Stage Accompany AMP-Rackjes

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • R. den Ridder
    • Sep 2000
    • 1500

Hmmm, als ik het goed begrijp is SA dus WEER alive and kicking, maar is het complete R&D team vertrokken, en hebben zij Alcons opgericht, die als speerpunt nu een linearray maken, die schijnbaar ongeveer door SA gekopieerd word, via ontwikkeling door KO-sound, geproduceerd door SA.....

Juist....wordt wel steeds makkelijker, in feite is alcons dus gewoon SA's designteam, benieuwd wat SA dan gaat doen met hun te ontwikkelen sets.

Comment

• Controller
      • Apr 2002
      • 745

Zeer nette kistjes,

Als je ze gebruikt hang je er dan een doek voor ofzo dat ze niet opvallen. Meestal zijn de versterkers wel in een minder opvallende kleur gekleurd

Comment

• splash
        • Aug 2002
        • 342

Als het goed is staan die versterkers op een plaats waar het publiek ze niet kan zien.
        Kleur maakt dus niet zoveel uit. daarnaast zijn de Cases bijna dezelfde kleur. ik neem aan dat daar ook geen doekje voor komt.

Comment

• )jeroen(
          • Jan 2001
          • 546

Controller... Heel de set is blauw
          Gr.

)jeroen(

Comment

• reflection
            • Mar 2002
            • 413

haaaaaa bij ons in de buurt staan ook van die racks alleen zit daar 2X lab1300c en 2Xlab1000 in kijk het echte werk..
            is ook een oud s.a rackje geweest denk ik..
            Energy base Light & Sound Logic Systems, Turbosound, Dateq, Pioneer, Labgruppen, Qsc

Comment

• speakerfreak
              • May 2002
              • 1446

hej, met DIE dingen heb ik nog lopen sjouwen, weekje of 2 geleden, niet bepaald ligt[xx(][xx(][xx(] geluid vond ik niet echt geweldig, maar was buiten... tja
              Derbi Gpr Project aan de gang

Comment

• cobi
                • Aug 2002
                • 1083

citaat:Geplaatst door R. den Ridder

Hmmm, als ik het goed begrijp is SA dus WEER alive and kicking, maar is het complete R&D team vertrokken, en hebben zij Alcons opgericht, die als speerpunt nu een linearray maken, die schijnbaar ongeveer door SA gekopieerd word, via ontwikkeling door KO-sound, geproduceerd door SA.....

Juist....wordt wel steeds makkelijker, in feite is alcons dus gewoon SA's designteam, benieuwd wat SA dan gaat doen met hun te ontwikkelen sets.
                Spelingvouten onder voorbehout...

Comment

• jakobjan
                  • Jul 2002
                  • 599

Vooralsnog is SA een nieuwe site aan het bouwen, ik zal vanavond eens vragen waar SA naar toe wil, bij mijn voormalige werkgever, een verhuurder uit de SA Rent Groep.
                  Jakob-Jan
                  Lightjockey Beta tester
                  Freelance Licht tekkie

Comment

• Ser_vanzelf
                    • Sep 2003
                    • 2

Hee, wat een leuke reacties allemaal!

PPA's zijn niet te tillen, maar blijven wel mooie dingen. Destijds revolutionair, net als de BlueBox. We weten allemaal hoe het daar mee is gegaan, toch? Waren hun tijd ver vooruit, maar gelukkig zat de rest van de pro-audio wereld niet stil en ontwikkelde wel verder. We hebben het natuurlijk wel over de jaren tachtig he!!! Nu nog een twintig jaar oud product verkopen zou eigenlijk niemand meer moeten doen.

Ik vrees dat er qua nieuwe ontwikkelingen nu niet veel meer zal gebeuren bij SA, daar zit niemand meer voor zover ik weet. De back-up op de laatste producten schat ik ook minimaal in omdat de ontwikkelaars die er aan gewerkt hebben er niet meer zijn. SA setje kopen en Alcons Audio bellen voor service :-)

Alcons Audio is inderdaad een initiatief van Tom Back met de top van het ontwikkelteam van het oude SA. Ik geloof niet dat het fair is om ze te veel met de roerige SA geschiedenis te vergelijken. (Wie gaat dat boek schrijven? Ik heb nog wel wat foto's :-) Dit is een strak en professioneel georganiseerd bedrijf en hier worden wel echte nieuwe producten ontwikkeld volgens de nieuwe normen.

