Microfoons opbergen, meenemen

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • flash-a-new-generation
    • Nov 2006
    • 228

Wijzelf gebruiken ook gewoon een 19inch ladecase. Ideaal voor festivals ed. je hebt alles bij de hand en je grijpt nooit mis. Het nadeel is dat deze case vaak Té vol zit waardoor je vaak te veel onnodig meesleept. Toch vind ik deze cases heel fijn omdat je gewoon alles erin hebt zitten. Voldoende XLR, 220volts Buhne Infra en alle mics die je maar nodig kunt hebben, Van Beta52 tot Microtech Gefell tot SD LCM85. Ideaaal
    EAW SB850 en DVA T-4 array:D

Comment

• drummerke
      • Oct 2006
      • 432

Ik werk ook met een standaard kistje met een micro inlay (20) maar hier merk je al snel dat niet alle microfoons hier degelijk inzitten. Maar een ladenkist is voor mezelf weer iets te zwaar.

Comment

• bones2001
        • Aug 2003
        • 741

Off topic,
        De microfoonklemmen schroeven we altijd van het statief af en blijven aan de mic zitten mee in de kist.
        Waarom schroeven een hoop mensen die dingen er steeds af ?
        Ik laat ze lekker zitten, en zwiep de complete statieven zo de kist in

On topic,

Hier gebruiken we ook de Highlite koffertjes,
        HIGHLITE online - Case for 12 mic's

Standaard inhoud,
        5x SM58
        1x Beta58
        2x SM57
        1x Beta57
        2x Senn 906
        1x Beyer 201
        En in het zijvak,
        5x Senn 904
        1x Beta52

Overheads zitten weer in hun eigen koffertje.
        Mixen is net als schilderen.
        Een kwestie van de juiste kleuren mengen om een mooi schilderij te krijgen.

Comment

• MusicXtra
          • Feb 2006
          • 9316

Originally posted by bones2001
          Off topic,

Waarom schroeven een hoop mensen die dingen er steeds af ?
          Omdat je ze dan vaak slechts één keer kan gebruiken, de tweede keer zijn ze stuk.
          De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• bones2001
            • Aug 2003
            • 741

Omdat je ze dan vaak slechts één keer kan gebruiken, de tweede keer zijn ze stuk.
            Das kras,
            ik heb er echt nog nooit eentje kapot gekregen
            Wel ben ik er heel wat kwijt geraakt aan handige Harry's die zo nodig willen helpen opruimen....
            Mixen is net als schilderen.
            Een kwestie van de juiste kleuren mengen om een mooi schilderij te krijgen.

Comment

• moderator
              Moderator
              • Apr 2001
              • 5950

Hier gaat de klem ook bij de mic. Statieven zitten een statievenkist, of bij kleinere optredens in een tas.

De klem gaat mee met de mic, een EW handheld is immers anders dan een Rode NT5. of een sm58

Microfoons gaan in mickistjes mee, of wanneer het er een paar zijn ( doorgaans losse verhuur) in hun etui, die vervolgens in een kistje.
              Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• Watt Xtra
                • Oct 2004
                • 1119

Bedankt voor jullie antwoorden.

Ik heb de laatste jaren eigenlijk alleen nog maar racken met stolpcases in gebruik. Ik zal morgen eens een foto maken van hoe ik het op het moment gebruik. Losse bakken met schuim inlays. maar ook hier ben ik nog niet tevreden over. Mics liggen alsnog los in de bakken als het ware.

Dure mic's in kleine koffertjes ben ik geen voorstander van, A deze koffertjes gaan snel kapot, B ze raken of zoek of worden "per ongeluk meegenomen".
                JBL, Labgruppen en DVX, verder heel veel LED verlichting, lekker milieuvriendelijk :D

Comment

• Stoney3K
                  • Sep 2007
                  • 1399

Originally posted by Watt Xtra
                  Dure mic's in kleine koffertjes ben ik geen voorstander van, A deze koffertjes gaan snel kapot, B ze raken of zoek of worden "per ongeluk meegenomen".
                  Inlays maken met schuim die bovenin je kabelkist komen?

Gewoon maar even een idee
                  First make it work, then make it look pretty!

Comment

• RenéE
                    • Oct 2006
                    • 291

Originally posted by Watt Xtra
                    Bedankt voor jullie antwoorden.

Ik heb de laatste jaren eigenlijk alleen nog maar racken met stolpcases in gebruik. Ik zal morgen eens een foto maken van hoe ik het op het moment gebruik. Losse bakken met schuim inlays. maar ook hier ben ik nog niet tevreden over. Mics liggen alsnog los in de bakken als het ware.
                    Tussenschotjes in de bakken maken en een deksel er op? Wil je de mics in etuis blijven vervoeren of gewoon los? Wil je naar elke klus een min of meer standaard set microfoons meenemen of kan dit nogal verschillen?

