Show je multikabelsysteem

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Leks
    • Oct 2007
    • 330

goeiedag,
    Ben al lang in bezit van een 30 m 8 send multitje voor kleine bandjes & presentatie werk.
    En ben net de gelukkige eigenaar van een 24/4 30 M ( wordt 22/6)
    Alleen zit ik nog met het dillemma zal ik em zo laten? ( gekocht met xlrs & stageblock aan de kabel)
    Of zal ik er socapex/wieland aan maken en er een mooi stage rack bij bouwen?
    dit is voor mij vooral een kosten plaatje ( vooral de pennen in de connector zijn duur:S)
    En hoe neem ik zo'n ding mee? 8tjes in een kist? of een haspel? en in het geval van een haspel waar vind ik zo'n ding los ( beetje kwaliteit, geen tuinslang haspel oid)
    Nerd is geen belediging, het is een compliment.

Comment

• ronny
      • Dec 2002
      • 2139

8tjes in een kist blijkt voor multi kabels altijd beter te werken... .
      niet zagen, gewoon doen!

Comment

• SoundOfSilence
        • Mar 2007
        • 766

Originally posted by Leks
        goeiedag,
        En hoe neem ik zo'n ding mee? 8tjes in een kist? of een haspel? en in het geval van een haspel waar vind ik zo'n ding los ( beetje kwaliteit, geen tuinslang haspel oid)
        Heb zelf een stuk 12-aderparige multi van 60 meter op een haspel van de webshop van J&H.
        Aan het kabeleinde zit een socapex, op de trommel een socapex chassis + parallel daaraan XLR-chassisdelen. Zo kan ik hem zonder stagerek gebruiken als inprikpunt en als doorlus naar de monitortafel.

Is deze haspel DAP Kabel Drum leeg, 50 cm. Enige nadeel is dat als je hem met echt volle haspel goed hard laat vallen, dat de as krom is... moet eerlijk zeggen dat sinds ze in een hoedje met wieltjes zitten er geen meer stuk is gegaan.
        Overigens lukt het op die manier ook om een schill stuk te krijgen, maar de geheel ter zijde.
        It's only vintage if it works. Other wise it's just old crap.

Comment

• Leks
          • Oct 2007
          • 330

opzich lijkt een haspel me handzamer kist dan met een met 8tje -> slagen van 40 cm doorsnee 1,20 l* 50w * 40h = onhandige kist)
          Haspel -> 70 l* 70w* 70h -> best handig blokje

En ik heb die haspel wel eens zien staan.. maar hoe groot moet een haspel voor 24/4->28 xlr3p paren a 30 M lang zijn? tis best een gewicht ook.
          iemand ideeen?
          Nerd is geen belediging, het is een compliment.

Comment

• Robert H
            • Jan 2006
            • 377

Originally posted by shure-fan
            zou leuk zijn als men hier nog wat foto's zou kunnen plaatsen van hun multi systeem
            I'm with ^

Comment

• jakkes72
              • Dec 2003
              • 1015

En ik heb die haspel wel eens zien staan.. maar hoe groot moet een haspel voor 24/4->28 xlr3p paren a 30 M lang zijn? tis best een gewicht ook.
              iemand ideeen?
              'k weet niet of het op prijs gesteld word, maar hier is een tabel:
              Schill GmbH & Co. KG | SK-types

Comment

• hugovanmeijeren
                • Oct 2004
                • 1436

Originally posted by Elmo
                bij summer/sommer cable kan je zulke haspels kant en klaar bestellen... en ik dat dat hier gebeurt is. Dus heeft hugo nooit zelf hoeven bakken en braden...
                Haspel is NIET kant en klaar gekocht, maar gewoon zelf in elkaar gezet.
                Paneeltje voor de connectoren dat ik erbij besteld had stond toevallig het Sommer logo op, maar dat heeft verder niets met de gebruikte kabel te maken.

@********: Was in de eerste plaats ook de bedoeling, had ook nog 25 meter 4 parige kabel liggen, en wou deze gaan gebruiken. Heb echter voor de 6 parige gekozen vanwege de 2 extra lijntjes.
                Ik gebruik hem de komende tijd eerst op deze manier, als blijkt dat ik een stel extra doorlussen nodig heb, dan zijn er snel nog een paar gaatjes bij geboord.

Groeten Hugo
                Renkus-Heinz, das geen pasta saus, maar zit wel knor!

