minidisc

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sis
    • Jul 2003
    • 3305

    #16
    citaat:Geplaatst door Dave

    citaat:Geplaatst door giserke

    Ik zou een DAT van kopen ipv een MD voor deze toepassing. Veel betere kwaliteit dan een MD.
    Welke toepassing? Met DAT-recorders zeulen is niet aan te raden. De mechaniek van een DAT-recorder is veel ingewikkelder dan een MD-loopwerkje, dan weet ik wel waarmee je komt te staan on the road.
    DAT is leuk als je "perfecte" opnames wilt maken, maar op tour heb ik liever een MD, het verschil hoor je dan toch niet.
    Jawel Dave , dat verschil hoor je nou net wel :
    D.A.T. is nog altijd het medium om een mastering te maken !!!
    Je mag niet vergeten dat een D.A.T. betere specificaties heeft dan een CD - MD of een ander medium, wat het ook moge zijn

    Vandaar dat de platenfirma's en persingfirma's nog altijd opteren voor een DAT mastering
    groeten
    sis
    Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

    Comment

    • Dave
      • Jan 2001
      • 757

      #17
      Je hebt gelijk, de kwaliteit ligt hoger, maar om even snel een opname te maken of om een stukkie muziek op te zetten zou ik niet met een DAT-recorder gaan zeulen. Daarom vroeg ik ook naar de toepassing.
      De nieuwe generatie MD-spelers (Hi-MD) hebben de mogelijkheid om bijna 2 uur muziek ongecomprimeerd op te slaan (CD-kwaliteit dus), kijk dat vind ik nou weer handig.
      U x I = Boem.

      Comment

      • bran0985
        • May 2004
        • 75

        #18
        citaat:Geplaatst door Dave

        citaat:Geplaatst door giserke

        Ik zou een DAT van kopen ipv een MD voor deze toepassing. Veel betere kwaliteit dan een MD.
        Welke toepassing? Met DAT-recorders zeulen is niet aan te raden. De mechaniek van een DAT-recorder is veel ingewikkelder dan een MD-loopwerkje, dan weet ik wel waarmee je komt te staan on the road.
        DAT is leuk als je "perfecte" opnames wilt maken, maar op tour heb ik liever een MD, het verschil hoor je dan toch niet.
        Ik gebruik ze niet voor opnames! Alleen afspelen. Hoewel je duidelijk het verschil hoort in geluidskwaliteit vergeleken met bijv. DAT, hoort "de doorsnee luisteraar" dit niet over een P.A. en het werkt een stuk makkelijker!

        Comment

        • denkomieken
          • Jan 2004
          • 111

          #19
          Dat is idd kwalitatief beter maar efficientie staat hier op de eerste plaats;
          Als een gasttech komt met mdtje van zijn groepje en jij hebt alleen een dat omdat die beter klinkt heb je niets aan je dat ondanks dat die beter is.

          grtz
          ik zeg altijd--> geen klank zonder drank

          Comment

          • Jeroen
            • Aug 2000
            • 1021

            #20
            Je kunt ook een digidesign meeslepen,... o2r eraan en alles digitaal,... leuk als je een cassette op MD wil hebben omdat dat makkelijk afspeelt.

            Het ging hier over MD spelers, dat DAT beter klinkt weten we allemaal wel, maar DAT is nog onbetrouwbaarder on the road,... het blijft tape, hoewel MD ook magnetisch is is dat natuurlijk ook niet heilig.

            Als we toch op die voet verder gaan kun je er ook voor kiezen om dit apparaat te nemen.

            Zie profiel voor wetenswaardigheden en contactinfo

            Comment

            • Ward
              • Aug 2000
              • 352

              #21
              MD magnetisch? uh... optisch! het is een soort Rewritable CD.
              Groet,
              Ward

              Comment

              • Reemski
                • Dec 2001
                • 690

                #22
                Zullen we het maar op beide houden...

