En een w bin moet je nooit alleen neerzetten, bij de meeste metalfestivals zie je ze per vier over de gehele breedte liggen. als je bij fields of rock keek naar het hoofdpodium waar maiden stond te spelen over de line array van het festival, viel op dat na 50m het geluid volledig weg was. dat was op het monsters of rock festival in '85 wel anders. zelfs buiten tilburg hoorde je de bas boven de tourbus uit.
AC DC A'dam Arena 2009
Collapse
X
-
-
Als dat nu nog zo zou zijn zouden er al lang geen concerten meer gegeven mogen worden.En een w bin moet je nooit alleen neerzetten, bij de meeste metalfestivals zie je ze per vier over de gehele breedte liggen. als je bij fields of rock keek naar het hoofdpodium waar maiden stond te spelen over de line array van het festival, viel op dat na 50m het geluid volledig weg was. dat was op het monsters of rock festival in '85 wel anders. zelfs buiten tilburg hoorde je de bas boven de tourbus uit.
Je kunt lang of kort lullen maar conventioneel legt het op alle fronten af tegen een goed line-array systeem.
Dan heb ik het niet over de kleinere line-array's, die hebben als zwak punt de weergaven onder de 200 Hz omdat de array lengte daar simpel weg te kort voor is om werkelijk als line-array te werken.De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!Comment
-
Niet mee eens, voor alles z'n toepassing. In veel gevallen is een line array een hele mooie oplossing dat dan weer wel. Maar line array in een tent is vragen om problemen....
Zeker waar, zei het niet dat in verscheidene situaties een kleine array wel de betere oplossing is (maar dan spreek je al over een compromis)...Dan heb ik het niet over de kleinere line-array's, die hebben als zwak punt de weergaven onder de 200 Hz omdat de array lengte daar simpel weg te kort voor is om werkelijk als line-array te werken.It's time to play the music, It's time to light the lights ...Comment
-
Als ik naar de foto's van hun concert kijk een paar jaar terug op de TT in Assen dan zie ik toch gewoon een line-array hangen..?
Maar verder ben ik het volledig met je eens hoor, line-array's kunnen handig zijn, maar nog te vaak worden ze verkeerd toegepast. Persoonlijk vind ik een conventioneel systeem beter klinken.
Ook hier nog een keer: laten we allemaal eens stoppen met het toepassen van line-array's op locaties waar ze niet thuishoren, dus kroegen, theaterzaaltjes voor 100 man enz. enz. enz.
Groeten HugoRenkus-Heinz, das geen pasta saus, maar zit wel knor!
"Non omnes qui habent citharam sunt citharoedi" VarroComment
-
Ik heb het hier ook over arena concerten en niet over tentfeesten, daar is de grote line-array heer en meester in alle opzichten.Niet mee eens, voor alles z'n toepassing. In veel gevallen is een line array een hele mooie oplossing dat dan weer wel. Maar line array in een tent is vragen om problemen....
Zeker waar, zei het niet dat in verscheidene situaties een kleine array wel de betere oplossing is (maar dan spreek je al over een compromis)...De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!Comment
-
Ik snap werkelijk niet dat men nog steeds W-bins wilt toepassen, er zijn 'gelukkig' zoveel goede bass kasten die ook flink drukken maar die een stuk kleiner zijn of veel meer output hebben dan W-bins.
Gemiddeld is een W-bin maar rond de 134dB, kijk er zijn merken die (Ja ook met hun Line Array's) sub/bass kasten gebruiken die veel harder gaan.......
Conventioneel of Line Array, hangt puur van de toepassings mogelijkheden af.
De een is niet beter dan de andere kwa kwaliteit, afstralings gedrag en hoogte bepaald een groot stuk wanneer men dit of dat moet gaan inzetten.
Dave[FONT=Arial]No trees were harmed in the writing of the e-mail, but millions of electrons were terribly inconvenienced[/FONT][FONT=Arial].[/FONT]Comment
-
als de specificaties alles zouden zeggen dan zou er geen muzikant nog op een akoestisch instrument spelen.
de hoeveelheid dB's uit een subkast is allesbehalve het belangrijkste punt.
Ergens anders op deze site is een mooie thread waar een theatertour beschreven wordt van een reggaeact die met allemaal oud hout op pad gaat. Dat is waarschijnlijk niet omdat de geluidsdruk van de vaste theatersystemen niet hoog genoeg is.
lekker belangrijk!Comment
-
-
-
Comment
-
Is ook niemand die zegt dat dat een line array MOET zijn, enkel dat in kleinere ruimte een line array voor gemaakt is en een gewoon systeem daar we"l tot zijn recht komt.
En niet ieder bedrijf heeft beide systemen in gebruik daarmee dat ze ook wel ooit op alle locatie worden gebruikt.Comment
-
Waar het gaat om grote evenementen in stadions e.d. is een line-array onverslaanbaar, de worp is zo groot dat je geen of weinig delay-stacks nodig hebt, een goede spreiding en geen last van kamfilter effecten.
Met conventioneel heb je veel kasten nodig waardoor je meer trucks, personeel, takels en versterkers nodig hebt. Daarbij heb je door de manier van stacken altijd kamfilter effecten en is de worp minder waardoor je meer delay-stacks nodig zult hebben.
Dat wil niet zeggen dat een line-array voor alles de beste oplossing is, in een grote tent werkt een horn-loaded systeem meestal beter, door de kleinere horizontale spreiding heb je minder last van reflecties tegen de zijwanden en je hebt minder hoogte nodig.De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!Comment

Comment