welke versterker??

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • LJ_jacob
    • Aug 2003
    • 293

welke versterker??

Beste allen
    Op dit moment gebruik ik 2 turbosound txd-151 topjes en 2 txd 181 basjes (allen 600W @ 8 ohm), en hierbij een crest 7001 versterker. Nu geeft de crest TE vaak stroomprobleemjes(inschakelpiek) en moet ik dus op zoek naar 1 of 2 andere amps. maar de vraag is welke?? en welke x-over??
    Ik hoor het wel
    Laterzz
    Jacob
    mijn auto rijdt 1 op stoplicht
  • vasco
    • Oct 2003
    • 2567

Even zitten zoeken naar meer info over je speakers. De TXD151 en TXD181 zijn beide 300 watt rms @ 8 ohm. Die 600 watt is alleen je piek. Dit is handig om je beter te kunnen helpen.

Hoe oud is je 7001 want je hebt op deze Crest 5 jaar garantie?

Als je bij Crest wil blijven zou je dus wederom een 7001 kunnen overwegen. Je zou ook kunnen kijken naar de Dynacord S1200.

Comment

• LJ_jacob
      • Aug 2003
      • 293

sorry, even evrkeerd gekeken.
      ja, ik heb m 2ehands gekocht en dus geen idee van de leeftijd. ... maar een 2e 7001 zou dezelfde problemen geven toch?? of hoort die piek niet zo hoog te zijn? (als ie er uit klapt is dat al bij de 1e tussenschakeling)

Comment

• Barthezz80
        • Aug 2004
        • 365

ik gebruik zelf de Peavey PV 1500 voor m'n mid kasten in een 3-weg systeem, deze versterker is 300 watt op 8 ohm per kanaal! ben erg tevreden over z'n prestaties en hij is nog zeer betaalbaar ook!

crossover: goedkoop:behringer(goed)
        duurder:dbx (beter!,deze is betrouwbaarder en is van betere kwaliteit!

mvg,

Bart
        Bart

Comment

• lifesound
          • Apr 2003
          • 1052

als ik turbosound in huis zou hebben .... dan zou ik er toch net iets kwalitatievere amps opzetten dan peavey....

Comment

• LJ_jacob
            • Aug 2003
            • 293

ja.... dat dach ik ook al, maar nog even mijn veerdere vraag... hoort een crest 7001 op een normale 16a groep bij de inschakelpiek er uit te slaan???

Comment

• LuPuS
              • Dec 2002
              • 457

De TDX is toch de instapserie van turbosound?

Nuja, je kan er natuurlijk een kwaliteitsversterker achtersteken.
              Dan moet je vooral voor Crest of Dynacord gaan.

Misschien ook even kijken naar Inter-M versterkers. Vindt ik heel goeie versterkers voor als het niet zoveel mag kosten...
              ~ Dj Guytn ~ your favourite all-round party deejay...

Comment

• sparky
                • Apr 2002
                • 2104

Een 7001 hoort geen dusdanige piek te geven dat hij er een vrije 16A groep uitblaast. Ik heb er regelmatig 3 op een groepje gedraaid, na elkaar inschakelen geen probleem.

Dus is er iets niet zoals het moet zijn bij jou!

A-De groepen waarop je draait zijn niet vrij, of:
                B-De groepen waarop je draait zijn te laag afgezekerd, of:
                C-Je 7001 is rot.
                Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

Comment

• Barthezz80
                  • Aug 2004
                  • 365

citaat:Geplaatst door lifesound

als ik turbosound in huis zou hebben .... dan zou ik er toch net iets kwalitatievere amps opzetten dan peavey....
                  kwalitatiever??
                  dan zou ik zelf voor de MA1.3s van Martin-audio gaan, kost wel een hoop, maar het geluid is echt geweldig!(weegt maar 7,9kg by the way!)

350 watt op 8 ohm per kanaal trouwens!
                  Bart

Comment

• arie
                    • Feb 2003
                    • 550

ik denk dat je inschakelings vertraging in je 7001 naar de klote is.is overgens vrij simpel te repareren.

gr arie

Comment

• Thix
                      • Jan 2004
                      • 99

Als het gewicht niet van belang is, kan je misschien is kijken naar Crown Macro Tech. Zijn volgens mij ook zeer betrouwbaar en toch wel redelijk kwalitatief. Indien je iets meer budget hebt kan je de I-tech reeks eens bekijken. [}]

Comment

• dokter dB
                        • Nov 2003
                        • 1535

Dat inschakelprobleem is bekend bij de cresten, met een trage stop heb je er trouwens geen last van.
                        Ik heb ooit een inschakelvertragingsschakelingetje hier ergens op het forum geplaatst.. doe een search en bouw dat erin?
                        Je kan ook wat ntc's in serie zetten met de primaire kant van de trafo (bijv 3x 4.7ohm/5W parallel).
                        Niet solderen maar vastschroeven op een kroonsteentje, want ze solderen zichzelf los door de hitte...

knoppen en waarden :)

Comment

• LJ_jacob
                          • Aug 2003
                          • 293

oke maar ik heb nu 2 tegenstrijdige feiten: 1. van sparky dat hij er een groep niet uit hoort te blazen
                          2. dat hij dat wel kan doen

Ik denk dat ik m maar even wegbreng en die vertraging laat nakijken... waar kan ik dat het best doen??

Comment

• LJ_jacob
                            • Aug 2003
                            • 293

en.... mocht het dan toch fout zijn dan ga ik toch wat ander kopen, ik heb de kennis en ervaring niet om in een versterker te gaan rotzooien

Comment

Working...