Aargh, zoiets durf ik toch nooit...

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Niek...
    • Nov 2001
    • 1094

Truss op het podium staat ook niet helemaal recht als ik dat zo bekijk, maar dat terzijde -).

citaat: En waarom zou je geen enkel trussje zonder dwarslegger, 4.5 mtr hoog op statieven kunnen zetten? daar zijn die dingen toch voor gemaakt of niet soms??
    Tom, ik neem aan dat je hiermee op mijn posting reageert. Als deze statieven dit gewicht al op deze hoogte mogen verdragen, dan nog ziet het geheel er niet stabiel uit. Daar doet die dwarsligger niets aan af.

Stel je eens voor dat 2 zatlappen tegen één van beide middelste statieven stoten; hierdoor komt de gehele truss met cirkelconstructie in onbalans (alleen al door de hoogte). Lijkt mij, ook mét dwarsligger, onmplezierig idee.

Greetz Niek
    <b><font color=\"orange\">Greetz Niek</b></font id=\"orange\">

Comment

• CyberNBD
      • Aug 2000
      • 1318

Als iemand zich tegen zo een statief a la ALP5 of TE074 stort denk ik dattie flink pijn heeft, dat statief verroert niet. (Al ooit met zo een dingen gewerkt? dan zou je dat toch moeten weten dat die dingen alleen al door hun eigengewicht muurvast staan op de grond). En als die statieven het opgegeven gewicht niet kunnen verdragen op de max hoogte wat ze kunnen vraag ik me af hoe ze door de keuring zijn gekomen. 2 Trussjes op statieven van kaliber 200 kg per stuk, al dan niet verbonden door een V of H mag geen probleem zijn op een hoogte van 5 mtr of hoger (volgens mij gaan de nieuwe VMB's zelfs tot 6.5 mtr!)

Maar ik heb ...kijk maar op m'n site...
      Greetzzz,
      Tom

Bijgewerkt door - CyberNBD op 16/10/2002 13:36:16
      CyberDance Sound & Light -- Turbosound Flashline & FlexArray, LabGruppen, Midas, HES Solaspots & GrandMA2

Comment

• ralph
        Banned
        • Aug 2000
        • 2649

Ik wordt een beetje moe van je updates Rinus...
        Steeds open ik dit onderwerp maar staat er weer niets nieuws in, terwijl ie wel bij recente onderwerpen staat vermeld...

Even heel praktich:
        Wie heeft die fotoos geplaatst?
        Powersound dus...Hoe kom je aan die plaatjes Powersound? tegengekomen met surfen op het web? Was je op die productie? ken je iemand die aan die productie heeft meegewerkt?

Kent er anders misschien iemand anders de mensen achter www.disco-equipment.ch ?
        dat bedrijf host namelijk deze plaatjes!

~Morgen nog geen reactie dan ga ik faxen met die Zwitsers
        mzzls!

&gt;&gt;&gt;&gt;Hoe meer zielen, hoe minder bier!&lt;&lt;&lt;&lt;

Comment

• PowerSound
          • Nov 2001
          • 1892

Ik kwam inderdaad alleen die plaatjes tegen en ken niemand van deze productie. Ik had het niet over de rigging, maar over die vliegende TR's.

Site nog eens geupdate (V5.02) ! Mijne Nexo kan ni in den auto...
          PSL Bvba powered by
          L-Acoustics dV-Dosc / Arc / dV-Sub / SB28 / 112P / LA8
          Yahama LS9-32 / MC7L-48
          Grand MA Full Size / Light / Avolite 2008 / Tiger
          Martin MAC250 Krypton / Wash / 700 Profile / Atomic

Comment

• Niek...
            • Nov 2001
            • 1094

citaat: Als iemand zich tegen zo een statief a la ALP5 of TE074 stort denk ik dattie flink pijn heeft, dat statief verroert niet.
            Nu suggereer je dus dat er een 074 staan zal, maar niemand die dat zien kan. Laat ik het zo zeggen: in het meest ideale geval zou er een dergelijk statief kunnen staan, anders kan het alleen maar erger/gevaarlijker zijn.

citaat:Al ooit met zo een dingen gewerkt? dan zou je dat toch moeten weten dat die dingen alleen al door hun eigengewicht muurvast staan op de grond
            Ja hoor; ken die statieven zeker wel. Mijn posting was niet zozeer over de statieven, dan wel over de mogelijke onbalans op die hoogte. Zelf haal je aan dat stabiliteit goed moet zijn in een V of H constructie, hier je hierbij ook rekening met de cirkel welke met enkele spanbanden vasthangt? In mijn ogen wordt het een onstabiel zaakje indien het een "tik" krijgt.

Greetz Niek

Bijgewerkt door - Niek... op 17/10/2002 17:34:24
            <b><font color=\"orange\">Greetz Niek</b></font id=\"orange\">

Comment

• CyberNBD
              • Aug 2000
              • 1318

Tsjah.. wat is onstabiel, beetje rammelen? dat doet iedere truss wel. Ja ik heb ook rekening gehouden met die cirkel, spanbanden waar ie aanhangt zijn niet goed nee, maar er worden toch wel vaker cirkels een stuk onder een truss aan steels opgehangen? (ben alleen ff aan het twijfelen geslagen of die cirkel nou met 2 of 4 banden ophangt, ziet eruit als 2, maar dan krijg je zo een ding toch nooit zodat het in evenwicht blijft bij omhoogdraaien?) Buiten de 074's haalde ik ook de ALP5 aan, die is zelfs nog iets stabieler als de 074, en het lijkt erop dat het die (alp5 dus) statiefjes zijn wat er staan. Ik keur dat trussje zeker niet goed, laat dat even duidelijk zijn. Als alles met scaften had vastgezeten en cirkel met steels had opgehangen denk ik dat het niet zo een probleem was geweest. Maar jouw posting leek er eerder op dat het aan de statieven zou liggen dat het zaakje onstabiel zou zijn.

