Advies gevraagd geluid ijsbaan
Collapse
X
-
Wederom bedankt voor de reacties. Hier was ik inderdaad al bang voor.
Toen het eerste idee op geworpen werd om het geluid te upgraden met een zeer beperkt budget keek ik al de andere kant op maar goed.
Misschien een raar idee maargoed, niet geschoten is altijd mis:
Ik ken iemand die 2 AD32 van de hand doet voor een prikkie (past makkelijk in het budget, word min of meer geschonken) http://www.audiencedelight.com/produ...ies%2032-B.htm
Uit ervaring weet ik dat deze jongens flink ver dragen, en het hoeft niet hard, als het geheel maar een klein beetje meer body krijgt.
Als ik deze nou is op de 2 platformen links en rechts zet? Gericht op net voor de tribunes?Comment
-
Bovendien mis je dan nog een klein stukje van het spectrum, het deel van 150 Hz tot 20 kHz.De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!Comment
-
ik zie rondom een heel mooi hek waaraan je vast een buisje kan monteren waarop een je een kleine speaker kan zetten a EV ZX1. herhaal dit om de paar meter en zet er soms een subje bij dan denk ik dat je al een heel ander geluid krijgt dan het bose systeem. ook om eventueel weg te halen of onderhoud is het snel gedaan. daarnaast zet je in zo'n hal het geluid toch niet mega hard want een ijshal is de grootste galmbak die er maar is.
het bose systeem wat vaak bij dat soort hallen word gebruikt is precies goed om iets over te mededelen(dan versta je de helft nog niet) of een zacht achtergrond muziekje te laten klinken.
wil je knallen dan ben ik het eens met mijn andere forum gebruikers dan moet je gaan vliegen en heb je een stevig linearray nodig.
anders zou ik echt aan meerdere kleinere speakers denken.
suc6Wat klinkt daar als een nachtegaaltje, EV EV EVComment
-
Helemaal duidelijk.
Maar het gaat er in dit geval niet om dat we een compleet systeem krijgen wat goed klinkt.
Als we maar een klein beetje winst kunnen behalen. Dus iets meer body bij de muziek.
Is het in dit geval ook geen optie?
Het liefst hang ik er gelijk een dikke line-array in maar dat is gewoon geen optie.Comment
-
Valt er met dat Bose (of ben je boos?) niks meer te bereiken?
Wie weet staat eea zo lomp of slecht dat er nog net wat meer uit te peuteren is dan nu het geval is.
5k kan je net leuk discosetje voor kopen... leuk voor simpel dansvloertje, maar geen ijshal.Vitality ShowComment
-
Helaas, alles staat in een grote serverruimte waar niemand bij mag komen. Er is al in overleg met de leverancier wat bijgesteld. Maar het is zo onderbemeten dat bij een beetje volume (dus geen disco o.i.d) alles al staat de clippen.
Comment
-
Misschien laten meten en afregelen door mensen als Timo, Musicxtra of esonic.
Wat met nog te binnen schiet, bij het veranderen van de opstelling moet je waarschijnlijk rekening houden met normen betreffende ontruimingsinstallaties.
Kun je aangeven wat en hoeveel er van welk type hangt?Eindelijk begint mijn website vorm te krijgenComment
-
-
Sorry maar ik heb eerder met dit merk te maken gehad in combi met vaste installs en het feit dat de ruimte waar alles staat verboden terrein is zegt mij al best wel wat .
Laat die leverancier zijn shit lekker zelf oplossen of laat dat volk van bose het doen weten ze gelijk hoe "goed" hun speakers zijn .
Als ze ook nog eens die processor van ze hebben geleverd suc6
Welke leverancier heeft dat bose geleverd eigenlijk ?Eindelijk begint mijn website vorm te krijgenComment
-
Als de versterkers snel in de clip slaan zou ik zeggen, koop nieuwe versterkers? Verkoop de oude.
Wat je ook kan doen is een aantal subs verspreiden over de zaal. Zodat de bose speakers die er nu hangen alleen de hoge tonen hoeven weer te geven. Waardoor eventueel zelfs niet eens nieuwe versterkers nodig zijn. Daar gaat in bijna alle gevallen zowel de kwaliteit als de druk van omhoog.