Ja, zij hebben ook een Ribbon driver gemaakt, maar dat is een geheel nieuwe ontwikkeling die (met de kennis van het oude) in vele opzichten is verbeterd. Ik ben er van overtuigd dat dit bedrijf gaat bewijzen dat de ribbon techniek wel degelijk volwassen is geworden en zelfs zeer goede diensten kan bewijzen in een linearray...

Veel info is te vinden op de site, zelfs een kijkje in de ontwikkelingskeuken. Geef ze input, wordt het product alleen maar beter van. Deze jongens zijn serieus met pro-audio bezig!

Comment

• Gast1401081
                      • Mar 2001
                      • 7999

als er toch leuke speakers te koop zijn, waarom gaat SA dan weer het wiel opnieuw uitvinden???

Comment

• R. den Ridder
                        • Sep 2000
                        • 1500

Heb op de plasa staan luisteren naar een setje Alcons en moet zeggen dat ik zwaar onder de indruk was, klonk overall erg goed en veeeeeeeel "frisser" als de SA-ribbon kasten.

Ook de uitleg vond ik perfect, erg duidelijk enzo, echt een bedrijf met visie op geluid, iets wat bij SA nog wel eens ontbrak

Comment

• jakobjan
                          • Jul 2002
                          • 599

SA is nog steeds actief en produceren ook nog Speakers.., Ed W. schijnt ergens in afrika speakers te verkopen..., Maar SA ontwikkeld ook nog steeds nieuw materiaal.
                          Jakob-Jan
                          Lightjockey Beta tester
                          Freelance Licht tekkie

Comment

• Ser_vanzelf
                            • Sep 2003
                            • 2

Ik wens Ed (die ik overigens goed ken) al het beste toe, maar ik weet niet of pro-audio land nu nog weer zit te wachten op het blauwe spul. Ik ken een goed verhaal van een importeur in Almere (Dynacord meen ik) die voorstelde om oude SA W-bins te verzamelen en naar afrika te exporteren. Geen idee of dat iets met de bovenstaande reactie te maken heeft? Best een goed idee trouwens, wie heeft er nog wat staan?

Ik heb begrepen dat Alcons Audio al zeer enthousiaste reacties van een L-Acoustics sound engineer hebben gekregen tijdens een eerste concertreeks in Berlijn. Dat lijkt me op zich een groot compliment, dat is toch een beetje de moeder der Line-arrays.

Ik moet zeggen dat ik het Line-array systeem helaas zelf nog niet gehoord heb, wel andere Alcons systemen. Waar SA misschien nog doorgeschoten hifi was (wat op zich mooi was, maar niet voor een rockband als je begrijpt wat ik bedoel) gaat dit echt met punch overal doorheen zonder dicht te lopen zoals sommige andere systemen. Ik geloof dat ze hun 'kleinere' systemen wel al demo-en in het land. Wachten op de vakbeurs Theatertechniek in januari lijkt me wat te ver weg.

Ik durf te wedden dat de grote Amerikaanse jongens binnenkort in de rij staan om een paar pallets Ribbon drivers af te nemen voor hun eigen nieuwe systemen (Ik ben een liefhebber van het 'snelle' ribbon geluid, ja)

Ben benieuwd wat de nieuwe SA website gaat brengen en wie er bij de lauch van de site nu weer in de directie zit . Hij is weer fijn, we houden het in de gaten. Die oude site was zeker een jaar of 7 oud en dat is... tja, echt SA traditie zullen we maar zeggen. Kon nog best 7 jaar langer mee...

Comment

• R. den Ridder
                              • Sep 2000
                              • 1500

Gister prijzen opgevraagd van de alcons systemen en deze zijn best concurrerend te noemen als je uitgaat van een top-of-the line speakersysteem!

kosten voor een 12" met ribbon is nett. ongeveer 2500 eurootjes

Jammergenoeg niet direct concurrerend te noemen voor diso/driveinnshowwerk :-(

Ralph

Comment

• elektrofiel
                                • Nov 2002
                                • 49

wij hebben ook nog een blauw setje van SA en hij klinkt buiten echt goed

Sound and Light Partners VOF

Comment

Working...