95db begrensd wat doen?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • joe
    • Jan 2003
    • 446

De fase draaien van de andere kant zal niet echt een positief effect hebben, het zal alleen op andere plaatsen in de tent gaan cancelen. Het mooiste zal wel zijn als je de bassen wel alleen van de voorkant laat blazen en de toppen van 4 kanten.
    Om het geluid in het midden minder hart te krijgen kan je ook (als je alleen links/rechts heb) 1 kant iets delayen, 1 meter bv.
    Dan zal de bundel die je meestal precies in het midden hebt iets verschuiven.
    Het nadeel ze meten met dbA dus de bas die je het meeste stuurt geeft niet veel effect op de meter, maarja elk dbtje helpt

Vraagje: hoe groot is de tent.

Comment

• dokter dB
      • Nov 2003
      • 1535

allemaal kappen nou met dat vierhoeken opstelling gedoe.

behalve als je laag (=overlast) buiten de tent wil ipv binnen
      knoppen en waarden :)

Comment

• Gast1401081
        • Mar 2001
        • 7999

idd, spreiden. ook wel een goeie : vanaf hoogte werken. Komt je geluid gelijkmatiger over de vloer, en heb je minder dB's nodig. En ik heb nog nooit een gemeente-meter op een laddertje zien klimmen.

Comment

• Martin-vdB
          • Oct 2003
          • 85

citaat:Geplaatst door roety

Ja het meetpunt wordt in het midden van de tent gehouden,
          Hmmm, even los van de vraag hoe je het oplost vind ik het een vreemde manier van meten. De gemeente moet namelijk altijd bij de buren of buiten meten, wanneer de geluidsbron ergens binnen is, of bij de dichtstbijzijnde gevel meten, wanneer het om een buitenevenement gaat. Het maakt namelijk niet uit of je op de dansvloer/podium bijvoorbeeld 120dB hebt, als het bij de buren of de dichtstbijzijnde gevel maar onder de waarde blijft die iedere gemeente lokaal heeft opgesteld.

Ik zou eerst eens bij de millieu afdeling van de gemeente gaan vragen hoe er precies volgens de regels gemeten moet worden. Want uiteindelijk zijn zij verantwoordelijk voor de handhaving van de regels maar ze snappen zelf vaak niet eens het "hoe wat en waarom" en denken ze meestal niet eens verder dan bijvoorbeeld een limiet van 85dB zonder zich af te vragen hoe en waar je dat hoort te meten. Ik heb ook een keer ellende gehad en kon ze echt om hun oren slaan met allerlei teksten waarop ze geen weerwoord meer hadden. Gevolg: Ik kon verder met m'n festival.

Tip! Ik weet niet of er met tent een gebouw of een feesttent bedoeld word maar vraag ze maar eens naar gevelbelasting. Weten ze niet meteen wat dat is dan moet je doorvragen want dan heb je beet en weet je dat ze luk-raak maar wat doen.

Comment

• roety
            • Aug 2003
            • 18

Hallo,

merci voor de tips

de tent is 40m op 36m
            en dan zal ik de dag zelf nog eens at moeten expirimenteren denk ik

greetz,

Comment

• roety
              • Aug 2003
              • 18

Nog even vergeten te zeggen, de toppen hangen allemaal op apparte amps in dit geval, maar of dat veel zal uitmaken weet ik eigenlijk niet zo zeer

Comment

• cobi
                • Aug 2002
                • 1083

citaat:Geplaatst door dokter dB

Voor live dingetjes vind ik dat ook helemaal niets, maar voor een dixo....
                Spelingvouten onder voorbehout...

Comment

• dokter dB
                  • Nov 2003
                  • 1535

citaat:Geplaatst door cobi

citaat:Geplaatst door dokter dB

Voor live dingetjes vind ik dat ook helemaal niets, maar voor een dixo....
                  ehhh nou juist daar gaat het nu ff om toch? vierhoeksopstelling bij bandjes is zowiezo al kansloos... ben benieuwd waar het podium dan zou moeten staan

Maar mijn insteek was ook vooral meer herrie in de tent ipv buiten.
                  En met de vierhoeks opstelling heb je dus buiten erg veel druk, en binnen is het heeel matig. Bij mijn opstelling heb je ook altijd een stack dichterbij staan in de tent dus is het overal harder, direkter en egaler etc etc

Verder word er idd bij de meeste gemeentes 1 meter van de gevel af gemeten. en je zou bij mijn opstelling (een van de linker 2 opties in het plaatje) dus beter uitkomen.
                  knoppen en waarden :)

Comment

• bones2001
                    • Aug 2003
                    • 741

Ja ja, lachen die ambtenaren.
                    Zag er laats een op een lokale feestweek die stak z'n db meter
                    bijkans in de speaker, dat was dus einde feest.
                    Na de organisatie getipt te hebben over de juiste wijze van meten,
                    stond ie de volgende avond 35 meter verderop te meten....
                    Mixen is net als schilderen.
                    Een kwestie van de juiste kleuren mengen om een mooi schilderij te krijgen.

Comment

Working...