RX voor tape acts

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Ws Soundexpresse
    • Jun 2001
    • 1007

RX voor tape acts

Hallo, We zijn al een tijdje aan het kijken voor een nieuw geluidssetje, ter vervanging van onze xa dynacord set.

Nu zaten we eerst te denken aan een d&b c7 set, maar dit is toch redelijk prijzig, en toen kwam ik uit op ev rx.

Waar ik aan zit te denken is 4 rx 212 toppen en 6 rx 118 subs, en dat aansturen met 2x2 cp-2200. en 2x ev crossover
    Dit omdat ik dan voor minder geld, een stuk flexibeler ben.

Maar wat denken jullie van deze samenstelling? Vannuit gaande dat je dus 2 sets kan maken, en dan van 2 bassen+2 kleine topjes die ik zelf nog heb met een versterker rack (2x s1200, dynacord) nog een klein setje voor drive-inn.

Hoeveel personen zou je aan kunnen binnen, met dus 1x118 en 1x212 per kant? en hoeveel met 3x118 en 2x212 per kant?

Heb bijde sets gehoord, en moet toch zeggen dat ik ev zeer goed vind klinken, tegenover wat je voor d&b betaalt en voor ev......

Dus wat denken jullie?
    of zijn er nog andere alternatieven?

Sets worden voornamelijk gebruikt voor tape-acts en drive-inn shows.
    Sound-Light-Laser-Foam-Dancefloor
  • Overdrive
    • Feb 2002
    • 717

Ik zou zeker niet voor de CP serie gaan, zeker niet een CP2200 voor 6x 118's. De P serie klinkt gewoon nog een stukje beter en is niet eens heel veel duurder. Wil je je 212's niet bi-ampen zou ik zeker gaan voor 2x P3000. 6 118's klinken naar mijn mening het beste op dit beestje [8D]

Afhankelijk van vele factoren maar grofweg:
    Alround:
    1x 118 + 1x 212 / kant => 250 man
    3x 118 + 2x 212 / kant => 1250 man

Disco:
    1x 118 + 1x 212 / kant => 150 man
    3x 118 + 2x 212 / kant => 750 man

Dit kan natuurlijk weer erg verschillen bij verschillende lokaties, maar dat begrijp je zelf denk ik ook wel.

Comment

• Ws Soundexpresse
      • Jun 2001
      • 1007

Dit is wat de dealer me adviseerden, p serie kost toch al snel 600 meer als de cp.
      Voordeel van de cp vond ik toch wel het lage gewicht.

Heb echter wel een foutje gemaakt, wat het moeten niet 2 maar 4 cp-2200's zijn, met 2 cross-overs (ac one) dit omdat ik dan 2 versterker racken kan maken, en dus iets flexsibeler ben.

Is het slimmer om op het laag dan gewoon 1-cp2200 gebrugt te laten draaien, of toch gewoon 1 kanaaltje voor links en 1tje voor rechts?

En hoe is de verdeling het slimste als ik dus de complete set pak met dus per kan 1 versterkerrack? (2x cp-2200+cross), en hoe dat dan te doen met de crossovers? (beide hetzelfde instellen, of gewoon een snakeje naar de andere kant van het podium leggen, en de versterkers mono laten draaien?, lijkt mij de beste optie, gezien dit makkelijker werkt met afstellen.)

Comment

• pascal
        • Jan 2003
        • 69

Cp2200 is te ligt voor de Rx118s. Ik adviseer om te kijken naar CP3000s. Is nog lichter ( 8 kg ) dan de CP2200 maar levert meer vermogen. 2x 1100w 4 ohm dit is geschikt voor de Rx118s die 600w aan 8 ohm is. Met de 2200 kom je tekort.
        Waarom geen stereorack met 2x CP2200, CP3000s en Dx38? Heb je een processor met meer mogelijkheden en maar 1 rack. Dit is een set-up waar veel tape-act jongens mee werken.

Succes met je keuze.

Comment

• Niek...
          • Nov 2001
          • 1094

Neem ook eens contact op met deze mensen: www.discoblacklight.nl

Gebruiken 3x 118 + 2x 212 per kant voor zowel disco, allround als uitversterking sommige artiesten.
          <b><font color=\"orange\">Greetz Niek</b></font id=\"orange\">

Comment

• Ws Soundexpresse
            • Jun 2001
            • 1007

rede voor de 2 racken is, dat ik dan ook 2 kleine sets kan maken, in combinatie met dynacord toppen die ik nog heb....... vandaar dus.

Waarom ik met 4cp2200's wil draaien, is dat ik dan alle amps hetzelfde heb, wat bij uitval weer makkelijk schuiven is.

Later komen er mischien 3cp-2200's per rack, maar eerst hiermee draaien, de versterker racks worden wel al groter gemaakt.