                Comment

                • giserke
                  • Nov 2003
                  • 456

                  #23
                  Zeer eenvoudige keuze. Je wil iets opnemen? Mix maar eens een MD af, en leg die dan naast een DAT. Je zult je haren uittrekken. (42000hz en 16bit)[}] [V]

                  Comment

                  • moderator
                    Moderator
                    • Apr 2001
                    • 5946

                    #24
                    Discussie is niet MD of DAT....Maar de vraag was, welke MD, helder?!
                    Moderator J&H Licht en Geluid Forums

                    Comment

                    • bran0985
                      • May 2004
                      • 75

                      #25
                      Ik werkte, tot voor kort, tijdens optredens met 2 MD spelers.
                      De eerste waren 19" apparaten want dat was mooi voor in de flightcase... Maar na ca. 1 jaar gingen de transportjes die het MD plaatje naar binnen haalt kapot. Ik had dan ook standaard een theelepeltje bij me om ze tijdens optreden er uit te frummelen!
                      Ben toen eens gaan vragen bij gewone hifi zaak (correct Rotterdam) welke daar niet zo´n last van hadden. De verkoper rade mij de kleine sony aan. Deze sony MDS/s41 is 28 cm breed en was ook niet duur! Heb er 2 gekocht en vervoer ze in zgn. foto koffertjes. Ik heb er ca. 4 jaar mee gewerkt (ieder weekend) en ze doen het nog steeds! Dus zweer ik bij deze apparaten!
                      Gr. Arthur

                      Comment

                      • Jeroen
                        • Aug 2000
                        • 1021

                        #26
                        citaat:Geplaatst door Reemski

                        Zullen we het maar op beide houden...
                        Lijkt me het beste
                        De TOC word magnetisch vastgelegd waardoor hij misschien wel kwetsbaarder is dan een DAT tape.

                        citaat:Geplaatst door Moddertor
                        Discussie is niet MD of DAT....Maar de vraag was, welke MD, helder?!
                        Doe mij maar 1 van 80 minuten
                        Zie profiel voor wetenswaardigheden en contactinfo

                        Comment

                        • laserguy
                          • Jun 2003
                          • 2755

                          #27
                          even voor alle duidelijkheid:
                          MD is een magneto-optisch medium: het is enkel opneembaar door EN licht EN wisselend magneetveld.
                          Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

                          Comment

                          • LuxProDeo
                            • Feb 2003
                            • 245

                            #28
                            Mocht deze reactie nog wat kunnen toevoegen aan het topic:

                            Ook hier slechte ervaringen met de 1HE 19" spelers van Sony.
                            Traag inderdaad, en meerdere vastgelopen loopwerken, etc.

                            Wel goede ervaringen met de oude 2HE MiniDisc decks van Sony.

                            Heb ook een MDS-JE520 (consumenten MD) die in 1998 is aangeschaft voor een festivaltournee (theater) en sindsdien de nodige tours vlekkeloos gewerkt heeft, waaronder deze zomer weer een voorstelling of 50 op de Parade.

                            LuxProDeo

                            Comment

                            • laserguy
                              • Jun 2003
                              • 2755

                              #29
                              ik heb hier een klant die nogal wat MD's heeft eens over gepolst:
                              je moet schijnbaar met die Sony MDS-JE reeks een beetje geluk hebben: hij heeft er een die heel snel defect was terwijl de andere het opgegeven hebben na twee jaar en de laatste het nu nog altijd doet. Allemaal zijn ze gebruikt on the road.
                              Nog iemand anders zweert bij van die kleine MD-spelertjes van Sony in het Midi-keten formaat.
                              Kortom, verschillende meningen en naar ik vrees ook grote verschillen tussen de toestellen.
                              Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

                              Comment

                              • Dreezz

                                #30
                                Ik heb een MDS-JE530 .. hij gaat al een 4-tal jaren mee en ik vind em heel betrouwbaar..
                                EN bovendien heeft ie net zoals de MDS-JE520 auto pause/auto cue

                                Comment

                                Working...