verloop van switchcraft <---> XLR <--> Lemo

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • cobi
    • Aug 2002
    • 1083

verloop van switchcraft <---> XLR <--> Lemo

Aloha!

Ik wil graag MKE-2tjes zonder zendertjes gebruiken, weet iemand een schema om een verloop te maken van Switchcraft naar XLR?

B.v.d.
    Spelingvouten onder voorbehout...
  • kokkie
    • Nov 2003
    • 1166

Hey cobi, zijn er geen schema's meer dan? Kan me uit mijn tijd herinneren dat we met het lemo naar switchcraft verhaal zaten, dat we wel een aantal schema's hadden. Is daar niets uit te halen?
    Project manager licht voor kleine en grotere klussen binnen en buiten de provincie (nooit in het dorp).

Comment

• cobi
      • Aug 2002
      • 1083

citaat:Geplaatst door kokkie

Hey cobi, zijn er geen schema's meer dan? Kan me uit mijn tijd herinneren dat we met het lemo naar switchcraft verhaal zaten, dat we wel een aantal schema's hadden. Is daar niets uit te halen?
      Lemo naar Switchcraft liggen er wel. We hebben die MKE40jes toen allemaal omgesoldeerd. Maar ik ben dus op zoek naar een schema van Switchcraft naar XLR om MKE2tjes gewoon via draad je mengtafel binnen te laten komen. Onmisbaar bij klassieke concerten.
      Spelingvouten onder voorbehout...

Comment

• kokkie
        • Nov 2003
        • 1166

Maar er zijn ook verloopjes (of is het nu waren?) van lemo of switcraft naar XLR-female, samen met het schema moet dat toch lukken?
        Project manager licht voor kleine en grotere klussen binnen en buiten de provincie (nooit in het dorp).

Comment

• SoundOfSilence
          • Mar 2007
          • 766

Sorry dat ik zo'n oude post oprakel.

Van een vriendje kreeg ik een no-name lavier capsel met een lemo.
          Deze is ooit gebruikt i.c.m. een SK50 (schijnt).

Hij heeft in ieder geval een 3-pins lemotje.

Nu zou ik deze graag eens aansluiten op een normale mic-ingang met fantoom-voeding.

Heeft iemand enig idee wat de pinout van zo'n lemo is? Kan het online nergens vinden.

Dank!
          It's only vintage if it works. Other wise it's just old crap.

Comment

• SoundOfSilence
            • Mar 2007
            • 766

Pinout SK250

Een vriend van mij heeft een Sennheiser SK250 beltpacktransmitter (galgjewoord).

Hierop zit een lemo gemonteerd om een laviermic aan te sluiten.

Nu wil ik voor een klusje graag zijn laviermic draadgebonden gebruiken (uiteraard met fantoomspanning).

Is er iemand die de pinout/specs van zo`n lemo heeft? (google helpt me niet echt verder)

Alvast dank!
            It's only vintage if it works. Other wise it's just old crap.

Comment

• DvE
              • Jul 2004
              • 61

Beste,

Ik heb hier een AKG hoofd(beugel) microfoon welke ik graag om zou willen solderen van de lemo naar een normale XLR.
              Nou meen ik dat de spanning welke vanuit de beltpack normaal gesproken een andere phantoom spanning is, dan diegene welke uit een normale mengtafel komt.
              Ik ben dus opzoek naar een manier waarop ik de AKG hoofdbeugel microfoon kan voorzien van een normale XLR male connector.
              Ik verwacht misschien iets te moeten doen met enkele weerstanden?!

Ik hoor het graag aangezien we de microfoon zo snel mogelijk in gebruik willen nemen.

Met vriendelijke groet,
              Dave

Comment

Working...