"Non omnes qui habent citharam sunt citharoedi" Varro

Comment

• Nit-Wit
                  • Feb 2005
                  • 250

opzich lijkt een haspel me handzamer kist dan met een met 8tje -> slagen van 40 cm doorsnee 1,20 l* 50w * 40h = onhandige kist)
                  Haspel -> 70 l* 70w* 70h -> best handig blokje
                  dat formaat kist is niet goed:

trailer is 240~250 breed (hangt van het type wand af)
                  dus moet je kist een veelvoud van 60 zijn. (4 x 60=240)
                  Houd je dat aan, dan heb je allemaal goed gevormde kisten en sta je niet te trutten om een trailer/bakwagen ta laden
                  Last edited by Nit-Wit; 18-10-07, 19:20.
                  "Neen, een Camera rail is geen truss" ® Han

Comment

• jens
                    • Aug 2004
                    • 1067

Het is jammer dat ik er geen foto's van heb maar ik heb wel eens voor iemend een case gebouwt waarin in een multikabel kwam.

dit was gewoon een normale case

van +- 16 HE ( 16x 4.44)lang en binnewerks 19"breed en bijv 50 cm hoog

in de bak zat de kabel en in de deksel zat het stageblok 19"gemaakt

alles in en uit en hartings voor monitor

als je dus de deksel eraf haalde had je meteen het stageblok

in de kist zat de kabel en die kon je uitrollen en meteen naar de FOH rijden...overtollige kabel bleef in de case en de multie prikte je in je tafel

vond dit ook wel aardig bedacht, hoop dat het wat duidelijk is.

zo heb je maar 1 kist met alles erin.

met haspels heb ik geen ervaring

Comment

• Berend
                      • Feb 2006
                      • 85

Leuk topic, ik mis alleen nog wat foto's. En niet van een dap haspeltje, maar hoe je je racks hebt aangesloten enzo. Desnoods schema-tekeningetje.
                      Idee erachter is dat mensen ideeen kunnen opdoen.

Nogmaals, foto's. Wil van mijn toekomstige kabeltje wel een foto maken maar die is niet erg boeiend, laat staan dat mensen erdoor op ideeen gebracht worden.
                      dusssss.........

Comment

• O.koek
                        • Apr 2007
                        • 16

Hallo allemaal,

Hier mijn multikabel systeem dan ook maar:

Het is een 32/8 systeem met 2x 108 pol harting (monitor / FOH)
                        aan de andere kant gewoon een simpele split up met 2 meter kabel.
                        In de lege unit komt nog een 4 kanaals Palmer DI. Die als het goed is morgen binnen komt.

Last edited by O.koek; 22-09-08, 14:37.

Comment

• O.koek
                          • Apr 2007
                          • 16

Volgens mij is dit topic een beetje dood

Comment

• Big Bang
                            • Apr 2008
                            • 652

Originally posted by O.koek
                            Volgens mij is dit topic een beetje dood
                            nog even en je hebt 100% gelijk vrees ik. Dan worden de oude zware multi's met bakken tegelijk op mp gedumpt en komen er de ethersound/cobranet kabeltjes voor in de plaats

Ow en over je rackje: de gele labels en gaten in het rack (niet alleen die HE maar ook in de connectorpanelen) maken het ietswat rommelig, terwijl het er best heel functioneel uitziet. En volgens mij is je kist veel dieper als dat nodig is?
                            Last edited by Big Bang; 25-09-08, 18:04.
                            It's time to play the music, It's time to light the lights ...

Comment

• jens
                              • Aug 2004
                              • 1067

ik vind het een net rekje hoor!

maar plaats voortaan je xlr pluggen als het waare achter je paneel
                              Dat ziet er veel netter uit en ook het ietwat scheef zitten zie je dan niet meer!

jah 2 afdekdopjes altijd netjes!

het topic dood / ik kijk er regelmatig in maar multikabels bouwen is meer iets voor de winterdag als het savonds vroeg donker is en je lekker warm kan zitten bij je soldeerbout ipv met een kouwe kletser op het terras

neem aan dat je multikabel niet is voor de mixer die ernaast staat

gr jens

Comment

• O.koek
                                • Apr 2007
                                • 16

haha, nee deze is voor een ietswat uitgebreidere mixer, en non behringer.
                                Over die XLR's achter het paneel heb je gelijk, dom dat ik daar niet aan gedacht heb.
                                Die 2 lege gaten zijn nu opgevult door een Powercon out (gewoon doorlus) en een blincap, met daarin een schakelaar voor het lampje. Ook de lege HE is nu opgevult met een DI-box, ik zal morgen de nieuwste foto's even online gooien!
                                Ja, rackje is 45 cm diep. Maar deze had ik nog nieuw & ongebruikt staan, dus het moest maar.

Comment

Working...