15" / 2 x 6" / 1" Zelfbouw toppen

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • groenteboer
    • May 2002
    • 187

15" / 2 x 6" / 1" Zelfbouw toppen

Bij deze wat foto's van het topje dat nu vorm begint te krijgen.. Momenteel aktief gefilterd (vandaar de grote bos draden uit de bassreflexpoort..)

Een foto van de Eminence HF driver met CD-hoorn..

Zostraks achter de TV nog ff een spoel gewikkeld voor het crossover filter, 2,2 mm diameter draad...

Excuses voor de slechte kwaliteit van de foto's...Gratis bocht webcam die een bouwlamp nodig had als bijverlichting...

Joost

Bijgewerkt door - groenteboer op 02/10/2002 17:13:45

Bijgewerkt door - groenteboer op 02/10/2002 19:07:35
  • Contour
    • Feb 2001
    • 1018

Intressant ontwerp, mooi gemaakt!

Die spoelen zelf wikkelen dat lijkt mij een lastig karwei maar het ziet er bij jouw wel goed uit. Ga je die kern ook weer eruithalen zodat je een luchtkern overhoudt?

Die Eminence driver is zo te zien een behoorlijk grote jongen dus ik denk dat je die eventueel wat lager kunt inzetten bijv. al vanaf 3000Hz. Zo ontlast je die 6" van de hoge tonen zodat de afstraling nog wat beter wordt.

MVG Contour

Comment

• groenteboer
      • May 2002
      • 187

De kern is van nylon, dus totaal niet magnetisch, en de zijplaten zijn van PVC, vastgezet met nylon M8 bouten... Kern eruit halen en de wikkelingen in polyester o.i.d. vastzetten wordt me toch wat teveel werk Overigens het maken viel best mee.. 20 minuten achter de draaibank voor de houder, en 3 kwartiertjes voor de TV aan het wikkelen geweest..

Ohja, ik neem aan dat Visaton 250 volt MKT folie condensatoren goed genoeg zijn voor in het crossover ? (Visaton geeft een maximale belastbaarheid op van 800 Watt @ 8 ohm)..

Joost

Comment

• LJ Max
        • Jul 2002
        • 549

ziet er leuk uit .. wat voor speakers zitten er eigenlijk in ??

[ lightshock drive-in show ]

Comment

• groenteboer
          • May 2002
          • 187

1 x 15" Eminence Kappa 15C
          2 x 6" Eminence Alpha 6
          1 x 1" Eminence PSD2002 driver met 90x40 CD hoorn

Meer info kun je overigens vinden in het "luidspreker zelfbouw" forum onder het topic "welke toppen bouwen"...

Joost

Comment

• Contour
            • Feb 2001
            • 1018

In principe zal je een 250V condensator niet kunnen opblazen. Echter voor de geluidskwaliteit zou je een nog hogere werkspanning kunnen kiezen. Er bestaan al condensatoren van 400V en zelfs 630V. Echter als je die 250V al hebt kun je die prima gebruiken. Anders zou ik toch eens op de pagina van InterTechnik kijken.

MVG Contour

Comment

Working...