behringer FBQ 6200

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • STINO
    • Feb 2004
    • 93

behringer FBQ 6200

heeft er iemand (al) ervaring met de nieuwe equalizer van behringer,de FBQ 6200 zoja wat is je gedacht hierover????

een link naar de site:http://www.behringer.com/FBQ3102/index.cfm?lang=ENG

volgens de prijslijst van behringer kost dit toestel 229€...[?]
    Skyline forever
  • Freek Fokker
    • Aug 2003
    • 495

Als je linkt doe dat dan wel naar de goede. Hier is ie nog een keer:

Ik ken em nog nog niet, ik hou ook niet zo van feedback detection systems trouwens. Die zitten er dan vaak weer net naast of halen helemaal de verkeerde dingen weg.
    SR20DET

Comment

• Dikke Foaf
      • May 2003
      • 618

Als ik het goed begrijp dan haalt dit ding niets uit zichzelf weg. Elke fader(frequentie) heeft z'n eigen ledje, nu zou er ergens een knopje moeten op staan dat dan enkel het ledje van de frequentie die feedback veroorzaakt laten branden. Het ding laat dus alleen zien waar de feedback zit, het weghalen ervan blijft jou taak. Leuke eraan zijn de lange faders. Voor de rest beetje overbodig, die detection, maar voor die prijs kan je het er misschien wel bijnemen. Ze zouden beter een gewone geq zonder toeters en bellen maken, maar dan wel met de lange faders in 3 of 4U behuizing.

Comment

• vasco
        • Oct 2003
        • 2567

Ik heb er een keer mee staan spelen en het klinkt best redelijk (alle waar naar zijn geld). Je kunt het feedback detection systeem ook met een knop uitschakelen waardoor alle leds op de knoppen strak blijven branden (leuke kerstboom). Als je het inschakeld staan alle leds uit en gaat enkel de led op de fader branden waar feedback word gedetecteerd. Vervolgens moet je zelf die fader verschuiven dus niks automatisch. Ik ben niet kapot van het feedback systeem omdat het niet goed reageerd. Zag leds oplichten bij aanslaan van toetsen op een synthesizer en ook bij een electrische gitaar. Dat was echt geen feedback. Vertrouw liever op mijn oren dan.

Verder zit er een pink noise generator in. Kan handig zijn om je systeem af te stellen maar dan heb je nog wel een analyzer met meetmic nodig. En je kunt een subwoofer appart aansturen vanuit deze equalizer. Ook dat kan handig zijn maar ik zou dan eerder kiezen voor een crossover.

Ze zouden dit apparaat inderdaad, zoals Dikke Foaf al zij, gewoon eens moeten maken zonder al die toeters en bellen en geen led op elke fader willen zetten. Als ik hier een rekje vol ([)]) van bij me zou hebben zit ik in een hoerenkast door al dat rode licht.

Comment

• Dikke Foaf
          • May 2003
          • 618

Ik vind het wel logisch dat die feedback detecteerd bij het aanslaan van toetsen, het apparaat kan immers enkel tonen onderscheiden, maar niet van welk instrument deze komen. Het is dan ook de bedoeling dat je op voorhand (in stilte) inregelt. Zet iemand op het podium met een micro, speel met het volume van de monitor en wacht tot je feedback krijgt. Dan heb je zuivere feedback en zal dat wel goed werken, maar dit geld voor alle feedback destroyers. Werkt alleen goed op voorhand. Om tijdens een optreden dus nog feedback weg te werken zal je je kennis moeten bovenhalen en zal jij moeten detecteren op welke frequentie de feedback zit.

Comment

• Cappetijn Audio Service
            • Apr 2010
            • 13

Behringer FBQ EQ

Hallo.
            ik heb de Behringer FBQ 1502 EQ aangeschaft.
            deze werkt goed.
            heb alleen nog niet met de 6200 gedraait.
            Alleen met de 1502EQ.
            Daar ben ik heel erg tevreden over.
            Er zit een subwoofer-output voor actieve subwoofer met crossoverfreqentie.

Ik vind Behringer opzich wel een goed audio merk.
            ikzelf heb 2 apparaten van Behringer:
            Mixer: Behringer 1622FX
            EQ: BehringerFBQ 1502EQ

Deze staan in elkaar met verbinding.
            Behringer heeft best wel goede producten.

Groet,
            Joeri,
            Met Vriendelijke Groeten,
            Joeri Cappetijn.

