hout (oid) zijn. Dat beweegt en maakt dus geluid. Als je op dezelfde vloer ook de mic's met statief gaat plaatsen kun je de rest vast zelf wel invullen...
                  Mvg,

Niek
                  Beter de prijs-/kwaliteitsverhouding hoog dan de prijs...

Comment

• Sikkie
                    • Sep 2004
                    • 126

2 oplossingen: Statieven NIET op het podium zetten (der voor bijv.) of elastische ophanging gebruiken

Greetz,
                    Tom

Comment

Working...