ik blijf erbij, digitale tafels dienen voor recording en niet voor life toestanden.
DM1000 in aktie
Collapse
X
-
citaat:Geplaatst door giserke
ik blijf erbij, digitale tafels dienen voor recording en niet voor life toestanden.Lid van het Front tegen zijlichtComment
-
citaat:Geplaatst door par-av.nl
ik blijf erbij, digitale tafels dienen voor recording en niet voor life toestanden.
Daarbij, ik vraag niet het verschil tussen een gebalanceerd signaal en een ongebalanceerd signaal. Want dit weet ik! Ik heb wel maar pas een kabel leren solderen, omdat ik mij financiele vragen begin te stellen, tussen kant en klaar kopen, en zelf maken. trouwens, ik ben geen geluids of opname technieker.Comment
-
euh effe terug over de digico ter info op de Proms in het sportpaleis hebben ze ook een grote digico tafel gezet. wel eens leuk om te zien al die high tech tafels laat ons zeggen.
MVGik zeg altijd--> geen klank zonder drankComment
-
citaat:Geplaatst door denkomieken
euh effe terug over de digico ter info op de Proms in het sportpaleis hebben ze ook een grote digico tafel gezet. wel eens leuk om te zien al die high tech tafels laat ons zeggen.
MVG
Comment
-
citaat:Geplaatst door denkomieken
MVG
Nog minder zweten wordt het bij een festival met verschillende bands. Stel dat er een bandje komt met gasttech, en de hele tafel staat met een druk op de knop precies volgens de wensen van de tech. Heb je bijvoorbeeld na de soundcheck nog een extra input nodig (bijv. bottom snare) dan hoef je die niet aan het einde van je mixer ergens weg te zetten, maar schuif je je kanalen gewoon ff op.....
En zo zijn er nog vele handige voorzieningen op een digitale tafel die er juist voor zorgen dat je niet gaat zweten.
Lid van het Front tegen zijlichtComment
-
citaat:Maar om een digitafel telkens in te zetten voor een ander project, denk ik dat je zult zweten.
Maar zoals je net zelf al zei, je bent geen technieker, dus wat weet jij ervan? Zolang je nog nooit live met een digitafel hebt gewerkt kan je wat mij betreft beter nog even niks zeggen...<center><i>\"Alles wat schuift doen we naar boven, alles wat draait naar rechts\"</i></center>Comment
-
Er is absoluut geen zweten bij!
Ik heb wel geen grote digitale mixer, slechts een 01V-tje, maar dat kan ik net zo snel als analoog hoor!
Als je de layout een beetje snapt, is het eigenlijk vreselijk simpel.
Als ik genoeg centjes (en werk) voor een grotere tafel heb, gaat mijn 32 kanalen analoge er uit voor een digitale!Comment
-
met de digico moet je het yamaha verhaal even vergeten. hooguit de met computertaal is handig dat je daar ervaring mee hebt. de digico is veel meer een live tafel. voor het patch gedeelte moet je de eerste keer even een middag zitten, maar als dat klaar is het echt een geweldige tafel. heb gister monitors gedaan bij een festival op een digico. leg ze overal maar neer! (en ik rol de multykabel wel op)Comment
-
heb de pm5d al vaak in werking gezien en heb gemerkt dat je de tafel gewoon goed moet kennen eens je ze goed kent is het geen probleem om live te mixen dan gaat dit snel genoeg. en voor tours is een digitale tafel zeer fijn. idd ik wil de multi ook wel opruimenhehe wat een gedoeComment
-
daar zeg je zoiets! De Proms wordt 38x uitgevoerd met de zelfde bezetting! Hiervoor wordt zeker 5 maand op voorhand een klank studie gemaakt. We spreken hier wel over (orkest 95 man + koor 70 man + drum, piano + gitaar + bas gitaar en keyboards) in een uitvoering van 38 optredens. je hebt dus 38x dezelfde instellingen. Hiervoor gaat digitaal mixen. Maar om een digitafel telkens in te zetten voor een ander project, denk ik dat je zult zweten.Comment
-
citaat:Geplaatst door LJ Bert
heb de pm5d al vaak in werking gezien en heb gemerkt dat je de tafel gewoon goed moet kennen eens je ze goed kent is het geen probleem om live te mixen dan gaat dit snel genoeg. en voor tours is een digitale tafel zeer fijn. idd ik wil de multi ook wel opruimen
Even wat uitleg:
De multi voor een PM5D is een gewone multi. Het ganse computergedeelte zit namelijk in de tafel, inclusief convertoren. Bij een digico heb je de computer+convertoren op het podium staan, wat dus wil zeggen dat er geen multi naar de FOH gaat, maar eigenlijk een remote-kabel (fiber).
To Mertens:
Er is er 1 bij IMEC.
Voor de rest:
Die PM5D valt best wel mee. Het is eigenlijk een grote versie van een O2R.Oké, met iets meer knopjes en features, maar kwa gebruik redelijk gelijkaardig.Comment
-
Even een oud topic nieuw leven inblazen:
Ik heb nu zes jaar ervaring op een DM1000. Mix er een vaste band mee in het theater. Ben tot zo'n dertig ip's gegaan en benut bijna altijd op's. Meestal vijf à zes lijnen monitors en dan meestal nog LR/LRup/Cdown+Cup.
Ben er erg tevreden op. Met name de DCA's en vooral de user layers zijn echt tegek. Ook de mogelijkheid om matrix in te richten (wellsiwaar geen 4 naar 12) is echt te gek!
Maar na zes jaar wil je wel eens wat anders. Ben al een tijdje aan het rondkijken:
LS9-32 is geen optie met al die tabbladen om bij de settings te komen.
M7CL is geen optie. Te duur en veel te groot om in je eentje ook licht ernaast te doen. Ik ben gewend aan werken op layers en wil daar (met name vanwege afmetingen) niet vanaf.
02R is qua prijs wel een optie, maar voegt niet heel veel kanalen toe (56 tov 48 op DM1000)
DM2000 is waanzinnig, maar kost danook 4* zoveel... en het rechter deel (studiodeel?) zal ik weinig of nooit nodig hebben.
PM1D/PM5D hoef ik verder niet toe te lichten...
Digico is top, maar meestal te groot (behalve de SD8-24) en erg aan de prijs voor een 48kHz tafel).
Digidesign heb ik alleen op hun grootste slagschip (venue?) gewerkt, en denk dat het budget overeenkomstig Digico/PM1D zal zijn?
Innovason zal waarschijnlijk een erg grote overgang zijn kwa benadering? Heb begrepen dat het niet bepaald intuïtieve tafels zijn?
Wie heeft er een idee of er andere merken/typen zijn waar ik eens naar moet kijken. Weet een hoop over Yamaha, maar zoals je ziet weinig daarbuiten.
@lexLast edited by @lex; 24-12-09, 16:40.Het is bevredigender om een illusie te perfectioneren dan de werkelijkheid na te bootsen...Comment
Comment