Cappetijn Audio Service

Comment

• sis
              • Jul 2003
              • 3305

Originally posted by Cappetijn Audio Service
              Hallo.
              ik heb de Behringer FBQ 1502 EQ aangeschaft.
              deze werkt goed.
              heb alleen nog niet met de 6200 gedraait.
              Alleen met de 1502EQ.
              Daar ben ik heel erg tevreden over.
              Er zit een subwoofer-output voor actieve subwoofer met crossoverfreqentie.

Ik vind Behringer opzich wel een goed audio merk.
              ikzelf heb 2 apparaten van Behringer:
              Mixer: Behringer 1622FX
              EQ: BehringerFBQ 1502EQ

Deze staan in elkaar met verbinding.
              Behringer heeft best wel goede producten.

Groet,
              Joeri,
              Als jij dit goed vind , prima.
              Ik heb alleen slechte ervaringen met deze 2 produkten.
              Dan spreek ik over de EQ 1502 en die 1222 FX ( zelfde familie van de 1622 FX )
              Dit is zo'n rommel hé dat je daar helemaal zot van wordt
              Die EQ doet niks dan kwaad in een setup en de mengtafel klinkt ook al voor geen meter.
              De preamps zijn zowat de slechtste op de markt , faders zijn van de allerlaagste kwaliteit , metering klopt niet en nog veel meer .
              Oh ja, ruisen doet hij ook heel erg, erg , erg .
              Deze produkten mogen ze van mij in een container gooien en diep in de zee laten zakken , zo diep mogelijk .
              Sorry Joeri
              sis
              Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

Comment

• laserguy
                • Jun 2003
                • 2755

Het probleem is meestal dat iemand die iets heeft dat werkt meestal niet meer openstaat voor iets dat nog beter werkt.
                Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• Whitefarmer
                  • Oct 2003
                  • 1244

Originally posted by laserguy
                  Het probleem is meestal dat iemand die iets heeft dat werkt meestal niet meer openstaat voor iets dat nog beter werkt.
                  Jawel, die zijn in hun ogen alleen onbereikbaar.

Het is een tegenvaller als blijkt dat wat je net gekocht hebt BAGGER blijkt te zijn. Dat wil je toch niet toegeven...

Een opel corsa/ford Ka is ook een goeie wagen, totdat je een keer in een BMX X5/Volvo XC90 gereden hebt.
                  Maar als jij zelf die corsa/Ka hebt is die TOG VEEL BETER!!

Helaas betekent kwaliteit 'hoge' aanschafprijs....

(Maar ik spaar er toch voor door, voorheen dacht ik nog van : 'dat kan altijd naar mijn 'B'-rackje'. Alleen als je eenmaal met andere kwaliteit hebt gewerkt wil/kan je niet meer terug.

Ik zie het aan mijn oude compressors (samson s-4 com en behringer en alesis), die kijk ik niet meer aan!
                  Groeten John
                  ps. Zou je je profiel in willen vullen, dat vinden we prettig hier op het forum (ook 'display age')
                  Gedaan?! .... oowh Okee, bedankt!

Comment

• vasco
                    • Oct 2003
                    • 2567

Originally posted by Cappetijn Audio Service
                    Ik vind Behringer opzich wel een goed audio merk...
                    ...Behringer heeft best wel goede producten.
                    Zie mijn post hier waarin ik mijn ervaring vertel (teleurstelling uit) na het gebruik van een Behringer FBQ6200 jaren geleden (ja die ik in het begin, 6 jaar geleden, van dit topic noem).

Behringer maakt best een paar aardige (lees ik schrijf hier met opzet niet goede) dingen maar dat zijn zeker niet hun EQ's en mengtafels. Het is duidelijk dat jouw audio service nog niet het genoegen heeft gehad om met goed gereedschap echte service te verlenen.

Comment

• NesCio01
                      • May 2010
                      • 1987

Ik las een topic over je oren gebruiken en luisteren.
                      Dat geldt hier ook voor.
                      Zet je set neer, hang er een Behringer eq in en
                      luister ook als je de faders gebruikt.
                      Hang er dan bijvb. een DBX in, dan bijvb. een ARX
                      en analyseer wat je hoorde.

Dan ervaar je wellicht ook het verschil tussen
                      audio en pro audio?

Maar ja, niet iedereen heeft er meer dan € 1000,00
                      voor over om een goede EQ te hebben......
                      Last edited by NesCio01; 13-05-10, 22:26.
                      Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!

Comment

Working...