Midzomerfestival 2008

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • hugovanmeijeren
    • Oct 2004
    • 1436

Midzomerfestival 2008

Wilde eigenlijk niets plaatsen dit jaar, was namelijk erg weinig publiek (stonden dit jaar op een andere locatie, helaas was het publiek niet helemaal op de hoogte) 's middags nog wel wat publiek gehad (van de omliggende terrasjes e.d.) maar toch erg weinig in vergelijking met voorgaande jaren. (En aangezien er in de zomer niet zoveel foto's gepost worden hier dan toch maar even een berichtje... )

Dit jaar een kort filmpje gemaakt van het festival rondom ons podium, wel de moeite waard om even te laten zien: YouTube - Midzomerfestival Roden 2008

Volgend jaar komt het podium wel weer terug midden in het dorp te staan.

Paar losse foto's:

Materiaal:

-4x Renkus Heinz C3 sub
    -2x Renkus Heinz CT5/64K top
    -4x EV SX-300 monitor
    -2x Beyma monitor
    -1x EAW SB-150R drumfill sub
    -1x Crest CA6 (hoog)
    -1x Crest CA9 (mid)
    -2x Crest CA12 (1x subs + 1x drumfill)
    -1x EV DX-34A systeemprocessor en 2x Renkus Heinz X-120 subprocessor
    -1x Yamaha P2200 (monitor)
    -1x Yamaha P3500 (monitor)

-1x DDA S-Series PA 32 kanaals FOH mengtafel
    -1x FX-rack met DBX 266xl compressors, TC M-One XL e.d.
    -1x stapeltje microfoons: Shure beta87A, beta58A, sm57, Sennheiser MD421, e606, e602, DI, etc.

-1x John Deere Gator 6x4

Groeten Hugo
    Renkus-Heinz, das geen pasta saus, maar zit wel knor!

"Non omnes qui habent citharam sunt citharoedi" Varro
  • SPS
    • Mar 2004
    • 1662

Waarom gebruik je de schuinstellertjes voor de SX300's niet?
    Ze liggen nu 60 graden, en dat op zo'n ondiep podium..
    Ze blazen meer tegen de broekspijpen dan naar de oortjes van de zangers.
    (Ik neem aan dat je die kunstof dingetjes wel kent van ev?

Paul.
    Geluid doen is leuk, maar licht ontwerpen is pas Echt leuk!

Comment

• 4uss
      • Aug 2005
      • 578

Creatieve EQ'ing @9:06 (filmpje), ik mag hopen dat dit niet de FOH-EQ was eigenlijk...

Verder... ja erg weinig publiek...
      Hoe diep was dat podium eigenlijk? gewoon zo diep als de trailer was? Dat is niet zo erg diep lijkt mij...

Comment

• hugovanmeijeren
        • Oct 2004
        • 1436

@SPS, ik ken de kunstof pootjes inderdaad, maar die heb ik niet. Had wel houten plankjes bij me om ze schuiner te krijgen, maar die zijn er in de haast niet meer tussengekomen (trailer was laat, stroom moest nog geprikt worden, 60 meter verderop).

@4uss, over welke EQ heb je het dan? De bovenste 2x 31 bands is de FOH EQ. De onderste 2x 15 bands is nu vervangen voor een Drawmer DS-201 gate, en werd ook niet gebruikt (was eerst voor monitor maar aangezien mijn tafel eq op de auxen heeft gebruik ik hem niet). De 15 bands heeft inderdaad een twijfelachtige instelling (zal wel keer per ongeluk gegaan zijn).
        Wat er creatief zou kunnen zijn aan de FOH EQ kan ik eigenlijk niet ontdekken, klein bultje in het hoog om het wat beter er bovenuit te krijgen, en het laag iets wat weggedrukt...

Voor het podium lag (zoals gewoonlijk) een dansvloer, publiek is blijkbaar wat angstig om daarop te gaan staan dus het lijkt alsof er helemaal niemand aanwezig was, gelukkig stond er rondom de FOH toch tegen de middag wel een afwisselend publiek van zo'n 50~75 man te kijken. In vergelijking tot vorige jaren waar er toch wel enkele honderden mensen waren (waarschijnlijk tussen de 300 en 400) erg weinig dus.

Ik denk dat de trailer een meter of 3~3,5 breed is.

Zo en nu eerst maar een weekje op vakantie, verdere vragen beantwoord ik volgende week weer.

Groeten Hugo

Comment

• maranta
          • Sep 2002
          • 113

Ik denk dat de trailer een meter of 3~3,5 breed is.
          Groeten Hugo[/quote]

Trailers en vrachtwagens zijn meestal 2.50 tot 2.60 meter breed, breder mag niet.

Waarom de toppen niet op een paar kisten hoog in de wagen?

Geniet van je weekje vakantie
          Last edited by maranta; 07-07-08, 10:27.
          Tel wat je hebt, niet wat je mist

Comment

• hugovanmeijeren
            • Oct 2004
            • 1436

Originally posted by maranta
            Trailers en vrachtwagens zijn meestal 2.50 tot 2.60 meter breed, breder mag niet.

Waarom de toppen niet op een paar kisten hoog in de wagen?

Geniet van je weekje vakantie
            Bedankt. Dit weekend weer teruggekomen van Berlijn.

Breedte van de trailer zou kunnen, als dat de maximaal toegestane breedte is dan zal dat het zijn.

Wat zou je willen bereiken door de toppen op een paar kisten te zetten? Denk niet dat je daar nog echt extra hoogte mee kan behalen, of had je een andere gedachte?

Groeten Hugo

Comment

• dexter
              • Jul 2005
              • 433

@ Hugo

(quote)
              klein bultje in het hoog om het wat beter er bovenuit te krijgen, en het laag iets wat weggedrukt...
              (/quote)

Dat wordt dus bedoelt met creatief eq-en, een eq is dus niet voor dat soort doeleinden.
              Een eq gebruik je om problemen op te lossen in de traile oid niet om je geluidssysteem beter te laten klinken of vlak te trekken.

Comment

• vasco
                • Oct 2003
                • 2567

Is dat zo Dexter?

Ik ben geen voorstander van "smilies" etc. trekken op je EQ maar kleine correcties naar aanleiding van locatie en situatie lijken mij toch wel nuttig. Deze locatie had deze instelling (in jouw worden correctie) op FOH schijnbaar nodig. Niet te snel oordelen, zeker als je de situatie niet kent.

Comment

• LJ_jacob
                  • Aug 2003
                  • 293

Originally posted by maranta
                  Groeten Hugo

[/quote]

nog heel even offtopic tussendoor, 2,55 is de maximaal toegestane breedte.
                  Alleen geconditioneerd vervoer mag 2,60 meter breed zijn i.v.m. de isolatie in de wanden (om de binnenkant van de bak nog standaard maat te houden). Spiegels worden in de breedte niet meegerekend.

Nu weer on-topic.
                  Groetjes
                  Jacob
                  mijn auto rijdt 1 op stoplicht

Comment

Working...