Welke speakers hangen er nu? De langwerpige pannaray? Of die mini speakertjes met 1 enkele driver? Of nog iets anders?
Er is enkel 1 ding waar ik toch wel de kriebels van krijg. Er wordt aan jouw gevraagd wat te veranderen/vervangen. Maar je mag niet eens weten wat je kan veranderen/vervangen? Dan zou ik toch eens even gaan praten met de opdrachtgever (of die gene waarvan jij niet de serverruimte in mag)
Overigens, heb het hele topic nog niet doorgelezen. Dus als ik iets dubbel zeg dat weten jullie dat!Comment
-
Alle reacties ten spijt, maar om te beginnen kan ik op de foto's geen geluidsinstallatie ontdekken. Verder wordt er behoorlijk afgegeven op BOSE. Ik weet dat het niet ieders keuze is, zeker niet in de muziekwereld, maar zonder te weten wat er hangt en staat, is advies geven vrijwel niet mogelijk. Er zijn wel degelijk Bose installaties. die prima werken. (Nee, ik ben geen dealer en heb ook geen aandelen)
Ik weet niet wat er hangt en hoeveel, maar als zoals gezegd muziek en spraak bar en boos klinken en vervormd, dan zou je toch zeker moeten weten wat er staat, of het goed is ingeregeld en of de installatie niet over de kling gejaagd wordt. Zo slecht is bose nou ook weer niet. Het is natuurlijk heel goed mogelijk dat de capaciteit van de installatie qua vermogen tekort schiet. Het blijft allemaal gissen.
Dus wat hangt er, hoe wordt het aangestuurd, welke geluidsdruk wordt er gewenst?
Als de geluidsapparatuur achter slot en grendel staat, hoe kun je dan weten of alles correct werkt?.
Onmogelijk om dus een oplossing aan te bieden, alders dan:"Gooi die bose zooi eruit en hang er wat beters in" .
Het is duidelijk dat het niet de bedoeling is, dat eenieder die denkt verstand van geluid te hebben, ook toegelaten wordt tot de versterker apparatuur, maar iemand die als terzake deskundig te boek staat, moet toch wel in staat zijn om een "kijkoperatie" te mogen doen, zodat ingeschat kan worden wat de installatie kan. Je kunt de apparatuur dan ook toetsen aan het bestek.
SpeakertechJe mag niet simpel een vraag beantwoorden, uitgaande van wat jij weet, maar wat de vraagsteller (nog meer) niet weet en dat is best lastig...
¿ɹooʌ ƃuıssɐdǝoʇ uǝǝ ɹǝıɥ sıComment
-
-
Laat ik het voorzichtig brengen iets wat me niet best afgaat maar goed .
Een aantal jaren geleden heb ik te maken gehad met een grote av instalateur waar oa een bose processor in de instalatie zat die op dat moment al zijn delay settings kwijt was .
Deze heren kosten ik schat 50 a 75euro per uur en kwamen met 2man sterk waar en de km's voorrijkosten en uren voor het rijden berekend werden .
Hun bedrijf was/is dealer van Bose ik niet dus was ik alleen ter verificatie gevraagd er bij te blijven om te checken of het dit x wel ging lukken om het probleem op te lossen daar er 2 x eerder al mensen van die firma waren langs geweest en gemeld hadden dat alles in orde was (niet dus) .
Ze zijn 2 man sterk eerst 2,5 uur bezig geweest om alleen het ip adres van de processor te achterhalen iets wat mijn's inziens door hun bedrijf opgeslagen had moeten worden . Vervolgens werden de delay ingeschat door uitlopen in meters (iets wat op mij overkomt als te makkelijk voor woorden gezien het bedrag wat voor beide mannen gefactureerd werd) .
SpeakertechLast edited by speakertech; 24-08-12, 22:46.Je mag niet simpel een vraag beantwoorden, uitgaande van wat jij weet, maar wat de vraagsteller (nog meer) niet weet en dat is best lastig...
¿ɹooʌ ƃuıssɐdǝoʇ uǝǝ ɹǝıɥ sıComment
Comment