Multikabel ideeën

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MSSS
    • Jul 2003
    • 365

Daar heb je zeker gelijk in dat die neutriks nogal prijzig zijn ja, daar had ik nog niet bij stil gestaan.
    oleole ik heb EV :)

Comment

• cobi
      • Aug 2002
      • 1083

Ik zal al wat haspels voorbij komen. Voor mij is dit ergenis nummer 1, haspels. Zeker voor dikke kabels, deze komen namelijk helemaal gekruld van de haspel af. Makkelijk werk gewoon een kist waar je de kabel is 8-jes oprold.

Als je toch perse een haspel wilt gebruiken, koop er dan 1 die oversized is want die dingen zijn bijna altijd te krap bemeten.

Spelingvouten onder voorbehout...

Comment

• purplehaze
        • Jul 2004
        • 692

Hoi,
        Ik zit ook aan een multi te denken, qua kanalen zou het een 24/8 moeten worden en dan 35 meter lang of zo, dit is toch wel voldoende voor kleine tot medium klusjes denk ik, toch?

Maakt het qua multiconnectoren veel uit of ik bijvoorbeeld ILME- connectors neem of hartings?

Het geheel gaat dan in een flightcase met een haspel erin en het stageblok aan de zijkant van de haspel.
        Dus als de kabel uitgerold wordt gaat de top van de case af, daarna de top er weer op kan, en een luikje aan de zijkant eruit waar het stageblok zit en spelen.

Of heeft iemand een beter idee hoe zo'n systeem opgebouwd kan zijn maar toch in een flightcase ingebouwd is.
        Alle tips zijn welkom.

groet, Michel

(als ik erover nadenk is een kant en klare tweedehands multi toch ook zo gek nog niet!)

Comment

• jens
          • Aug 2004
          • 1067

Ik heb ooit eens een flightcase gebouwt voor een multikabel...deze kist had een afneembare deksel( deze deksel was 19"' x een stuk of 12/14 eenheden, meteen dus de lengte x breedthe van de case) in deze deksel zaten dus alle in en outputs voor de multikabel met een harting en alles wat je maar nodig denkt te hebben. verder heb je dus de losse bak over waarin je netjes je kabel kan bewaren...vooral als je niet de volle lengte gebruikt blijft de rest van je kabel netjes beschermt in de onderbak, verder was de case gewoon voorzien van wielen om je ook niet helemaal suf te tillen aan die kabel

ik vond dit systeem een handige oplossing en was er zelf ook wel tevreden over. het is even werk maar dan heb je ook wel wat...

Comment

• Rock On
            • Jan 2004
            • 250

foto?
            "I do know everything, just not all at once. It's a virtual memory problem."

Comment

• ostracized
              • May 2002
              • 214

hm harting vs ilme?, ik heb zelf alle binnendelen harting(ilme dus geen ervaring) maar enkele huizen wel van ilme, nooit problemen mee.
              (...)

Comment

• jens
                • Aug 2004
                • 1067

citaat:Geplaatst door Rock On

foto?
                nee sorry maar als je echt geintereseert ben ken ik wel even een schetsje maken

Comment

• giserke
                  • Nov 2003
                  • 456

ik vraag me af of je winst maakt, door je multikabel zelf ineen te steken.

Comment

• ralph
                    Banned
                    • Aug 2000
                    • 2649

Winst zit al in het feit dat je 100% zeker weet dat alle connecties juist en keurig verzorgd zijn Giserke.

Comment

• denkomieken
                      • Jan 2004
                      • 111

hoi ben ook bezig een soort van gelijkaardig multikabel te ontwerpen.
                      Ik hed zo gedacht aan een FC van 60cm breedte waar je dan van die 60 je 19" modules steekt en dan met een rest van 10cm je harting bevestigt op een plaatje. Voor alle duidelijkheid ik ben niet zo'n kapitalist als vele onder jullie(voor deze moment toch). Ik wou dus 1 harting met 108p dus een 36 kanalen gebruiken die naar de mixer gaat. in het 19"gedeelte zou ik dan XLRlatten steken male/female.

Nu waarom een FC op podium wel omdat je dan vb toestellen erin kwijt kunt zoals 19"di module enz.

Tis maar een idee dus breek het aub niet af tot een minimum een mening is wel op prijs gestemd. IK dacht het gaat hier over multikabel ideeën zodus...[:I]

MVG
                      ik zeg altijd--> geen klank zonder drank

Comment

• denkomieken
                        • Jan 2004
                        • 111

oh ja en de opening is aan de bovenzijde. dus met een deksel op de FC.

MVG

Comment

• giserke
                          • Nov 2003
                          • 456

citaat:Geplaatst door denkomieken

oh ja en de opening is aan de bovenzijde. dus met een deksel op de FC.

MVG
                          wil je dit ook eens vertalen in het nederlands?

Comment

• denkomieken
                            • Jan 2004
                            • 111

oh wist niet dat je geen chinees verstond.
                            Dus een FC met één deksel die opengaat aan de bovenzijde van de case. Aan de onderzijde de wielen dan he.

grtz

Comment

• Martin-vdB
                              • Oct 2003
                              • 85

Ik gebruik de stagebox hieronder op de foto en ben er zéér tevreden mee. Het is gewoon een leeg flightcase'je met aan één kant alle
                              connecties: 24 in/out XLR's en 4 returns voor FOH en 2 VDM (http://www.vdctrading.co.uk) multi-stekkers. 1 stekker met 50m kabel
                              daar aan vast naar FOH en de ander met 2 meter kabel naar de monitortafel.

De multi-pin stekkers zijn zga hetzelfde als de bekende LINK stekkers en zijn zo stevig dat je bij wijze van spreken er met een
                              vrachtwagen over heen kan rijden. De stekker hè NIET de kabel

Overigens komen al mijn kabels daar vandaan want ze zijn erg netjes en soepel om mee te werken.

Comment

• denkomieken
                                • Jan 2004
                                • 111

ja zo bedoelde ik het dus maar dan alle aansluitingen aan de bovenzijde en de onderkant is dan gesloten. Daar staan dan de wielen.
                                Ik zou dan alleen harting gebruiken maar dit speelt nu ook geen rol.

MVG

Comment

Working...