Misschien zelfs later overal zwaardere versterkers achter, en de cp's naar de monitors waar nu nog s-1200 van dynacord achterhangen.

Daarbij voor verhuur is processor ook weer wat lastig. Heb hier nog wel 1lem liggen, ga daar eerst mee pielen, en kan dan nog kijken of ik het vervang.

Comment

• BlackLight_Frank
              • Feb 2004
              • 143

citaat:Geplaatst door Niek...

Neem ook eens contact op met deze mensen: www.discoblacklight.nl

Gebruiken 3x 118 + 2x 212 per kant voor zowel disco, allround als uitversterking sommige artiesten.
              Zie ook discussie onder : http://www.licht-geluid.nl/forum/top...TOPIC_ID=11645

We zij nu zelf ook aan het kijken hoe onze set uit te breidden, waarschijnlijk ook P3000 voor de RX 118's en P2000 voor de RX212's.

We hebben ook gekeken naar de CP serie, maar dat valt lastig te combineren met onze P1201 en P1202 versterkers. De CP serie moet harder ingestuurd worden dan de P series. Dan zul je een ander uitgangssignaal van je mengtafel moeten pakken, met een DX38 los je dit niet zo makkelijk op.
              Of je moet een Klark DN 9848 voor €4500 willen aanschaffen.
              Gewoon een uit de hand gelopen hobby, verder niets geen bijzonders.

Comment

• Reemski
                • Dec 2001
                • 690

??? Welke processor kan het uitgangsvolume nu niet regelen???
                Dat doe ik met de eenvoudige DBX driverack PA al. En die is echt geen € 4500 Euro.

Comment

• pascal
                  • Jan 2003
                  • 69

Het gaat erom dat de processor + 21db kan uitsturen. De dx38 heeft uiteraard output volume regeling. Zowel digitaal als analoog. De Klark kan een hogere output geven.

Comment

• pascal
                    • Jan 2003
                    • 69

Het gaat erom dat de processor + 21db kan uitsturen. De dx38 heeft uiteraard output volume regeling. Zowel digitaal als analoog. De Klark kan een hogere output geven.

Comment

• BlackLight_Frank
                      • Feb 2004
                      • 143

Wat ik bedoelde is dat ik na de uitgang van het mengpaneel (uit de processor dus) nodig heb :
                      1 x links & 1 x rechts full range op 0 dB voor de P1201's en P1202's (voorzien van de insteekmodules)
                      En dus 1 x links hoog, 1 x links laag, 1 x rechts hoog en 1 x rechts laag allemaal op + 6 dB voor de CP3000 en CP2200.

Nu kun je de signalen uit het mengpaneel eerst naar de P1201's en P1202's laten lopen en dan pas de DX38 in, maar dan kan ik geen gebruik maken van de limiter-functionaliteit in de DX38.
                      En laat dat nou net de bedoeling zijn, aangezien we wel eens bandjes hebben die bij ons inprikken en die niet in staat zijn het aangeleverde signaal op hetzelfde niveau te houden.
                      Gewoon een uit de hand gelopen hobby, verder niets geen bijzonders.

Comment

• Ws Soundexpresse
                        • Jun 2001
                        • 1007

Wat het nu uiteindelijk is geworden:
                        6x Rx118, 4x Rx212, 2x AC-One (later dus evt. DX38 o.i.d.), 2x CP-2200 en 2x CP-3000.

Iedereeen bedankt voor de reacties!

Comment

• Overdrive
                          • Feb 2002
                          • 717

Je zult er geen spijt van krijgen

Netjes!

Comment

• Lightjockey_richie
                            • Sep 2004
                            • 119

Wat voor XA-setje heb je dan? XA28?? dat is toch perfect voor tapeartiesten?? of heb k dat nou mis? Jannes werkt ook met n Dynacord XA-28, werkt perfect

Groetjes
                            We Love Crown With GAE

Comment

• Ws Soundexpresse
                              • Jun 2001
                              • 1007

Hihi, toeval, mijn oude XA set is dus naar PGT gegaan, (die dus jannes doen).

Rede waarom ik overgestapt ben is puur dat ik dat XA moeilijk bij kon huren hier in de buurt.
                              En ev RX draait een collega bedrijf ook mee, dus ben je over het geheel wat flexibeler.

Daarbij is de rx serie voorlopiig nog goed leverbaar en is de XA lijn van Dynacord een uitlopend model, dus voor mij lastiger uit te breidden, en gezien we momenteel redelijk aan het groeien zijn, wil ik niet over n jaartje of als nog helemaal op een ander merk moeten overstappen omdat het niet meer te krijgen is.

Snappie?

Verder helemaal niets mis met XA hoor....

Comment

Working...