Multikabel ideeën

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MSS
    • Dec 2003
    • 78

Dit vind ik het prettigst werken:

- 3 maal 12 In/Out met socapex parallel op de IN
    - 2 maal 108 harting voor FOH en Monitor
    - 3 maal socapex parallel op Out voor recording doeleinden.

De multi tot 50 m gewoon op rol(wel in case) en meer dan 50 m in 8'tjes in goede case.

Comment

• _Joop_
      • Dec 2002
      • 137

citaat:Geplaatst door MSS
      - 3 maal 12 In/Out met socapex parallel op de IN
      - 2 maal 108 harting voor FOH en Monitor
      - 3 maal socapex parallel op Out voor recording doeleinden.
      Bedoel je dit misschien :

Comment

• Davy Gabriels
        • Aug 2002
        • 819

Welk is een goed merk van multikabel, enigszins nog betaalbaar natuurlijk.
        Ik ken voorlopig alleen de DAP multikabels maar ja...
        Bedoeling is om zelf de stekkers erop te monteren.

Comment

• Sjörske
          • Jun 2003
          • 55

Wij hebben 60 meter multi op een haspel zitten. 32 mic kanalen/L+R voor de versterker/4 auxen. Nooit problemen met gedraaide kabel. Je hoeft hem trouwens niet helemaal af te rollen. Wij hebben in de haspel een gat zitten waar de kabel doorgaat(wordt vastgeklemt). De kabel komt dan in de binnenkant van de haspel uit. Hier houden we ongeveer 1,5 meter over om de connector(harting) op het stageblok aan te sluiten. Het is trouwens een duur kabeltje. Ik dacht iets van 10.000 gulden.[:0]

Comment

• Rv
            • Feb 2001
            • 1086

Hieronder hoe wij werkten.
            Altijd zeer tevreden over geweest. Waren ook nog twee harting-spins bij. één voor FOH, één voor monimix. Persoonlijk zou ik de stageblok liever los hebben, maar dan stijgt uitertaard de prijs mee ... los stageblok was uiteraard ook aan te sluiten op de harting van de moni-mix. Mogelijkheden zat denk ik, makkelijk voor in de verhuur.

Kabel (55m) hebben we alles inclusief nog geen 1000 euro tweedehands betaald.

Om even te tonen dat een goeie multi geen fortuinen moet kosten ....

____
            Rv.
            ____

Comment

• Davy Gabriels
              • Aug 2002
              • 819

Ben op speurtocht naar een goede multikabel 36 parig, blijkbaar is dit niet zo standaard...
              32 parige vind ik genoeg (Belden, Procab, etc...), 36 parig tot nu toe alleen bij Sommer (en die is mij met bijna 50€ per m toch iets te duur)

iemand nog andere ideeën?

Comment

• snoei
                • Apr 2003
                • 168

40 parig zijn er weer wel zat te vinden (belden ook). wij gebruiken voor de 36 parige hartings 40 parige multi's. Mocht er ooit (om wat voor rede dan ook) 1 paartje kapot gaan, dan kun je die verplaatsen naar een ander werkend paartje.

Comment

• Rv
                  • Feb 2001
                  • 1086

Goed gezien!
                  [^]
                  ____
                  Rv.
                  ____

Comment

• Davy Gabriels
                    • Aug 2002
                    • 819

Zou het geen goed idee zijn om 2 kabels te nemen? 1x32 parig (inputs) op harting 108P HDD, en dan nog eentje 8 parig (6 auxen,L+R) op harting 24P HDD ?
                    Uiteinde van de 8 parig gewoon los laten, zodat je ze rechtstreeks in de amps kan inpluggen? Spaart mij hier ook al weer enkele losse XLR kabels.

Comment

• snoei
                      • Apr 2003
                      • 168

ik rol toch liever 1 kabel uit. En mocht het dan zo zijn dat we toch alle 36 inputs nodig hebben op de tafel, dan leggen we er wel een 8 parige multi (die volledig op xlr is) bij.

Comment

• Davy Gabriels
                        • Aug 2002
                        • 819

heb nu een enkele interessante types gevonden van tasker 36P
                        welke zou meest ideaal zijn? C336(met totale shielding) of C436 (zonder shielding).
                        Stevigste denk ik is de C336, maar door de afscherming zal deze wel minder soepel zijn vrees ik

Comment

• jakkes72
                          • Dec 2003
                          • 1015

Zelf ben ik voorstander van Whirlwind. Dun en flexibel. (een 32 parige is slechts 0,7 inch dik)
                          Prijs is concurerend met Tasker.
                          Importeur is HollandPA (www.hollandpa.nl)
                          Link naar multikabel Wirlwind: http://www.whirlwindusa.com/audio02.html

Comment

• DidierB
                            • May 2003
                            • 337

De merknaam wekt onmiddelijk een hoop vooroordelen, maar:

wij hebben onlangs een nieuwe multi kit gemaakt voor onze PM3500/SM12 set, en dit met DAP multikabel. 2x 28 paar multi, kanaal 1-48 + wat extra's (langs beide kanten male + female XLR): L/R, ASL, RS485, en 4 extra retourlijnen spare. De multi is 75m lang, bestaat uit 2 haspels, stageblock en multiset bevattend: 2x stageblock 24ch en 4x stageblock 12ch. Alle connectoren van Link, en ook de kleinere multi's zijn van DAP. Uiteraard alles op maat gemaakt, geen prefab. Dimbare racklight in de master stageblock, en klaar is Kees. De multikabel is volledig verwijderbaar van de haspels voor eventuele vlieg-doeleinden. Ook de kablering in de mengtafels is met DAP multi (4 paar) gedaan, enkel in de stageblocks is het qua overzichtelijkheid en ruimtebesparing met flatcable gedaan.

Momenteel gedraagt de kabel zich heel goed, geen telefoondraad-symptomen e.d. Erg soepel is ie niet te noemen (geen mogami), maar nog binnen de grenzen.Als de kit nog eens langer dan enkele dagen binnen is zal ik eens wat foto's posten.

Groeten,

Beghin Didier
                            Ampli bvba

Comment

• MSSS
                              • Jul 2003
                              • 365

En wat mag van zo'n grapje het totale kosten plaatje zijn?Dap is over het algemeen niet duur dus veel zal het niet zijn denk ik
                              oleole ik heb EV :)

Comment

• Davy Gabriels
                                • Aug 2002
                                • 819

citaat:En wat mag van zo'n grapje het totale kosten plaatje zijn?Dap is over het algemeen niet duur dus veel zal het niet zijn denk ik
                                Pas toch maar op, als je alles bij elkaar telt zal je toch wel even verschieten hoor.Zeker connectoren kost hopen geld, XLR's (neutrik) kost veel door het grote aantal wat je nodig hebt.

@Didier: welk type van multi heb je, de stage(shielded) of studio(unshielded) uitvoering?

Comment

Working...