P.A voor raymond van het groenewoud

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sis
    • Jul 2003
    • 3305

P.A voor raymond van het groenewoud

Even enkele foto's wezen nemen deze namiddag bij de opstelling van de PA voor Raymond van het groenewoud vanavond hier in Kaprijke

Fotoalbum, Gratis Online! Uw Digitale Foto's in een Online Fotoalbum bij Mijn Album!

sis
    Fulltime freelance muzikant, producer , componist.
  • ljlarzzzie
    • Aug 2003
    • 92

Waarom is er voor deze opstelling van het W8 gekozen? Wordt er 3 weg of 4 weg gedraaid? Ben benieuwd

Comment

• arie
      • Feb 2003
      • 550

Als ik eerlijk ben vind ik dit wel een beetje veel geluid voor zo'n klein tentje, hier moet je toch genoeg hebben aan 2 bassen 2 toppen per kant(of je systeem moet niet zo veel rendement hebben,maar dat lijkt me niet)groeten arjan

Comment

• lifesound
        • Apr 2003
        • 1052

sterker nog, ik denk zelfs dat het niet eens zo overdreven was....
        En heeft niet met rendement te maken, wel met power en spreiding.

Mij lijkt dat de mengtafel toch al snel op zo'n 20-25 meter van de PA afstaat, dan zou ik toch liever 2 topjes richting mengtafel richten ipv 1.
        En dan kan ik zelfs nog niet zien hoeveel er nog achter de mentafel staat.

Oh nee, zo overdreven is de set absoluut niet...

Verder wel een proper setje. Alles op multi, en de EQ op de max'en staat zoals het moet!!!

Comment

• sis
          • Jul 2003
          • 3305

Lifesound heeft gelijk, het was zeker niet overdreven, zelfs te weinig !
          Er mocht wel een subje of 2 per kant bij en de spreiding was ook niet goed .
          Achter de mengtafel was de klank middelmatige ( ik mag toch aannemen dat de technieker van Raymond kan mixen ? )
          De stemmen kwamen er gewoon niet uit , gewoon onverstaanbare zang, rommelig eigenlijk. ( gelukkig kennen we de teksten van Raymond )
          Het beste van gans deze opstelling waren de tien D&B max 15" monitoren op het podium aangestuurd door de crown i-tech 4000, dit is gewoon een top monitor en veel beter dan een NEXO PS15 ( rustiger )
          kortom, naar mijn mening kon het allemaal wel iets beter
          sis
          Last edited by sis; 08-07-07, 07:56.

Comment

• arie
            • Feb 2003
            • 550

Ik denk niet dat het 25 meter was maar eerder iets van 16 meter, elke paal staat bij zo'n tent 5 meter uit elkaar al ik dan gaa kijken waar de foh zich bevind is dit op zo'n 16-17 meter.dit moet toch goed te doen zijn(wat voorn eindtrappen klagen er eigelijk op de eindset, de cresten?want dan weet ik namelijk wel waar het aan lag.groeten arjan

Comment

• sis
              • Jul 2003
              • 3305

Originally posted by arie
              Ik denk niet dat het 25 meter was maar eerder iets van 16 meter, elke paal staat bij zo'n tent 5 meter uit elkaar al ik dan gaa kijken waar de foh zich bevind is dit op zo'n 16-17 meter.dit moet toch goed te doen zijn(wat voorn eindtrappen klagen er eigelijk op de eindset, de cresten?want dan weet ik namelijk wel waar het aan lag.groeten arjan
              Het aantal meters dat er tussen de mengtafel lag en de FOH weet ik niet.
              De cresten CA serie lagen op de FOH , dat weet ik zeker, want ik heb nog gevraagt aan de PA boer waarom hij geen crown i-tech's gebruikt op zijn FOH ?
              Zijn antwoord was, dat ze niet bedrijfzeker zijn ( software problemen )
              sis

Comment

• Koen van der K
                • Aug 2005
                • 1146

Originally posted by sis
                .ik heb nog gevraagt aan de PA boer waarom hij geen crown i-tech's gebruikt op zijn FOH ?
                Zijn antwoord was, dat ze niet bedrijfzeker zijn ( software problemen )
                sis
                ... dus voor het monitorgeluid wil hij dat risico wel lopen ? ... beetje eigenaardig maar enfin, het ziet er best "goe" uit, en als de sfeer OK is en het bier vloeit maakt dat veel goed ;-).

Maar idd zou ik voor de opstelling en afstraling ook een topje naast die ene hebben gezet.
                Het zal wellicht met budget / logistiek etc. te maken hebben gehad.

Wat voor monitortafel stond er eigenlijk ?

Groeten !
                Meer is minder, minder is meer

Comment

• Davy Gabriels
                  • Aug 2002
                  • 819

Originally posted by Koen van der K
                  ... Maar idd zou ik voor de opstelling en afstraling ook een topje naast die ene hebben gezet.
                  Het zal wellicht met budget / logistiek etc. te maken hebben gehad.
                  probleem is denk ik dat je geen 3 toppen naast elkaar krijgt op die bassen

Comment

• ljlarzzzie
                    • Aug 2003
                    • 92

Cresten doen het icm Martin Audio over het algemeen niet slecht. Dat de Crowns softwareproblemen hebben is ook bekend in het wereldje. Voor de volgende keer de boeken van Martin Audio W8 series er eens op naslaan. Een betere stacking van je kasten scheelt al een hele boel in spreiding en vermogen dat wordt opgebracht. Zoals je het nu gebruikt is het zeker geen ideale situatie. Voor dit soort tentjes gebruiken we meestal de setup: 3x WSX op elkaar en 2x w8 top erop. Tussen de toppen zo'n 10 cm (zoek het als je wilt weten hoeveel cm het precies moet zijn ;-)) met de achterzijdes tegen elkaar aan. Dit werkt prima op dit soort feestjes. Natuurlijk zijn er nog tal van mogelijkheden; moraal van het verhaal, door juiste stacking haal je met Martin Audio heel veel meer rendement uit je kasten.

