Gevraagd: foto van plaatsing vlag(gen) bij mixrack

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • moderator
    Moderator
    • Apr 2001
    • 5950

Gevraagd: foto van plaatsing vlag(gen) bij mixrack

Beetje een spin-off van het onderwerp over compacte mixerracks, maar ook iets waar ik zelf al een paar jaar mee sta te goochelen...

Hoe neem je compact je antennevlagjes mee en plaats je ze snel en handig?

Ik heb onderweg al diverse "oplossingen" gezien, variërend tussen losse mic stands en goosenecks op/in mixercases.

Een lade voor de handhelds en beltpacks plus vlaggen is voor mij een voorwaarde, nette opslag manier en easy acces zijn daar samen met snelle check op compleet zijn hele prettige voordelen.
    Waar ik beetje van baal is het slepen met statieven, voor gebruik door de artiesten prima, maar voor plaatsen van vlaggen....zou ik graag willen dat het minder in de losse item sfeer werd aangepakt.

Ben dus zoekende en hoop dat mensen bereid zijn om te laten zien hoe ze dit aanpakken in live situaties, met daarbij de voor-nadelen en afwegingen die gemaakt zijn.
    Uiteraard is het ook prettig om te lezen hoe tevreden men is over de manier van aanpak!
    Moderator J&H Licht en Geluid Forums
  • Whitefarmer
    • Oct 2003
    • 1244

Ik heb eens het idee gehad om langs de achterzijde van de case een stang (telescopisch/microstatief) te monteren, zodat indien nodig ik hem maar uit hoef te schuiven en het vlaggetje erop te schroeven.

Voordeel zou zijn dat je hem altijd bij hebt.

In de praktijk blijven bij mij echter de ideen vaak 'slechts ideen'.

De gooseneck variant komt naar mijn idee niet hoog genoeg.

Op dit moment gebruik ik OF het sprietje gewoon op mijn case, OF een vlag op een (los extra mee te nemen) microstatief.

vraagje: de micro/beltpacklade is die 2 of 3 HE??
    Groeten John
    ps. Zou je je profiel in willen vullen, dat vinden we prettig hier op het forum (ook 'display age')
    Gedaan?! .... oowh Okee, bedankt!

Comment

• daviddewaard
      • Mar 2008
      • 627

Originally posted by moderator
      Beetje een spin-off van het onderwerp over compacte mixerracks, maar ook iets waar ik zelf al een paar jaar mee sta te goochelen...

Hoe neem je compact je antennevlagjes mee en plaats je ze snel en handig?

Ik heb onderweg al diverse "oplossingen" gezien, variërend tussen losse mic stands en goosenecks op/in mixercases.

Een lade voor de handhelds en beltpacks plus vlaggen is voor mij een voorwaarde, nette opslag manier en easy acces zijn daar samen met snelle check op compleet zijn hele prettige voordelen.
      Waar ik beetje van baal is het slepen met statieven, voor gebruik door de artiesten prima, maar voor plaatsen van vlaggen....zou ik graag willen dat het minder in de losse item sfeer werd aangepakt.

Ben dus zoekende en hoop dat mensen bereid zijn om te laten zien hoe ze dit aanpakken in live situaties, met daarbij de voor-nadelen en afwegingen die gemaakt zijn.
      Uiteraard is het ook prettig om te lezen hoe tevreden men is over de manier van aanpak!
      ik gebruik voor vlaggen vaak deze klem TABLE CLAMP: K&M - König & Meyer GmbH & Co.KG
      met daarop eventueel een goseneck, klem kan op de rand van je flightcase of in een theater met een groot toneel maak ik deze klemmen wat hoger in de mantou of aan een stukkie truss
      A&h da is tog een supermarkt? en toch proberen sommige mensen er een bandje mee te mixen

Comment

• moderator
        Moderator
        • Apr 2001
        • 5950

@Whitefarmer; Idee van een buis in/aan de mixerkist heb ik ook gehad, zit alleen tegen de uitvoering aan te hikken.
        Lade is 2HE, nu heb ik 2 lades in mn rack, eentje voor de kabels, eentje voor handhelds, beltpacks, vlaggen, batterijen.

@Daviddewaard; Wat Whitefarmer ook al aangeeft, is jouw rack dan hoog genoeg de vlag te plaatsen.

Ik plaats m'n vlagjes bij voorkeur op het zijpodium of bij gebruik vanaf mixerrack op statief zo'n 1.80m hoog ( statiefje uitgeschoven)
        Wanneer ik lager zit met de vlag neemt het aantal dropouts helaas toe.

Zo'n klem kan handig zijn, maar dat is dus: het ene losse item ( statief) voor het andere (klem) inwisselen.

Comment

• stainz
          • Sep 2009
          • 609

heb wel eens ergens gezien waar ze een telescopische hengel van een mic-statief aan de binnenkant van een tape-rack hadden bevestigd, ging tot een totale hoogte van zo'n 2m.

