foto's Meyer 500A (200€)

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Outline
    • Feb 2006
    • 1434

    #16
    Je bent toch wel zo slim geweest de roosters van de speakers af te halen voordat je met de lijm begon te spuiten?

    Just checking....

    Versterkers begin je met de deksel er af te halen en met de compressor schoon te spuiten. Niet vergeten alle rommel van de bladen van de ventilator af te halen!

    Als je net zo gestoord zou zijn als ik, dan komen de schroevendraaiers tevoorschijn voor een complete tear-down waarbij er dan een rijkelijke hoeveelheid gedenatureerde alcohol aan te pas komt om ook de binnenkant (net zoals de buitenkant) te laten blinken als nieuw.

    En ik zou de connectors voor de luidsprekers meteen (en zo niet direct) vervangen voor Speakon om daarbij de set zo aan te passen dat je met 1 kabel per kant de sub en top aan kunt sturen. Al is het maar om je eigen leven een stuk makkelijker te maken, ook op het moment dat je een kabel vergeet of moet vervangen...
    Last edited by Outline; 15-12-13, 17:23.

    Comment

    • leoneke
      • Nov 2013
      • 14

      #17
      hey jaja zo slim was ik wel heb van de achterkant van het hout ook wat afgezaagd . Waar kan je zo van die alcohol halen ?
      en kabels vervangen weet ik nog niet , ik heb redelijk wat kabel en connectors van meyer mee gekregen . Kan ik dan de top en sub apart nog wel regelen met de equaliser?

      Comment

      • sjig
        • May 2012
        • 909

        #18
        Dan gebruik je een 4-aderige speaker kabel. Dus zo bv:
        Pin 1 = Sub +
        Pin 2 = Sub -
        Pin 3 = High +
        Pin 4 = High -

        Dit komt binnen in de sub, pin 1 + 2 is voor de sub, en 3 + 4 gaan door naar je toppen.
        Nu leg je ipv. 2 kabels, nog maar 1 kabel naar je speakerstack.

        Comment

        • MusicXtra
          • Feb 2006
          • 9316

          #19
          Speakon is als 1+, 1- en 2+, 2- genummerd....
          Maar waarom zou je op Speakons overstappen als er voldoende Meyer spul bij zit?
          Zoveel werk is het ook weer niet om die twee extra kabels te trekken.
          De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

          Comment

          • Outline
            • Feb 2006
            • 1434

            #20
            Originally posted by leoneke
            hey jaja zo slim was ik wel heb van de achterkant van het hout ook wat afgezaagd . Waar kan je zo van die alcohol halen ?
            en kabels vervangen weet ik nog niet , ik heb redelijk wat kabel en connectors van meyer mee gekregen . Kan ik dan de top en sub apart nog wel regelen met de equaliser?
            Je hebt gekeken of je laagdriver nog genoeg ruimte heeft om te bewegen? Dus dat hij niet tegen je grille aan komt? Gaat je anders problemen opleveren...

            Die alcohol kun je bij elke apotheek halen. Wel de 70%-versie nemen. De andere (95%) is te sterk.

            Het uit elkaar halen van je versterker raad ik je in dit stadium van je 'ontwikkeling' nog niet aan. Dan moet je wel aardig weten wat je doet aangezien een foute aansluiting bij het in elkaar zetten 'KABOEM' oplevert. In elkaar laten zitten en zoveel mogelijk goed schoonmaken (met compressor, stofzuiger, poederkwast (je ma weet wat je bedoeld), alcohol, wattenstaafjes, poetspapier, enz) raad ik je wel aan.

            Qua aansturen met Speakon-kabels even naar mijn reactie op Gijs & Sander (MusicXtra) kijken.

            Originally posted by sjig
            Dan gebruik je een 4-aderige speaker kabel. Dus zo bv:
            Pin 1 = Sub +
            Pin 2 = Sub -
            Pin 3 = High +
            Pin 4 = High -

            Dit komt binnen in de sub, pin 1 + 2 is voor de sub, en 3 + 4 gaan door naar je toppen.
            Nu leg je ipv. 2 kabels, nog maar 1 kabel naar je speakerstack.
            Originally posted by MusicXtra
            Speakon is als 1+, 1- en 2+, 2- genummerd....
            Maar waarom zou je op Speakons overstappen als er voldoende Meyer spul bij zit?
            Zoveel werk is het ook weer niet om die twee extra kabels te trekken.
            Gijs: Het is zoals Sander zegt. Jij bent met EP-4 bezig...

            De voorkeur bij Speakon is echter 1+/1-: fullrange/top en 2+/2-: sub. Waarom? Makkelijker met kabels en het is toch meer de standaard dan andersom!

            Sander: Ik weet wat je bedoeld. Ik zei ook: Als IK.... Voor Leoneke is er niet de noodzaak om te vervangen maar als IK....

            Leoneke: Je moet het zo zien: Nu leg jij 2 kabels per kant met elk 2 aders: 1 naar je sub en 1 naar je top. Als je het met 4-polige Speakons en 4-aderige kabel doet, heb je maar 1 kabel met 4 aders per kant waarvan er 2 naar de sub gaan en 2 naar de top. Omdat de sub en de top een andere pinset binnen de Speakon gebruiken kun je ze nog steeds apart aansturen. Het enigste (en voor mij grootste voordeel) is dat je maar 1 kabel hoeft te trekken en dat je met aansluiten geen fouten meer kan maken (sub en top verwisselen). En mocht je een keer een kabel kwijt raken of vergeten, dan is het makkelijker om een Speakon te lenen/vervangen dan speakerkabels met XLR...
            Last edited by Outline; 15-12-13, 19:30.

            Comment

            • djspeakertje
              • Oct 2008
              • 1912

              #21
              Als je nu speakerkabels hebt met XLR connectoren zou ik die sowieso vervangen door Speakons, dan bestaat er in ieder geval geen gevaar om bijvoorbeeld een microfoon of mengtafel redelijk letterlijk "op te blazen". Als je wat foto's hebt van het amprack en de aansluitingen kunnen we je hier verder bij helpen.


              Daan
              I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
              I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

              Comment

              • sjig
                • May 2012
                • 909

                #22
                Originally posted by Outline
                Gijs: Het is zoals Sander zegt. Jij bent met EP-4 bezig...

                De voorkeur bij Speakon is echter 1+/1-: fullrange/top en 2+/2-: sub. Waarom? Makkelijker met kabels en het is toch meer de standaard dan andersom!
                Ik geloof je met alle plezier, ging me vooral om het idee. Ik ben, met plezier, van passief afgestapt

                Comment

                • leoneke
                  • Nov 2013
                  • 14

                  #23
                  Iemand idee wat deze set nog waard is ? Alles werkt nog perfect . Bijna niet meer gebruikt

                  Comment

                  • speakertech
                    • Jan 2008
                    • 1696

                    #24
                    Het begin van het topic is gewijzigd, zodat je niet kan zien wat het was of is.
                    Zijn de foto's er nog?
                    Je mag niet simpel een vraag beantwoorden, uitgaande van wat jij weet, maar wat de vraagsteller (nog meer) niet weet en dat is best lastig...
                    ¿ɹooʌ ƃuıssɐdǝoʇ uǝǝ ɹǝıɥ sı

                    Comment

                    Working...