Koninginnedag Museumplein 2004

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • lifesound
    • Apr 2003
    • 1052

citaat:
    luisteren jullie wel, of is het bevooroordeeld geneuzel?
    en ik die altijd dacht dat het om het uitzicht ging []

Comment

• Rock On
      • Jan 2004
      • 250

Ik heb dat W8 2 x gehoord; de eerste keer op Pinkpop vorig jaar en dat was DRAMA!!!!! Een bak gruis kwam er op je af. Toen later in de Goffert met Coldplay, Supergrass en Live, dat was vele malen beter. Maar toen hadden ze op de FOH toren een delaystack gehangen, maar ik neem aan dat dat meer te maken had met de glooiing van het terrein.
      "I do know everything, just not all at once. It's a virtual memory problem."

Comment

• Iko
        • Feb 2002
        • 766

Probleem van het mid en laag vlel mij eigelijk helemaal niet zo op, echter vond ik wel dat het hoog naar mijn gevoel echt over de zeik ging, doordat het zo hard stond. Daardoor het ook niet echt mooi zuiver meer was. Ik verbaas me er nog steeds over dat ze met die kleine hoeveelheid bas kasjes zoals op die foto staat, zo'n gigantische kick neer kunnen zetten, die ook nog eens verdraagt.

Greetzz Iko

Comment

• dokter dB
          • Nov 2003
          • 1535

ja dat komt omdat de array zelf heel laag gaat, echt bizar wat daar uitkomt met 1x15". Die hoorn werkt echt wel. Dus je hebt veel druk gevlogen, en dat is fijn en hugo zal er wel hebben gestaan en dat is ook altijd fijn
          knoppen en waarden :)

Comment

• Michel van de Beek
            • Oct 2000
            • 283

citaatp zo'n afstand nog akelig recht is (met SIM gemeten )
            Meten is leuk ... maar als je hetgeen zo'n analyzer laat zien belangrijker vindt dan wat je oren vertellen, dan ben je GOED fout bezig. Laatst gesproken met een technicus die de SIM setup heeft laten verwijderen om deze reden (klonk voor geen meter maar volgens SIM was het recht, dus goed)

Ergo ... meten is leuk ... weten waar je mee bezig bent, vele malen leuker.
            Groeten,
            Michel

Comment

• Daan Hoffmans
              • Aug 2000
              • 1225

" Wat nou klinkt niet? Kijk maar op het schermpje van mijn laptop, je ziet toch dat het goed is?"

Ben het met je eens Michel, natuurlijk is het een heel leuk middel om problemen snel te kunnen lokaliseren, en om je snel een eind op weg te helpen. Maar een stukje software dat een objectief oordeel velt over de kwaliteit van je klank is er niet, en zal er ook nooit komen. Het is en blijft mensenwerk, waar een groot deel smaak bij komt kijken. De dingen die objectief zijn te omschrijven zijn van zo ongelooflijk veel factoren afhankelijk dat het de moeite nooit zal lonen om alle variabelen te meten en vervolgens te gebruiken bij een voorspelling.
              <center><i>\"Alles wat schuift doen we naar boven, alles wat draait naar rechts\"</i></center>

Comment

• jans
                • Feb 2003
                • 869

Heb WL8 gezien en gehoord op de grote markt in Groningen tijdens Ilse de Lange en Skik.
                Het klonk niet slecht maar vond inderdaad het sublaag te overdadig maar dit is vast wel te corrigeren met alle mooie processors ed die tegenwoordig op de markt zijn.
                Ilse´s stem klonk wat dunnetjes en misschien ook wel aan de set te wijten. Maar nogmaals een en ander is natuurlijk binnen grenzen te corriceren. Met atmosferische omstandigheden kun proberen rekening te houden maar owee als deze condities niet constant zijn.
                Verder is bekend dat het menslijk gehoor aan een bepaald geluid gaat wennen. Stel de set is ´s morgens goed afgeregeld maar de condities veranderen langzaam gedurende de dag dan reageert de technicus die er een hele dag staat daar niet op. Pas als er een frisse techneut komt vallen deze onvolkomenheden op en kan dit aangepast worden. Als de huistechneut dit tenminste begrijpt en toelaat.
                Eindelijk begint mijn website vorm te krijgen

Comment

• meyerfreak
                  • Mar 2004
                  • 142

Ben het absoluut met jullie eens dat je niet op je ogen moet gaan mixen maar met je oren.... een systeem als SIM is er dan ook absoluut niet voor gemaakt om te vergeten te luisteren naar wat je nu eigenlijk aan het mixen bent..
                  Het is een ANALYZER jongens... waarom zou je een MEETmachine uit je setup willen halen omdat het niet klinkt? volgens mij weten jullie nu niet helemaal waar je over praat. SIM wordt 9 van de 10 keer alleen gebruikt om fase problemen in je systeem te vinden en op te lossen (het liefst door verplaatsen van luidsprekers anders door delayen)

Dus zal het eerder aan de technicus gelegen hebben dan aan het SIM systeem (mischien had de desbetreffende persoon geen SIM diploma??)
                  ART is the goal, engineering the tool to reach it!!

Comment

• meyerfreak
                    • Mar 2004
                    • 142

Oja... en ook al is je frequentierespons zo recht als een liniaal, het geheel kan dan nog steeds klinken als dikke stront. nooit van KLANK gehoord?[?][?]

Comment

• Michel van de Beek
                      • Oct 2000
                      • 283

citaat:Oja... en ook al is je frequentierespons zo recht als een liniaal, het geheel kan dan nog steeds klinken als dikke stront. nooit van KLANK gehoord?
                      En dat is nu mijn hele punt! Daarom kan misplaatst en blind (of is hier beter te spreken van doof?) vertrouwen in techniek zoals SIM / SMAART etc leiden tot bedroevende resultaten wanneer de meetgegevens verkeerd geïnterpreteerd worden.
                      Groeten,
                      Michel

Comment

• meyerfreak
                        • Mar 2004
                        • 142

OK dan zijn we het toch met elkaar eens je ziet idd maar al te vaak techneuten die meer naar hun scherm kijken dan hun oren openzetten!!

Comment

• dokter dB
                          • Nov 2003
                          • 1535

sim diploma? echt weer iets amerikaans [V]

desalniettemin van collega's wel goeie verhalen gehoord over die cursus

Comment

• meyerfreak
                            • Mar 2004
                            • 142

@dokter dB: mmh zo te zien heb jij nog nooit een sim setje voor je neus gehad,.. je zult in huilen uitbarsten denk ik als je tracht de boel aan de praat te krijgen.

En over sociale communicatie: zo te zien moet jij op de eerste rij zitten...[V]

Comment

• dokter dB
                              • Nov 2003
                              • 1535

lange tenen?
                              even opmeten met sim

Comment

• Jasper-Lichtbron
                                • Jun 2001
                                • 2155

Kunnen we het ook gezellig houden... dit soort "ik weet van jou eigenlijk niet wie je bent of wat je doet, maar toch zeik ik je de grond in" topics vind je met een beetje zoeken ook wel, hoeft niet nog een keer besproken te worden [:P]. Feit is dat laptops meten en mensen horen. En met die 2 kun je best een goeie combinatie krijgen. Ik denk dat mensen die vast met dat soort (DURE!) systemen werken zich toch al wel redelijk bewezen moeten hebben, dus al zeker iets of wat verstand van geluid hebben. De een werkt er liever niet mee; de ander vind het een geweldig hulpmiddel: soit meer valt er toch niet over te zeggen dan?

Comment

Working...