Comment

• Outline
            • Feb 2006
            • 1434

Originally posted by stainz
            heb wel eens ergens gezien waar ze een telescopische hengel van een mic-statief aan de binnenkant van een tape-rack hadden bevestigd, ging tot een totale hoogte van zo'n 2m.
            Dat zie ik bij de grote, hoge rackjes ook veel: gewoon de paal van de voet af en die tegen de achterwand aanschroeven. Of dat de vlagjes op een blindplaat/gooseneck/whatever geschroefd worden.

Bij ons gaat er gewoon altijd een los micpaaltje mee. Kan door de compacte rackjes ook niet anders. Overigens heb ik (in geval van nood) ook wel eens op een kist/monitor/oid geplakt omdat die er beter voor stond.

Bij ons is een racklade in het draadloos-rack GEEN optie. Wij hebben gewoon in elke kabelkist een vakje met daarin 2 vlagjes (de rondstralende, werken tot zo'n 60m echt zonder problemen) en de BNC's. Vlagjes worden toch op elke klus gebruikt...

Opbergen van mic's heb ik in andere topic al uit de doeken gedaan.

Comment

• Outline
              • Feb 2006
              • 1434

Nog geen tijd voor foto's gehad maar heb vanavond weer een klusje...

Comment

• Whitefarmer
                • Oct 2003
                • 1244

Gister op een klus ook nog even gekeken bij de collegae, de een had de buis van een statief via een 'bout' op een blindplaat geschroefd, de ander de buis ( aan de binnenkant) tegen de achterzijde gemonteerd. Beide hadden dan een uitschuifbare buis.(en natuurlijke de losse statiefjes)

Die met die 'bout' moet dan nog wel elke keer erop en eraf geschroefd worden (dus losse buis)!

Die tegen de achterzijde zit, kon blijven zitten .
                Deze laatste daar gaat toch mijn voorkeur naar uit, nu nog even denken hoe precies.
                Groeten John
                ps. Zou je je profiel in willen vullen, dat vinden we prettig hier op het forum (ook 'display age')
                Gedaan?! .... oowh Okee, bedankt!

Comment

• Outline
                  • Feb 2006
                  • 1434

Ik heb morgen een klus waar ik wat foto's kan maken, ook van 't draadloze spul.

>>Klus ben ik niet geweest ivm ziekte. Heb wel een foto van een draadloos-rackje wat de uitzondering op de regel bevestigd qua bouw.

En het viel me net binnen dat de foto hieronder ook in dit topic hoort. Let vooral op het ontbreken voor de vlag van de IEM. Die heb je bij die oude Garwoods ABSOLUUT niet nodig!!! Alleen dat kleine, zwarte staafje rechts op de Garwood wat boven de XLR's zit...

Last edited by Outline; 15-05-10, 23:13. Reason: Zie tekst over klus en aanvulling

Comment

• NesCio01
                    • May 2010
                    • 1987

eejj mod,

Meenemen beantwoordde je zelf al:
                    netjes in een lade.

Ik blijf ze toch maar plaatsen op mike statieven
                    naast de regie. Dan kun je ook direct de statieven gebruiken
                    om je rok aan te monteren?

Sja, toch maar ff slepen met 2 statieven van stage naar regie dan?

Mocht er ruimte zijn voor regie backstage, dan geniet dat
                    de voorkeur en vandaar via de multi naar FOH.
                    Maar dan ook back stage op mike statief.

grtz
                    Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!

Comment

• shure-fan
                      • Sep 2003
                      • 1046

Originally posted by NesCio01
                      eejj mod,

Ik blijf ze toch maar plaatsen op mike statieven
                      naast de regie. Dan kun je ook direct de statieven gebruiken
                      om je rok aan te monteren?

Sja, toch maar ff slepen met 2 statieven van stage naar regie dan?

Mocht er ruimte zijn voor regie backstage, dan geniet dat
                      de voorkeur en vandaar via de multi naar FOH.
                      Maar dan ook back stage op mike statief.

grtz
                      Heb je er ook foto's van?

daar gaat dit topic tenslotte om
                      Freelance monitormixer / Geluidstechniek / tape act

Comment

• NesCio01
                        • May 2010
                        • 1987

ga ik voor zorgen

grtz

Comment

• moderator
                          Moderator
                          • Apr 2001
                          • 5950

LOL, zou wel leuk zijn de eerste foto's in dit topic...

Comment

• NesCio01
                            • May 2010
                            • 1987

Omdat het dan de 1e foto is,
                            vind m er niet uitzien,
                            buiten,
                            wat regen
                            niet gerokt dus

maar ja er staan iig 2 vlaggen op

grtz

Comment

• SoundOfSilence
                              • Mar 2007
                              • 766

Kiekje van recent klusje:

(met excuses voor de slechte kiek en de kop van m'n collega)

Is de vlag van m'n in-ear setje, welke met een manfrotto mega-clamp met 3/8 spigot op m'n rackbag geklemd zit.
                              It's only vintage if it works. Other wise it's just old crap.

Comment

Working...