Comment

• berolios
                      • Sep 2005
                      • 1538

Originally posted by ljlarzzzie
                      Cresten doen het icm Martin Audio over het algemeen niet slecht. Dat de Crowns softwareproblemen hebben is ook bekend in het wereldje. Voor de volgende keer de boeken van Martin Audio W8 series er eens op naslaan. Een betere stacking van je kasten scheelt al een hele boel in spreiding en vermogen dat wordt opgebracht. Zoals je het nu gebruikt is het zeker geen ideale situatie. Voor dit soort tentjes gebruiken we meestal de setup: 3x WSX op elkaar en 2x w8 top erop. Tussen de toppen zo'n 10 cm (zoek het als je wilt weten hoeveel cm het precies moet zijn ;-)) met de achterzijdes tegen elkaar aan. Dit werkt prima op dit soort feestjes. Natuurlijk zijn er nog tal van mogelijkheden; moraal van het verhaal, door juiste stacking haal je met Martin Audio heel veel meer rendement uit je kasten.
                      Als je je toppen dan ook nog eens naar voren tipt speel je minder tegen het dak van de tent aan en meer op de vloer... resultaat is véél minder irritante reflecties (als de tent vol is hé) en dus een rustigere en cleanere sound (voor zover dat kan in een tent). Is er een speciale reden dit hier niet te doen (of om dit normaal niet te doen)? Ik verbaas me er eerlijk toch best vaak over dat systemen in tenten 'gewoon neergezet' worden, vaak zonder over deze toch héél simpele en goedkope dingen na te denken... door dit soort trucjes kun je je sound in tenten zelfs erg redelijk voor elkaar krijgen ...

Een andere optie die in mijn ervaring erg goed werkt, maar helaas wél geld kost, is je toppen vliegen aan een ALP-liftje oid... toppen lekker naar beneden duiken en gaan met die banaan... érg goede ervaringen mee, helaas maar weinig bedrijven die het zo (willen) doen.

Maar goed, ik begrijp dat het een geslaagd feestje was... dat is het belangrijkste, toch?
                      Last edited by berolios; 08-07-07, 15:34.
                      Einstein: "Een slim persoon lost een probleem op; een wijs persoon voorkomt het."

Comment

• lifesound
                        • Apr 2003
                        • 1052

Originally posted by berolios
                        Als je je toppen dan ook nog eens naar voren tipt speel je minder tegen het dak van de tent aan en meer op de vloer... resultaat is véél minder irritante reflecties (als de tent vol is hé) en dus een rustigere en cleanere sound (voor zover dat kan in een tent). Is er een speciale reden dit hier niet te doen (of om dit normaal niet te doen)?
                        Hehe, die martin W8 kasten zijn iets of wat bolvormig vooraan. Maakt het tippen niet zo stabiel natuurlijk

Maar er wordt inderdaad tegenwoordig niet meer nagedacht over manier van stacken...

Comment

• sis
                          • Jul 2003
                          • 3305

Monitormengtafel was een Yamaha ( type weet ik niet )
                          Je ziet ook terwijl die i-tech aangesloten waren ( 4 stuks ) ze nog een vervanging hebben : nl de QSC plx 2402 / 2 x
                          Dit was allemaal aangesloten in nood situaties , dus even overschakelen was geen probleem
                          Die PA firma was eigenlijk op alles voorbereidt
                          Super is dit , vind ik persoonlijk
                          sis

Comment

• ljlarzzzie
                            • Aug 2003
                            • 92

Originally posted by lifesound
                            Hehe, die martin W8 kasten zijn iets of wat bolvormig vooraan. Maakt het tippen niet zo stabiel natuurlijk

Maar er wordt inderdaad tegenwoordig niet meer nagedacht over manier van stacken...
                            Er bestaan voor Martin Audio W8 toppen z.g.n. stack houtjes/plankjes. Deze vallen in de handvaten van de speakers waardoor je ze netjes kunt afstralen. Daarnaast hebben de kasten hun gewicht ook mee dus je zou ze bij wijze van met een rol gaffa al iets kunnen laten kantelen zonder dat ze opzij schuiven door de ronding van de kast.

Comment

• whiteman
                              • Oct 2005
                              • 3

Originally posted by sis
                              Achter de mengtafel was de klank middelmatige ( ik mag toch aannemen dat de technieker van Raymond kan mixen ? )
                              De stemmen kwamen er gewoon niet uit , gewoon onverstaanbare zang, rommelig eigenlijk. (sis
                              jo, sis, volgens de mannen van "the council" was de sound zeker de moeite , enkel het voorprogramma klonk niet.
                              ik was er zelf niet bij, mijn mening kan ikzelf jammer genoeg niet geven,
                              ik weet wel dat studio 2000 uit waarschoot het nodige materiaal leverde

groetjes en tot nog eens

jurgen

Comment

Working...