Rhinus hier een beetje mee akkoord? (Liefst nieuwe post neerplanten wel, als ik wat gelezen heb lees ik het meestal niet meer terug, dus 2 dagen later gaan editten zodat niemand meer weet waar er wat veranderd is hoogst irritant.)

Greetzzz,
              Tom

Bijgewerkt door - CyberNBD op 17/10/2002 18:17:27
              CyberDance Sound & Light -- Turbosound Flashline & FlexArray, LabGruppen, Midas, HES Solaspots & GrandMA2

Comment

• rinus bakker
                • Mar 2002
                • 5429

Dit topic kan verder wel zonder mijn gezeik!

Bijgewerkt door - rinus bakker op 18/10/2002 00:38:35

Bijgewerkt door - rinus bakker op 18/10/2002 19:59:27

Bijgewerkt door - rinus bakker op 18/10/2002 20:59:45
                een verdubbelde gebruikscoefficient is echt geen luxe

Comment

• Davy Gabriels
                  • Aug 2002
                  • 819

speaker zou ik 40kg geven ipv 75 kg....

Comment

• ralph
                    Banned
                    • Aug 2000
                    • 2649

Zonder de juiste info over de gebruikte statieven en gebruikte truss komen we niet veel verder.
                    Omdat mijn Duits wel erg roestig is deze Zwitserse collega maar een engelstalig mailtje gestuurd...gezien zijn site babbelt ie dat ook wel.
                    Nu maar hopen op antwoord, beter dan gokken...

&gt;&gt;&gt;&gt;Hoe meer zielen, hoe minder bier!&lt;&lt;&lt;&lt;

Comment

• CyberNBD
                      • Aug 2000
                      • 1318

JBL TR225's wegen 40 kg per stuk, dus das al 140 kg minder op de fronttruss.
                      Als het ALP5 stats zijn: 225 kg verticale last per stuk.

Greetzzz,
                      Tom

Comment

• Rv
                        • Feb 2001
                        • 1086

citaat:Als iemand zich tegen zo een statief a la ALP5 of TE074 stort denk ik dattie flink pijn heeft, dat statief verroert niet. (Al ooit met zo een dingen gewerkt? dan zou je dat toch moeten weten dat die dingen alleen al door hun eigengewicht muurvast staan op de grond).
                        Mmmmmmm, een tijdje terug begon bij ons op een feesje een kerel van +100 kg samen met zijn vriend op de poten van onze statieven te springen. Elke aan één kant.
                        Euh, toen zag je bovenaan dat hele zooitje nogal bewegen, en suggereer niet dat het overbelast was, want dat was echt niet!!
                        Ik ben ze er preventief toch gaan afhalen, want dat statief "verroerde toch echt wel" hoor ...

Als ze willen, kunnen die gasten veel hoor!

____
                        Rv.
                        ____
                        ____
                        Rv.
                        ____

Comment

• CyberNBD
                          • Aug 2000
                          • 1318

citaat:Als ik ergens een hekel aan heb is om dingen onnodig dubbel te moeten doen.
                          Juist, en ik heb een hekel aan iedere post opnieuw te moeten gaan controleren op updates, das ook onnodig en dubbel werk. Je denkt toch zeker niet dat ik iedere dag ga uitzoeken waar wat is bijgetypt zeker? nix nieuws te zien op het einde, nou dan richting volgend actief topic. Denk dat de weinige reacties op je vorige updatejes alleen maar aan jezelf te danken hebt.

Lol RV, ja als die gasten wat stuk willen krijgen lukt het altijd wel, dan kan je niks meer op de grond zetten.

Greetzzz,
                          Tom

Bijgewerkt door - CyberNBD op 18/10/2002 20:11:13

Comment

• Reemski
                            • Dec 2001
                            • 690

Maar, net als in deze opstelling, wanneer alle trussdelen aan elkaar verbonden zijn. Je moet toch voorbereid zijn op het ergste. Wanneer in dit gval 1 sttief het begeeft, trekt het de hele stelling met zich mee.

Comment

• Joost van Ens
                              • Jan 2001
                              • 628

Persoonlijk vind ik het jammer dat iemand met verstand van zaken, en die de moeite neemt wat uit te leggen, al zijn postings heeft aangepast, zodat het verhaal niet meer lekker leest.

geen groeten deze keer

Comment

• rinus bakker
                                • Mar 2002
                                • 5429

citaat:
                                Persoonlijk vind ik het jammer dat iemand met verstand van zaken, en die de moeite neemt wat uit te leggen, al zijn postings heeft aangepast, zodat het verhaal niet meer lekker leest.
                                geen groeten deze keer
                                en die is aan mij gericht!
                                persoonlijk vind ik het jammer dat ik eerst drie-vier keer heb moet vragen om mij wat verder te helpen en dan na 10 dagen te hebben gewacht dan toch maar mijn best te doen om toch enig technische (en geen filosofisch) niveau vast te houden en die broodnodige leesbaarheid erin te houden, en dan binnen een etmaal te worden 'afgezeken' met correcties. Zo van steek je nek uit dan hakt een ander hem er wel af.
                                dit is overigens geen "groetenforum", maar we proberen ELKAAR verder te helpen. Voor eenrichtingverkeer wende men zich tot de LOI!

maar wel de groeten hoor.
                                en volgende keer beter?

rinus

een verdubbelde gebruikscoefficient is echt geen luxe

Comment

Working...