Multikabel ideeën

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • giserke
    • Nov 2003
    • 456

heeft iemand ervaring met de stageboxen van Neutrik?

Comment

• som
      • Nov 2002
      • 787

ja ik heb heb 8/4 van bovenstaand type , (de helft dus)in gebruik als snake/klein multietje
      tijdens montage kijk je er wat zwak op, het zijn namelijk geen soldeer xlr'ren maar quickons.
      maar na 4 jaar nog geen stroring
      Zelfs een direct teruggeslagen tennisbal stuitert wel eens verkeerd.

Comment

• denkomieken
        • Jan 2004
        • 111

geef mij maar snake met alles op een mooi 19" moduletje en in klein maar fij FCtje.

grtz
        ik zeg altijd--> geen klank zonder drank

Comment

• Martin-vdB
          • Oct 2003
          • 85

citaat:Geplaatst door denkomieken

das wel waar. Ik had zo'n case al liggen en die wielen had ik over dus heb ik het zo gemaakt.
          Ik heb ooit eens een topic gemaakt van wat je allemaal wel of niet nodig hebt tijdens een show. Mijn stelling was dus dat (te) veel mensen bijvoorbeeld een overhead microfoon gebruiken alleen om het feit dat iedereen het doet terwijl er niet eens over nagedacht word of het ook daadwerkelijk nut heeft.

Tja, ik kan me natuurlijk voorstellen dat je met zo'n naam altijd de leukste thuis bent maar met zulke uitspraken als in het citaat bevestig je wel het vooroordeel over Belgen [V]

Comment

• wimbru
            • Sep 2003
            • 148

Kan er mij iemand zeggen of er een overeenkomst bestaat i.v.m. de stekker-verdeling op de Harting?

Om in tabellen-taal te spreken: je hebt 6 kolommen en 18 rijen.
            ik doe hot/cold/massa/massa/cold/hot
            van de microfoons van boven naar onder;
            van de versterkers/aux van onder naar boven.

Ik heb ze zelfs al eens gezien met alle massa's aan elkaar! Die mensen klaagden al jaren dat ze met een rare brom zaten.

Comment

• jakkes72
              • Dec 2003
              • 1015

Ik gebruik |Cold(-)|Hot(+)|Massa|Massa|Hot(+)|Cold(-)
              Op rij 1 zitten dan kanaal 1 en 2
              Op rij 2 zitten dan kanaal 3 en 4
              enz.

Comment

• giserke
                • Nov 2003
                • 456

citaat:Geplaatst door som

ja ik heb heb 8/4 van bovenstaand type , (de helft dus)in gebruik als snake/klein multietje
                tijdens montage kijk je er wat zwak op, het zijn namelijk geen soldeer xlr'ren maar quickons.
                maar na 4 jaar nog geen stroring
                wat zijn quickons?
                Is alles goed bereikbaar bij de montage?

Comment

• som
                  • Nov 2002
                  • 787

soort van snelkoppeling, buitenmantel strippen, de twee draden en de afscherming in de juiste gleufjes leggen en het dekseltje dichtdrukken, klaar.

Comment

• MSS
                    • Dec 2003
                    • 78

citaat:Geplaatst door jakkes72

Ik gebruik |Cold(-)|Hot(+)|Massa|Massa|Hot(+)|Cold(-)
                    Op rij 1 zitten dan kanaal 1 en 2
                    Op rij 2 zitten dan kanaal 3 en 4
                    enz.
                    Dit is ook de meest gebruikte variant voor dedrading van een harting 108. Alle bedrijven waar ik met harting werk gebruiken deze versie naar mijn weten. En voor socapex NOB norm

Comment

• giserke
                      • Nov 2003
                      • 456

citaat:Geplaatst door som

soort van snelkoppeling, buitenmantel strippen, de twee draden en de afscherming in de juiste gleufjes leggen en het dekseltje dichtdrukken, klaar.
                      moet je de aders ook nog strippen? of nijpen die gewoon door het omhulsel. Zijn ze nog nooit los gekomen?

