Hoe kun je feedback in je micorofoon verkomen

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • DJ_marc
    • May 2004
    • 130

Hoe kun je feedback in je micorofoon verkomen

Hallo

Ik had laatst een feest van iemand en daar moest ook een microfoon worden gebruikt. Maar die mic. ging galmen. Nu is mijn Vraag hoe kan ik dat verkomen

Groetjes Marc
    Marc {The Soundboys}
  • Klaaske
    • Jun 2003
    • 571

Je effect dichtdraaien Je zult waarschijnlijk bedoelen dat hij rondzingt ? Gebruik dan even de zoekmachine rechtsbovenin
    <font size=\"1\">
    Groeten,
    Jaap
    <b>
    -[GSXke :)]-
    </font id=\"size1\"></b>

Comment

• Robert
      • Aug 2000
      • 630

Microfoon niet te hard zetten.

Zorgen dat de spreker niet voor je boxen gaat staan.

Comment

• bewap
        • Jun 2002
        • 239

Misschien heb je hier iets aan:

Comment

• DJ_marc
          • May 2004
          • 130

Dus het makelijkste is gewoon een speciale microfoon versterker kopen en dan die aan sluiten aan mijn mengpaneel
          Marc {The Soundboys}

Comment

• Sikkie
            • Sep 2004
            • 126

DJ Marc, speciale microfoon versterker is niet nodig. als het goed is heb jij op je dj mengpaneeltje ook een volume regelaar en een equalizer op je microfoon kanaal zitten. als je zorgt dat de mic niet te hard staat, en de equalizer gewoon op nul staat, kan er niet zo heel veel fout gaan. gaat hij wel rondzingen draai je er wat hoge, of midden tonen uit.

Greetz,
            Tom

Comment

• jurjen_barel
              • Jun 2003
              • 3150

ja, met de 3-bands of 2-bands EQ is wel wat te winnen, maar niet heel veel...

Als je echt wat meer wilt, zou je kunnen overwegen een feedback-destroyer aan te schaffen (zitten soms in een parametrische EQ-bak, sowieso kun je met een dergelijke EQ beter feedback-frequenties wegdraaien )

Andere oplossingen: speakers verder naar voren (van de mic af dus) plaatsen... speakers verder naar buiten, een nier-microfoon nemen i.p.v. een uni-directionele...

om maar een paar dingen te noemen

Comment

• giserke
                • Nov 2003
                • 456

geen condensator microfoon gebruiken voor PA werk, zal al veel helpen.

Comment

• DJ_marc
                  • May 2004
                  • 130

Nou voor de duidelijkheid ik heb maar een promix 40 als mengpaneel altans zit daar wel een volume regelaar op voor je mic uitgang op maar de EQ is voor alle kanalen dus stel dat ik de EQ op nul zet dan ik wil muziek tegelijk afspelen zachtjes dan heb je hele slechte kwalitiet muziek.
                  Marc {The Soundboys}

Comment

• giserke
                    • Nov 2003
                    • 456

wat gebruik je voor microfonen?

Comment

• lifesound
                      • Apr 2003
                      • 1052

je kan dat voorkomen door de volgende keer iemand te vragen die in zulke dingen thuis is.

Als ze een DJ nodig hebben doe ik het ook niet zelf....

Comment

• DJ_marc
                        • May 2004
                        • 130

Ik heb gewoon zo'n hele goodkope mic. maar ik wil nog een keer een goede mic.

Maar kan het ook komen omdat je microfoon kapot was want ik gebruikte een mic. vandaar en ik heb gehoord dat die niet hele zuiver was ????

Marc {The Soundboys}

Comment

• Sikkie
                          • Sep 2004
                          • 126

DJ Marc,

koop gewoon een Sennheiser microfoon, bijvoorbeeld de E 817 X, die kost ongeveer 85 euro,en die is prima geschikt voor spraak. dan heb je in ieder geval al een redelijk goede mic. zo'n feedback destroyer zou ook een oplossing kunnen zijn, maar dan moet hij wel goed afgesteld worden door iemand die er verstand van heeft (!!). anders kun je hem net zo goed wegflikkeren. Het verhaal van de speakers moet je sowieso doen...

Greetz en succes,

TOm

Comment

• giserke
                            • Nov 2003
                            • 456

goede feeback destroyers kosten bom vol geld. En met goedkope ben je beter af zonder.

Comment

• DJ.T
                              • Nov 2002
                              • 1502

De Sennheiser 817 is echt bedoeld voor zang.
                              Neem dan een 825 oid (ik neem aan dat Marc zijn budget niet al te hoog ligt)
                              Een simpele EQ ertussen zal ook al flink helpen alhoewel ik denk dat je dan niet weet hoe die te gebruiken maar dat valt natuurlijk altijd te leren.
                              Een fatsoenlijk mengpaneel met toonregeling per kanaal heb je toch ooit nodig, liever nu dan later, met toonregeling per kanaal kan je al een heel eind komen hoor.
                              We're ready to party, are you?

Comment

Working...