Ik ben er overigens groot voorstander van om microfoon en klem bij elkaar te houden. Niet passende klemmen zijn vrij irritant, evenals het moeten zoeken naar passende (om er vervolgens achter te komen dat de passende al voor andere mics in gebruik zijn genomen).

Comment

• Watt Xtra
                      • Oct 2004
                      • 1119

Originally posted by RenéE
                      Tussenschotjes in de bakken maken en een deksel er op? Wil je de mics in etuis blijven vervoeren of gewoon los? Wil je naar elke klus een min of meer standaard set microfoons meenemen of kan dit nogal verschillen?

Ik ben er overigens groot voorstander van om microfoon en klem bij elkaar te houden. Niet passende klemmen zijn vrij irritant, evenals het moeten zoeken naar passende (om er vervolgens achter te komen dat de passende al voor andere mics in gebruik zijn genomen).
                      Rene, dit zou jij toch moeten weten?? Ik wil zoveel mogelijk standaard hebben. Met het overschot aan mics de laatste tijd wordt hierin dus ook een standaard gevoert zeg maar.
                      Deksels erop heb ik ook aan zitten denken. De huidige bakken gebruiken en dan een dekseltje zien te fabriceren.

Stoney3, de bakken die ik nu heb passen idd ook in de kabelcases bovenin. Denk dat ik er met wat deksels al wel ben.

Ik hou jullie op de hoogte.

Draadloze mics heb ik overigens bij de ontvangers zitten netjes in schuim in een lade.
                      JBL, Labgruppen en DVX, verder heel veel LED verlichting, lekker milieuvriendelijk :D

Comment

• vasco
                        • Oct 2003
                        • 2567

Originally posted by bones2001
                        Waarom schroeven een hoop mensen die dingen er steeds af?
                        Omdat een klem bij een mic hoort en niet bij een statief. Het is toch wel prettig als de microfoon in zijn klem past op de klus waar deze is. Jij hebt misschien steeds maar één klus waar al je materiaal is, andere hebben materiaal regelmatig verspreid staan over verschillende klussen.

Jou methode werkt goed voor jezelf maar niet voor iedereen vandaar dat mensen dingen anders doen dan een ander.
                        Last edited by vasco; 22-10-09, 12:08.

Comment

• Stoney3K
                          • Sep 2007
                          • 1399

Originally posted by vasco
                          Omdat een klem bij een mic hoort en niet bij een statief. Het is toch wel prettig als de microfoon in zijn klem past op de klus waar deze is. Jij hebt misschien steeds maar één klus waar al je materiaal is, andere hebben materiaal regelmatig verspreid staan over verschillende klussen.
                          Ik heb ook nog wel eens 'helpende' brekers gezien die op hun gemakje het hele statief uit elkaar gaan lopen schroeven en alle losse onderdelen in de kist deponeren. Blijft altijd leuk als je dat aan het einde van je klus terugkrijgt...

Overigens is dat niet beperkt tot microfoonstatiefjes. Menig T4-tje heb ik ook tot IKEA-pakket gereduceerd gezien.
                          First make it work, then make it look pretty!

Comment

• Cappetijn Audio Service
                            • Apr 2010
                            • 13

Bij onze band hebben we een speciale flightcase voor op wieltjes.
                            Met 6 of 7 racklades.
                            Met de Benaming van Vocal microfoons/ drumkit,Diboxen,Handhelds/Dasspelds,Klitteband,micklemmen, enzov.
                            Dan heb je altijd je eigen spullen + microfonie bij je.
                            Nog een extra ruimte voor xlrkabels/verlooppluggen/kabels enzov.
                            En dan weet je zeker dat je alles hebt.

Succes!!
                            Met Vriendelijke Groeten,
                            Joeri Cappetijn.

Cappetijn Audio Service

Comment

• metalteacher
                              • Dec 2007
                              • 467

ik zou dan weer graag willen weten hoe je zelf schuim snijdt voor het op maat maken van je microfoonkist. ik heb een vrij grote kist gekocht op de pa beurs en daar ligt alles los in in etuitjes. Niet ideaal en ik wil het graag veranderen, maar ik vind nergens een kist waar behalve de microfoons ook nog het triggermoduul in past plus triggers.
                              Steelwing - Full Speed Ahead!!!

Comment

• showband
                                • May 2001
                                • 4524

Schuim snij je gewoon met een broodmes.

Ik doe het countour door en door.

En dan halveer ik het uitgesneden stuk. Die stop ik terug in het gat. En klaar.
                                lekker belangrijk!

Comment

Working...