Comment

• som
                        • Nov 2002
                        • 787

nee alleen de buitenmantel eraf,en de aders dan zo in de gleuf.
                        er zit een soort van gespleten metaalplaatje in waar de aders door aangesneden worden,
                        het dekseltje heeft een haakje en gaat dus ook niet los.

bijdeweg; in de industie kom je vele soorten connectors tegen die hetzelfde werken tis dus niet iets nieuws

Comment

• denkomieken
                          • Jan 2004
                          • 111

citaat:Ik heb ooit eens een topic gemaakt van wat je allemaal wel of niet nodig hebt tijdens een show. Mijn stelling was dus dat (te) veel mensen bijvoorbeeld een overhead microfoon gebruiken alleen om het feit dat iedereen het doet terwijl er niet eens over nagedacht word of het ook daadwerkelijk nut heeft.
                          beste martin ik heb hier dus wel degelijk over nagedacht. ik wou dus een fc die naar boven toe een deksel heeft en die 19" racks kon vestigen. (fc had ik liggen)
                          Het moest vervoerbaar zijn en dus die wielen (had ik liggen)

waarom fc? omdat ik dan vb een 19" rack quad di-box in kon vestigen en zelfs meerdere. en daarnaast dus ook de in-en outputs kon vestigen op 19" paneeltje. Dus snap ik niet wat hieraan verkeerd is.
                          Het is niet omdat jij dit idee niet goed vindt dat ik je moet volgen. als het niet handig werkt dan zal ik ze wel veranderen maar laat mij dat dan ondervinden.

wat vond jij niet goed aan mijn idee?
                          Heb trouwens alles al eens uiteengezet maar geen reactie dus ja.

ik zeg altijd--> geen klank zonder drank

Comment

• Martin-vdB
                            • Oct 2003
                            • 85

Kijk maar nu veranderd je verhaal al iets ten opzichte wat je eerder zei. Toen had je het alleen over een flightcase voor een stageblok. Zo'n kist weegt nooit meer dan een kilo'tje of 5. In die situatie heb je geen wielen nodig dus. En daarom dat ik dus zei dat je niet van alles moet gaan gebruiken als je het helemaal niet nodig hebt want in zo'n geval zet je jezelf voor schut.

Comment

• Barthez
                              • Dec 2003
                              • 256

citaat:Geplaatst door Martin-vdB
                              Toen had je het alleen over een flightcase voor een stageblok. Zo'n kist weegt nooit meer dan een kilo'tje of 5.
                              WOW, jij hebt licht stageblokken [)]

Ik moet zeggen dat een 36 kanaals stageblok met 36x xlr male, 36x xlr female, 2x harting 108, 3x LK37 met spinners een ietsiepietsie zwaarder is dan 5 kilo (behalve als je dit allemaal in een belgische flightcase stopt natuurlijk)
                              Goed plan! ...doen we niet!

Comment

• Lightjockey_richie
                                • Sep 2004
                                • 119

Ik heb ook een multikabel, 40-channel, 2x mix + 2 x aux. Deze licht gewoon opgerold in 8vorm in een FC met op de onderkant een stageblok met 4x 2HE platen met zowel input als output, ook zit er in de kist een 108polig chasisdeel voor monitormix, Ik heb hiervoor een spin gemaakt, met een multi, ik heb aan de multikabel zelf een bus-connector en op de tafel een pen-connector, als ik nou een andere tafel gebruik pak ik mijn spinner, en kan ik deze zo op de multikabel bevestigen en weer gebruiken voor een andere tafel, alle massa's zijn geschijden, alles is afgewerkt met krimpkous in de connector om storingen te voorkomen, kabel ook geschikt om dxm door heen te jagen...

Werkt perfect..

laatst show voor di-rect verzorgd. alleen probleempje met de mix gehad door 2/3 fasedraai.. maar was ook zo opgelost

Groetjes R
                                We Love Crown With GAE

Comment

Working...