Multikabel ideeën

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Martin-vdB
    • Oct 2003
    • 85

Op wielen? Nee joh, het is een kistje van nog geen 5kg daar moet je helemaal geen wielen aan spenderen. Die wielen zijn
    waarschijnlijk zwaarder dan de case en daarnaast rijd dat ding dan iedere keer nog weg ook.

Je kan deze case neerzetten zoals je wilt zodat de aansluitingen die je hierboven ziet boven kunnen zitten maar ook
    aan de zijkant.

Wielen op een 6HE flightcase, hahahahaha.[)]

Comment

• denkomieken
      • Jan 2004
      • 111

das wel waar. Ik had zo'n case al liggen en die wielen had ik over dus heb ik het zo gemaakt. Het zijn wielen met remmen dus wegrijden is geen probleem maar die wielen zijn eigenlijk wel niet nodig I know.

grtz
      ik zeg altijd--> geen klank zonder drank

Comment

• giserke
        • Nov 2003
        • 456

wat zou een multikabel van 25m kosten met 16 XLR kanalen als je die zelf maakt?

Comment

• moderator
          Moderator
          • Apr 2001
          • 5950

Giserke...vermeld er even bij welke connectoren...Beide kanten xlr connectoren?
          En bovendien ben je wel heel lui als je een prijsje vraagt...kan je zelf zo bij elkaar zoeken...[B)]
          Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• giserke
            • Nov 2003
            • 456

citaat:Geplaatst door moderator

Giserke...vermeld er even bij welke connectoren...Beide kanten xlr connectoren?
            En bovendien ben je wel heel lui als je een prijsje vraagt...kan je zelf zo bij elkaar zoeken...[B)]
            lui is mijn 2de naam.[:I]
            maar ik weet niet waar je welke producten kan vinden, zoals het doosje waar je de 16xlr connectoren moet in bevestigen.
            En natuurlijk aan beide zijden XLR pluggen.
            Zo weet ik ook niet of je een doosje kunt kopen waar de gaten klaar in geboord zijn voor de connectoren of niet.
            zo kost de ene kabel het dubbele van de andere. Dewelke moet je dan nemen?

Comment

• Pino
              • Jul 2002
              • 390

Ik heb onlangs een stagewheel gekocht van DAP, 30 meter 16/4.
              Ik ben hobbyïst, laat dat duidelijk zijn en kom er dus niet alle weken mee buiten. Kost hier op de site 465 euro. Oke, allemaal dap stekkers, maar goed gesoldeerd. En ach, als er eentje stuk gaat , soldeer ik er wel een Neutrikske aan. Maar ik heb er tot hiertoe nog geen problemen mee gehad (moet wel zeggen da'k er alleen mee werk en zuinig ben op m'n materiaal).
              Ik heb ook nog gewone microfoonkabels van dap , en ook deze voldoen prima voor mijn doeleinden, 13 euro voor 15 meter , inclusief stekkers; daar ga ik ze zelf niet meer voor maken. Ik heb altijd enkele neutrik stekkers bij, zowel chassisdelen als kabelstekkers en wat soldeermateriaal. Dus mocht er eentje de geest gegeven hebben , kost het me echt niet veel tijd om eentje te vervangen.

Groetels,
              Pino
              Muziek klinkt voor mij het mooist als een PA niet nodig is...

Comment

• denkomieken
                • Jan 2004
                • 111

Neutrik is wel niet goedkoop in zijn stekkers maar is wel kwaliteit natuurlijk. Voor de keren ik ze gebruik heb ik nog nooit miserie gekend dus ja. Aan de andere kant betaal je het wel vb. ben zaterdag om paar stekkers geweest lag ik al snel een 30à40€. Maar heb het er zeker voor over, heb geen ervaring met dap.

grtz

Comment

• giserke
                  • Nov 2003
                  • 456

maar ik heb nu nog geen informatie over de tondeldoos met 16XLR connnectoren. Wat moet je daarvoor nemen?

Comment

• Siem
                    • Jul 2003
                    • 124

citaat:Geplaatst door giserke

ik vraag me af of je winst maakt, door je multikabel zelf ineen te steken.
                    Gezien dit onderwerp http://forum.licht-geluid.nl/forum/t...TOPIC_ID=11720: Nee, jij maakt daarmee geen winst. [:0]

maar ik heb nu nog geen informatie over de tondeldoos met 16XLR connnectoren. Wat moet je daarvoor nemen?
                    Kijk eens aan: http://www.google.nl/search?hl=nl&ie...ken&lr=lang_nl
                    Domme vragen bestaan niet, maar er zijn wel veel nieuwsgierige domoren.

Comment

• giserke
                      • Nov 2003
                      • 456

citaat:Geplaatst door Siem

ik vraag me af of je winst maakt, door je multikabel zelf ineen te steken.
                      Gezien dit onderwerp http://forum.licht-geluid.nl/forum/t...TOPIC_ID=11720: Nee, jij maakt daarmee geen winst. [:0]

Kijk eens aan: http://www.google.nl/search?hl=nl&ie...ken&lr=lang_nl
                      hela, kleine correctie hé, nu heb ik het wel onder de knie.[xx(]

Comment

• denkomieken
                        • Jan 2004
                        • 111

Touché Siem

Comment

• ralph
                          Banned
                          • Aug 2000
                          • 2649

Gezien de creatieve en handige geesten alhier aanwezig een vraagje:

Harting 64polig....waar gebruikt men die eigenlijk voor?
                          Ik heb een heleboel zitten filosenadenken...maar kom niet echt tot een simpele oplossing.
                          Lijkt mij gezien de dikte van de kabel en de shielding een audio toepassing maar dan kom ik niet helemaal lekker weg met hget aantal pennen, wie laat mij het licht zien?

Comment

• Carl
                            • Nov 2000
                            • 907

voor max. 21 kanalen? met alle afschermingen apart, of 32 kanalen met de afschermingen aan de aarde aansluiting?
                            Misschien voor verschrikkelijk veel andere toepassingen?
                            Harting stekers zijn niet specifiek voor geluid ontworpen, in de industrie gebruikt men ze in nog veel grotere aantallen dan in L&G.

Comment

• ralph
                              Banned
                              • Aug 2000
                              • 2649

Nou deze zit op een haspel met een intercom lijn en een 230V lijntje, is echt wel bedoeld voor geluid of licht :-)

Comment

• denkomieken
                                • Jan 2004
                                • 111

misshien een gelijkaardige toepassing zoals ze doen bij actieve speakers. Vb tasker heeft zo'n kabel dat dus een 230voeding heeft + het signaalkabeltje allemeel in één kabel dus misshien ook zo iets.

Comment

Working...