Nieuwe set

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • LuPuS
    • Dec 2002
    • 457

Nieuwe set

Heb me een nieuwe set aangeschaft.

Versterker: Inter-M 1500 (2 x 750 wrms)
    Crossover: Behringer SUPER-X PRO CX2310
    Limiter: Behringer COMPOSER PRO-XL MDX2600
    Dit alles in een 6 unit pro versterk rack.

Top: Type: PC415 / 400 Wrms / 8 Ohm / Freq. 65 - 20000 Hz. / Eminence powered.
    Bass: Type: PB415 / 400 Wrms / 8 Ohm / Freq. 38 - 2000 Hz. / Eminence powered.

Foto's:

Ik ben aan het denken, voor een mooi prijsje kan ik dezelfde basskasten bijkopen. Hij zegt dat de tops dit kunnen bijhouden. Zou dit veel rendament bijgeven, of niet zoveel?

Indien ja zou ik kunnen de InterM M1500 aan de bass hangen, maar welke versterker aan de top? Zou een InterM M1000 voldoen?

Commentaar rond aankoop mag natuurlijk ook. Deze set is 2dehands gekocht op evsound.be. Heb gratis er bovenop nieuwe procab boxkabels bijgekregen met neutrik aansluitingen.

Guy
    ~ Dj Guytn ~ your favourite all-round party deejay...
  • - -Niels- -
    • Aug 2003
    • 253

En waar blijven de foto's???

Had dit onderwerp beter in het gewone Live-forum kunnen plaatsen...

Comment

• DJ_Robin
      • Jul 2001
      • 610

@ Niels , ik wil niet lullig overkomen , maar je bent wel erg lekker bezig. In zeer veel topics duiken zeer nutteloze postings van je op.
      Als je niets zinnigs te melden hebt kan je beter je mond houden.
      De foto's staan gewoon in het bericht alleen moet je er iets meer moeite voor doen.

@Lupus , 2 bastkastjes per top moet zeker kunnen , je zal war meer power in je laag krijgen. Ik heb het nog nooit gehoord , maar zeer waarschijnlijk zal het wel degelijk uitmaken.
      Als ik jou was zou ik dan wel opzoek gaan naar een zwaardere versterker op je subs en de Inter-M 1500 op je topkastjes zetten.
      Op je subjes zal je dan voor het mooie zo tussen de 1200 en 1600 watt op 4 ohm gaan zitten.

Veel succes

M.V.G
      EV step up to the next level // RX & X-Array powered by EV P3000 // processed by Lake Contour

Comment

• - -Niels- -
        • Aug 2003
        • 253

Ach, domdomdom van me, ik zie 't ook staan; de site... excuse me!!!

Comment

• LuPuS
          • Dec 2002
          • 457

Mja, zou die M1500 niet te zwaar zijn om aan de tops te hangen?
          Die geeft namelijk 2 x 550 wrms op 8 ohm, en de tops zijn maar 400 wrms elk (8 ohm).

Op de bass zou ik misschien wel een M2000 kunnen aansluiten, maar ik ga denk ik eerst even die basskasten vragen om te testen.

Comment

• pro`d`user
            • Jun 2002
            • 534

te zwaar?

Aangeraden wordt 1.5 a 2keer rms vermogen van je speakers als versterkervermogen.
            Is dus geen enkel probleem.
            Barry K.
            Wij werken met EV ole ole
            In de studio: Tascam, AKG, Shure en Mackie Hr-824

Comment

• DJ_Robin
              • Jul 2001
              • 610

Er is een Regeltje , het gaat niet altijd op maar is een redelijk richtpunt , dat je op een speaker zo 1,5 to 2 x het rms vermogen aan versterker vermoger erop zet. Jou topkastjes zouden dus 880 watt kunnen hebben volgens het regeltje , echter zou ik persoonlijk wat lager gaan en dan is die Inter-M 1500 een hele mooie.

Voor je subs (zelfde regeltje) kom je dan aan die 1200 tot 1600 watt en let op dat is op 4 ohm omdat je 2x 8 aan elkaar koppelt.

M.V.G
              EV step up to the next level // RX & X-Array powered by EV P3000 // processed by Lake Contour

Comment

• Upgrading your system
                • May 2003
                • 1684

ja, ik zou idd voor 2x het vermogen gaan.
                Je leeft maar 1 keer, maar als je het goed aanpakt heb je aan die ene keer genoeg.

Comment

• LuPuS
                  • Dec 2002
                  • 457

Dus de InterM 2000 zou dan perfect zijn voor de bass...
                  die levert 2 x 1kw per kant op 4 ohm.

Comment

• DJ_Robin
                    • Jul 2001
                    • 610

2x 1Kw per kant , dus 2Kw per kant ? of 2x 1Kw totaal ?
                    Als het 2Kw per kant is dan is het perfect , is het 1Kw per kant zit je te laag , en kan je beter naar iets anders kijken. (ongeveer 1,4 Kw per kant zou ik zoeken.)

M.V.G

Comment

• LuPuS
                      • Dec 2002
                      • 457

1,4 kw de kant?

En de bassen zouden maar 800 wrms de kant zijn...

Die versterker die ik voorstelde was 1 kw de kant.

Comment

• DJ_Robin
                        • Jul 2001
                        • 610

Als je een vraag stelt is het verstandig om ook dat antwoorden door te lezen [V][xx(]

Als je had gelezen zie je dat ik en upgrading your system , aangeven dat ongeveer 2x het RMS vermogen(LEES 2X 800 WATT = 1600 WATT)
                        het beste is voor je basjes , om in een veilig gebied te zitten zou ik persoonlijk voor ongeveer 1,4 KW per kant aan 4 ohm gaan.

M.V.G

Comment

• LuPuS
                          • Dec 2002
                          • 457

Mja, die extra bassen zijn al verkocht :-(.

Voorlopig zal dit moeten volstaan, later misschien nog eens upgraden met extra bass.

Comment

Working...